  • 1. Data: 2009-09-02 06:54:23
    Temat: [?] Tani skuter na dojazdy do pracy - jaki wybrać
    Od: "kowal" <m...@s...getin.pl>

    Witam,

    Noszę się z zamiarem kupna jakiegoś jednośladu, którym dojeżdżałbym do roboty
    (9 km po mieście) do 50 cm3. Najlepiej żeby był w miarę tani i się nie psuł. I
    chociaż pewnie tani skuter nie jest dobry, a dobry skuter nie jest tani, to
    pomóżcie mi coś wybrać w przedziale cenowym do 3 kpln. Skuter na pewno nie
    służyłby mi do ścigania się, ani do żadnych sportów ekstremalnych, więc nie
    musi mieć żadnych bajerów, może to być zwykły, najprostszy model, wystarczy
    żeby dał się rozpędzić po asfalcie do 50 - 60 kmh. W internecie znalazłem
    skuter Colliber marki Kingway za przystępną cenę (2200 pln), który na oko by
    mi wystarczył, ale czytałem, że jest on mocno awaryjny i często się psuje.
    Może ktoś miał do czynienia z marką Kingway?
    Myślałem też nad zamontowaniem silniczka spalinowego do roweru, który jest
    dużo tańszy od skutera, który w sklepie kosztuje 1000 zł ale wydaje mi się że
    słabo spisywałby się w warunkach deszczowo - zimowych, ponieważ rolka
    napędzająca ślizgałaby się po oponie. Mankamentem jest również niska prędkość
    (do 25 km/h). Może ktoś z was miał do czynienia z takim silnikiem?
    Na allegro są tanie silniki spalinowe przekazujące napęd poprzez łańcuch i
    dodatkową zębatkę, mają większą moc, więc dałoby się trochę szybciej nimi
    jechać, ale to też w przeważającej ilości jest chińszczyzna, więc nie wiem jak
    z jakoscią i chociażby częściami zamiennymi.

    --
    pozdrawiam kowal

    m...@n...wp.pl

  • 2. Data: 2009-09-02 08:49:02
    Temat: Re: [?] Tani skuter na dojazdy do pracy - jaki wybrać
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Witek.
    Najlepiej zadaj to pytanie na www.skutery.net .
    Ze swej strony mogę doradzić kupno używanego za to dobrego, i to takiego
    który ma dobrego importera w Polsce albo dobry dostęp do części na rynku
    wtórnym. Większość chińczyków jest naprawialna przez wymianę całości. Ja
    celowałbym w Yamahę, Hondę lub Peugeota. Aprilia ma świeżego importera,
    więc nie wiadomo jak się będzie sprawował. Ze skośnookich najlepiej
    radzą sobie Keeway i SYM.
    Weź też pod uwagę swoje gabaryty. Ja, przy 188 cm i 100 kg,
    bezproblemowo zmieściłem się tylko na Peugeocie Elyseo.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 3. Data: 2009-09-02 10:10:47
    Od: "skuter" <s...@o...pl>

    jako posiadacz chińskiego skuta serdecznie odradzam:)

    mój 10 letni koreański samochód jest w lepszym stanie technicznym niż mój skuter
    był kiedykolwiek:)

    co do przeróbki roweru to IMHO interesujące jest cos takiego

    http://www.ekonapedy.com/index.htm

    ale dość drogie

  • 4. Data: 2009-09-02 10:26:35
    Od: "skuter" <s...@o...pl>

    Użytkownik "kowal" <m...@s...getin.pl> napisał w wiadomości
    > słabo spisywałby się w warunkach deszczowo - zimowych,

    a twoim zdaniem jak sprawuje się skuter w warunkach zimowych?:)

  • 5. Data: 2009-09-02 11:03:01
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 02.09.2009 skuter <s...@o...pl> napisał/a:
    > jako posiadacz chińskiego skuta serdecznie odradzam:)

    Bo ponieważ? Opisz co się psuło, czy części newralgiczne, czy pierdółki
    które można naprawić samemu - co wiadomo upierdliwe jest, ale można ew.
    przeboleć w zamian za niżsżą kwote zakupu

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 6. Data: 2009-09-02 11:12:08
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > a twoim zdaniem jak sprawuje się skuter w warunkach zimowych?:)

    Moim zdaniem powinien stać w garażu.

  • 7. Data: 2009-09-02 11:32:47
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 2 Wrz, 08:54, "kowal" <m...@s...getin.pl> wrote:
> [...]
    > mi wystarczył, ale czytałem, że jest on mocno awaryjny i często się psuje.
    > Może ktoś miał do czynienia z marką Kingway?
    Celuj w używany markowy sprzęt którego jest sensowna ilość na rynku
    (części zamienne itd.), daj sobie spokoj z chińskimi wyrobami no
    chyba, że chcesz żeby wywalili Cię z roboty za nagminne spóźnienia ;-)

    --
    Artur

  • 8. Data: 2009-09-02 11:37:09
    Od: "skuter" <s...@o...pl>

    > Bo ponieważ?

    Od samego początku po dziś dzień kłopoty z odpalaniem, nikomu nigdy nie udało
    się ustalić dlaczego i co z tym fantem zrobić :)

    Już po 500km trzeba było wymieniać łozyska w przednim kole i ślimaka od
    prędkosciomierza.

    Tylne koło jest zaklejone na Loctite bo śrubka się odkręca!!!

    Różne kontrolki czasami się świecą a czasami nie.

    Tuż po gwarancji rura wydechowa odpadła.

    Plastiki takie jak ogólnie wiadomo:)

    Tyle pamietam na gorąco

    k a t a s t r o f a l n y serwis firmowy - ZIPP

    To skuter za 4000zł a nie za 2000zł, więc z taniością bym nie przesadzał:)

    Co do części to większość jest dostępna, bo powtarzalna w różnych skuterach,
    tylko trzeba się zorientować co od czego pasuje.
    Jeden warunek: części są na allegro albo w sklepach internetowych, natomiast
    firma ZIPP i jej dystrybutorzy zwykle wysyłają na drzewo.

  • 9. Data: 2009-09-02 14:07:21
    Od: szadok <s...@t...pl>

    > Od samego początku po dziś dzień kłopoty z odpalaniem, nikomu nigdy nie udało
    > się ustalić dlaczego i co z tym fantem zrobić :)

    [ciach]
    dzięki

    pzdr, szadok

  • 10. Data: 2009-09-02 19:02:21
    Od: Tobiasz <g...@g...com>

    Ja osobiście polecam KYMCO jest to porządna firma która ma bardzo
    dobry stosunek ceny do jakości.