  • 1. Data: 2020-08-13 20:40:27
    Temat: Duża obrabiarka CNC
    Od: robot <r...@o...pl>

    https://youtu.be/QErcbuU46DU

  • 2. Data: 2020-08-13 21:44:25
    Temat: Re: Duża obrabiarka CNC
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-08-13 o 20:40, robot pisze:
    > https://youtu.be/QErcbuU46DU

    Przynajmniej ma 5 osi.
    A ci z ULA muszą giąć ręcznie blachy Atlasy. ;-)
    https://youtu.be/o0fG_lnVhHw?t=1462

    Robert

  • 3. Data: 2020-08-13 23:51:30
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Przynajmniej ma 5 osi.
    > A ci z ULA muszą giąć ręcznie blachy Atlasy. ;-)
    > https://youtu.be/o0fG_lnVhHw?t=1462

    Jest parę ciekawych rzeczy. Zgrzewają tarciowo bez przetapiania i
    osłabiania materiału. Cieńsze blachy jednak oporowo zgrzewają.

    Pokazali standardowe użebrowanie, ale jak je wytwarzają nie powiedzieli.
    Niskie te żeberka, ale właściwie po co?
    Domyślam się, że chodzi o usztywnienie, ale to ma sens, gdy chodzi o
    stateczność konstrukcji, czyli przy ściskaniu, a nie rozciąganiu.
    Ogólnie dobre wrażenie czysto i każdy krok przemyślany bez chaotycznych
    improwizacji.

    WM

  • 4. Data: 2020-08-14 13:14:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >https://youtu.be/QErcbuU46DU

    Obrabiarka istotnie olbrzymia, ale mam wrazenie ze stosuja armate na
    wrobla.
    No coz, kupili sobie duzą obrabiarke, to teraz musza ja uzywac :-)

    Swoja droga - ze jest to odpowiednio sztywne ... i dosc zwawo sie
    porusza ...

    Ale sa i wieksze potrzeby:
    -frezowanie blach na skrzydla samolotow ... najlepiej w jednym kawalku
    -sruby okretowe,
    -silniki okretowe - kadluby, wały.

    J.

  • 5. Data: 2020-08-14 14:51:04
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-14 o 13:14, J.F. pisze:
> [...]
    > porusza ...
    >

    > Ale sa i wieksze potrzeby:
    > -frezowanie blach na skrzydla samolotow ... najlepiej w jednym kawalku

    Jednak obróbka plastyczna ma tą wyższość, nad frezarką, że osłabiająco
    nie przecina włókien, tylko je zagina, kształtuje.

    WM

  • 6. Data: 2020-08-14 16:34:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Jednak obróbka plastyczna ma tą wyższość, nad frezarką, że
    >osłabiająco nie przecina włókien, tylko je zagina, kształtuje.

    Nawet taki wykuty wał trzeba jednak obrobic w niektorych miejscach.
    A wał ma np 3m srednicy i 20m dlugosci ...

    A w tych skrzydlach to jestem ciekaw o co chodzi ... nie da sie
    blachy na zmienna grubosc wywalcowac, czy aluminium to lepiej nie ...

    P.S. skad sie te włoka w stali biorą ? Jakas samoczynna krystalizacja
    przy wytopie ?

    J.

  • 7. Data: 2020-08-14 17:09:18
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 14.08.2020 o 13:14, J.F. pisze:

    > Swoja droga - ze jest to odpowiednio sztywne ...
    Właśnie. Też o to mnie zastanowiło.

  • 8. Data: 2020-08-14 17:24:13
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-14 o 16:34, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Nawet taki wykuty wał trzeba jednak obrobic w niektorych miejscach.
    > A wał ma np 3m srednicy i 20m dlugosci ...

    Metoda TR jest chyba wszystkim znana, albo powinna.

    https://inop.poznan.pl/oferta/technologie-wytwarzani
    a/obrobka-objetosciowa/kucie-walow-korbowych-metoda-
    tr/#s-kucie-walow-korbowych-metoda-tr

> [...]
    > na zmienna grubosc wywalcowac, czy aluminium to lepiej nie ...
    >
    > P.S. skad sie te włoka w stali biorą ? Jakas samoczynna krystalizacja

    Po wytopie jest walcowanie i wtedy tworzą się włókna.

    WM

  • 9. Data: 2020-08-14 17:54:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >https://inop.poznan.pl/oferta/technologie-wytwarzan
    ia/obrobka-objetosciowa/kucie-walow-korbowych-metoda

    Ale gotowe czopy pod lozyska z tego nie wychodza, to trzeba jeszcze
    obrobic ...

    Jak sie walcuje wsad to metody TR ?

    J.

  • 10. Data: 2020-08-14 19:39:03
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-14 o 17:54, J.F. pisze:
> [...]
    tr/#s-kucie-walow-korbowych-metoda-tr

    > Ale gotowe czopy pod lozyska z tego nie wychodza, to trzeba jeszcze

    Do tego jest specjalna maszyna zakładana na wał.

    > Jak sie walcuje wsad to metody TR ?

    TR to metoda wykonywania wykorbień metodą profesora Tadeusza Ruta.

    Walcuje się blachy i szyny, lub kształtowniki rozmaite.
    Z aluminium się wyciska kształtowniki i też tworzą się włókna.

    WM