  • 1. Data: 2020-08-19 13:53:42
    Temat: TBM
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.gospodarkamorska.pl/tunel-pod-swina-rozp
    oczyna-sie-zaladunek-maszyny-swinoujscie-czeka-na-gi
    ganta-foto-52774

    "W porcie Nansha w Chinach rozpoczął się załadunek gigantycznej
    maszyny, która wydrąży tunel w Świnoujściu. W ciągu kilku dni
    wszystkie elementy maszyny, a jest ich 129 - zostaną umieszczone na
    statku Da Chang. Na przełomie września i października przypłyną do
    Świnoujścia."

    Nie ma w Europie bardziej doswiadczonych producentow TBM, czy
    Chinczycy byli najtansi ?

    J.

  • 2. Data: 2020-08-19 14:17:31
    Temat: Re: TBM
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2020 20:54:04 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > Świnoujścia."
    >
    > Nie ma w Europie bardziej doswiadczonych producentow TBM, czy

    Przeoczenie. Jutro pewnie po telefonie z ambasady na Ujazdowskich statek zawróci do
    portu, tam skąd wyszedł.

  • 3. Data: 2020-08-19 16:44:55
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-08-19 o 13:53, J.F. pisze:
> [...]
    > przełomie września i października przypłyną do Świnoujścia."
    >
    > Nie ma w Europie bardziej doswiadczonych producentow TBM, czy Chinczycy

    Przy tej długości tunelu, koszty maszyny zapewne mają znaczenie w całej
    inwestycji.

    Z drugiej strony, Eurotunel robiły 2 TBMy, z czego jeden został pod
    ziemią, zapewne rozszabrowany z co ciekawszych części. Ten drugi
    wyjechał na ziemię i co - poszedł na złom, na części czy też na inną
    budowę ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2020-08-19 17:14:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
> [...]
    ganta-foto-52774

    >Przy tej długości tunelu, koszty maszyny zapewne mają znaczenie w

    Niby tak. I wcale nie musi byc wysokiej jakosci - wystarczy chinska
    bylejakosc :-)

    A z drugiej strony - moglby przetarg wygrac ktos, kto ma kolejne
    zlecenie na tunel.

    J.

  • 5. Data: 2020-08-19 17:16:48
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-08-19 o 17:14, J.F. pisze:
> [...]
    ganta-foto-52774

    > Niby tak. I wcale nie musi byc wysokiej jakosci - wystarczy chinska

    W ogóle TBMy projektuje się jako jednorazowe ? Jeśli tak to można
    przyoszczędzić na żywotności pewnych podzespołów.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem