  • 21. Data: 2024-03-08 06:41:17
    Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-03-2024 o 02:24, J.F pisze:

    > Zakładam, ze Teslą :-)

    Jaką i gdzie?

    > Jesli dobrze licze, 5l, .to 52kWh.

    To w jakimś miejskim, płaskim autku raczej.

    > Dluzsze zakupy, albo odżałuj trochę pradu w domu.

    Po co niby?
    Mam to gdzieś - spali ile musi.

    > Na razie to powtarzasz za innymi

    A Ty za sufitem.

    > Ale przeciez mozna zmierzyc wiosną.
    > Albo raz nie podgrzac. Albo wyjechac z ciepłego garazu.
    > Albo zobaczyc ile nabiło przed podgrzaniem.

    Większość ludzi ma co robić w życiu i wątpliwości hejeterów nie są ich
    największym zmartwieniem...

    > Nie grzeje

    No właśnie.
    Czyli nie jest taka sama strata jak inne, tylko koszt wygody, której Ty
    nie masz.

    > I nie musze zapalac silnika godzinę przed tankowaniem :-)

    Nikt nie musi.
    Poza LFP, ale to margines występujący tylko w najtańszych modelach.

  • 22. Data: 2024-03-08 16:54:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Mar 2024 06:41:17 +0100, Cavallino wrote:

    > Jaką

    Wszystko jedno. porownamy zuzycie prawdziwe moje i deklarowane przez
    fabrykę :-)

    >i gdzie?

    Gdzies po polsce. Z kawałkiem autostrady :-)

    > To w jakimś miejskim, płaskim autku raczej.

    Albo 100km/h po autostradzie.
    A za cięzarówką to nawet nie wiem czy nie mniej ...

    > Po co niby?
    > Mam to gdzieś - spali ile musi.

    Ale tak z ciekawości, żeby wiedziec naprawde jaka jest sprawność
    baterii.

    P.S. spodziewam się, że na małej mocy w domu będzie wyższa niż na
    szybkiej ładowarce ..

    > A Ty za sufitem.

    Samochodu nie mam, ale pojedyncze ogniwa potrafię naładować.

    > Większość ludzi ma co robić w życiu i wątpliwości hejeterów nie są ich
    > największym zmartwieniem...

    I podają jakies dane z sufitu, ze np produkcja benzyny ma sprawnosc
    50% :-)

    > No właśnie.
    > Czyli nie jest taka sama strata jak inne, tylko koszt wygody, której Ty
    > nie masz.

    Na parkingu gniazdka nie mam.
    A jakbym miał garaż gniazdkiem to i bez grzania byłoby cieplej :-)
    Zreszta po 5 minutach juz jest ciepło, a odsniezanie zajmuje 2 :-)

    J.

  • 23. Data: 2024-03-09 07:56:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-03-2024 o 16:54, J.F pisze:

    > Wszystko jedno.

    Nie ma wszystko jedną.'X od 3 pali o 50% więcej, albo i lepiej.

    > porownamy zuzycie prawdziwe moje i deklarowane przez
    > fabrykę :-)

    Fabryka coś deklaruje w kwestii zużycia na drodze?
    Czy podaje normę WLTP na rolkach?

    > Gdzies po polsce. Z kawałkiem autostrady :-)

    To już tym bardziej nikt nie podaje w papierach takich danych.

    > Ale tak z ciekawości,

    Mnie ciekawi gdzie mogę się za friko podładować w weekend.
    Do tego nie mogę wyłączyć grzania baterii, bo steruje tym samochód, więc
    nie wiem ile i kiedy zużyje.

    > I podają jakies dane z sufitu

    Realne.
    Tyle że nie rozbierają ich na czynniki pierwsze zazwyczaj, bo mają to w
    pompie.

    >, ze np produkcja benzyny ma sprawnosc
    > 50% :-)

    Wątpię żeby tak dużo miała.

    > Na parkingu gniazdka nie mam.
    > A jakbym miał garaż gniazdkiem to i bez grzania byłoby cieplej :-)
    > Zreszta po 5 minutach juz jest ciepło, a odsniezanie zajmuje 2 :-)

    W elektryku 0.
    A po 5 minutach to się często jazdę kończy, a nie zaczyna.