  • 1. Data: 2009-02-27 20:48:17
    Temat: TNK Technisat Digit S2-CD DiSEqC
    Od: "Łukasz" <n...@d...com>

    Witam,

    Dzisiaj zakupiłem "Telewizję na kartę" wraz z tunerem Technisat Digit S2-CD
    do tego antenę sateliltarną - 85cm i konwerter Golden Interstar Monoblock.
    Konwerter zamocowałem za prawy "łebek" patrząc od konwertera w stronę
    czaszy, postępując zgodnie z poleceniami tunera udało mi się bez problemu
    wszystko uruchomić, telewizję z HotBird wygląda bardzo dobrze. Następnie
    włączyłem opcję DiSEqC i jako drugiego satelitę dodałem Astrę 19,2E, siła
    sygnału była na poziomie 80 natomiast jakość 0. No cóż poczytałem, że być
    może trzeba odwrócić kolejnoscią satelity w ustawieniach anteny więc
    HotBirda dałem jako 2 a Astrę jako 1, tym razem żaden z nich już nie chciał
    działać. Dodam, że typ LNB jaki był ustawiony to Single LNB. W związku z
    powyższym mam pytanie... w czym tkwi problem?

    Przy wyborze satelit dostępne są cztery pozycje:

    1. (A/A)
    2. (A/B)
    3. (B/B)
    4. (B/A)

    Czy ktoś może wytłumaczyć o co tutaj dokładnie chodzi? Dlaczego nie jest
    obojętne, pod którym numerem wpisuję danego satelitę?

    Kolejne kwestią jakiej jestem ciekaw tyczy sie telewizji "n", wybierając
    pakiet "kultura nauka świat", płacę tylko 16 PLN na miesiąc, czy są do tego
    wliczone jakieś dodatkowe opłaty? Tuner Technisat Digit S2-CD korzysta z
    systemu Conax, czyli takiego samego jak telewizja "n", zatem po wykupieniu
    abonamentu można korzystać z tej platformy?

    Z góry dziękuję za wartościowe odpowiedzi.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-02-28 10:37:05
    Temat: Re: TNK Technisat Digit S2-CD DiSEqC
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Łukasz pisze:
> [...]
    > abonamentu można korzystać z tej platformy?
    >
    > Z góry dziękuję za wartościowe odpowiedzi.

    Sprawdź ponownie, patrząc na konwerter od strony czaszy, konwerter
    powinien odstawać na prawą stronę, czyli lewa strona to hotbird, a prawa
    to astra. Numeracja jest ważna, najczęściej jest tak, że ta lewa trona
    to 1, a prawa 2. Nie wiem jak ustawiałeś antene na wiatr czy
    przynajmniej prosty miernikiem. Ważne by dobrze ustawić główny - czyli
    hotbird, astra jest silniejsza i może łapać z boku. Może być tak, że jak
    jest to 85 cm (a wątpie, bo jest to duża czasza i często opisują
    78-ki)rozstaw konwerterów jest za mały, a niestety tu nie ma regulacji.
    Jeżeli nie masz, to poproś kogoś z miernikiem, ja za takie ustawienie
    kasuje 50 zł, może w twojej okolicy mniej lub może masz kolege,
    zaoszczędzisz sobie czasu.
    Jeżeli chcesz sam to mam dwie rady:
    1. znajdź kogoś z podobną anteną i dwoma konwerterami, nie ważne czy
    monoblok czy osobny przełącznik i zaimportuj u niego listę z nieba.
    podłącz u siebie i ustaw antenę do tych programów
    2. ustaw diseqc1 złap hotbirda, zapisz, zmień na diseqc 2 i przekręć
    lekko anteną w prawo (patrząc od tyłu) i może uda ci się wypośrodkować.
    górny pasek sygnału to siła, ale ważniejsza jest jakość, jeżeli jest
    jest siła, a jakość 0 to znaczy że jest sygnał z jakiegoś satelity, ale
    nie tego.

    pawell

  • 3. Data: 2009-02-28 14:04:24
    Od: "Łukasz" <n...@d...com>

> [...]
    > górny pasek sygnału to siła, ale ważniejsza jest jakość, jeżeli jest jest
    > siła, a jakość 0 to znaczy że jest sygnał z jakiegoś satelity, ale nie

    Dziękuje za odpowiedź.

    Antena to na 100% 85cm, konwerter zamontowałem tak jak napisałeś. Udało mi
    się ustawić antenę jednak nie do konca zgodnie z moimi zamiarami, mianowicie
    HotBirda łapie na zezie a na głównym Eutelsat 7.0 E, czyli konwerter jest OK
    i ustawienia tunera również, jednak nie mogę złapać HotBirda na konwerterze,
    który jest przykręcony do uchwytu, siła cały czas w okolicach 80 lub wyżej
    ale jakość 0. Próbowałem przekręcać antenę w stronę tego konwertera który
    łapie HotBirda tak aby znalazł się tam konwerter, który łapie Eutelsat 7.0
    E, jednak wówczas jakość spada na 0. Astry nie mogłem złapać na żadnym z
    tych konwerterów. To jest moja pierwsza przygoda z antenami satelitarnymi,
    czy one są aż tak czułe na minimalny ruch anteny?

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2009-02-28 18:16:48
    Od: "Darek" <a...@p...gazeta.pl>

    Czy w Telewizji na Karte są jakieś dobre kanaly sportowe na których mozna
    oglądac ligi zagraniczne tj. hiszpanska, angielska i inne ligi ( bo chyba
    polskiej nie ma :) i najlepiej na żywo, jeżeli tak to jakie , NBA , NHL .
    Czy jest mozliwośc oglądać tez takie kanaly jak : Kuchnia.tv , AXN , AXN
    Sci - fi , AXN Crime w polskiej wersji językowej , Discovery , BBC itp.
    Z góry dzieki.

  • 5. Data: 2009-02-28 18:30:02
    Od: Sat_Diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2009-02-28 19:16, Darek donosi, że:
    > Czy w Telewizji na Karte
    ciach
    Sprawdź tutaj:
    http://pl.kingofsat.net/pack-tvnakarte.php
    > Z góry dzieki.
    Ależ proszę (google nie boli)

  • 6. Data: 2009-02-28 21:21:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Darek" <a...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Czy w Telewizji na Karte są jakieś dobre kanaly sportowe na których mozna
    > oglądac ligi zagraniczne tj. hiszpanska, angielska i inne ligi ( bo chyba
    > polskiej nie ma :)

    I innych też nie ma i nie będzie.
    Wszystko co ciekawe w ligowej piłce jest w Canal+.

  • 7. Data: 2009-03-01 09:27:57
    Od: "Darek" <a...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Sat_Diver" <s...@s...info> napisał w wiadomości
    > Nastał dzień 2009-02-28 19:16, Darek donosi, że:
    > ciach
    > Sprawdź tutaj:
    > http://pl.kingofsat.net/pack-tvnakarte.php
    > Ależ proszę (google nie boli)

    Te kanaly co są na tej stronie są tez na ich stronie , chodzilo mi o kanaly
    na FTA bo nieraz szukalem na necie i malo co znalazlem bo nie tylko Ty
    korzystasz z googli :)

  • 8. Data: 2009-03-01 09:47:33
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

> [...]
    > tych konwerterów. To jest moja pierwsza przygoda z antenami satelitarnymi,
    > czy one są aż tak czułe na minimalny ruch anteny?

    Jeżeli tak to przełącz sie na konwerter "główny" i obracaj anteną w lewo
    nie w prawo. Konwerter po prawej stronie widzi to co jest po lewej.
    Jeżeli jesteś na 5E to brakuje ci ok 8 st w lewo. Wówczas drugi będzie
    widział kilka stopni w lewo - czyli powinien złapać astre 19 E.
    jakość 0 czyli nie ten satelita.

    pawell

  • 9. Data: 2009-03-01 10:45:05
    Od: Sat_Diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2009-03-01 10:27, Darek donosi, że:
    > chodzilo mi o
    > kanaly na FTA bo nieraz szukalem na necie i malo co znalazlem
    Także na tej samej stronie
    http://pl.kingofsat.net/
    Na samej górze wybrać satelitę, uprzednio zaznaczając "ptaszka" przy FTA

  • 10. Data: 2009-03-01 18:54:01
    Od: "Darek" <a...@p...gazeta.pl>

    Czy w Telewizji na karte jest może jakiś podobny portal informacyjny jak np.
    w telewizji N ?

    http://n.pl/oferta/uslugi_dodatkowe/nportal.html#