  • 11. Data: 2022-05-06 09:31:26
    Temat: Re: Te co skaczo nie tancujo
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/05/2022 18:37, J.F wrote:

    > Jak widac.

    > A to byl inny zasluzony artysta czy nie?
    >
    > Sad mu zaliczyl zaslugi artystyczne do zlagodzenia kary, czy nie mial
    > czego?
    >
    > Bo BK w nic nie wjechala, to trudno aby pokrywala koszty naprawy.
    > A moga one byc sporym uzupelnieniem grzywny.
    >
    > A zarobki ma dosc wysokie, wiec grzywna i nawiazka ... taka sobie.
    >
    > "Obrona Kozidrak oceniła wyrok za zbyt surowy, a prokuratura za zbyt
    > łagodny."
    > To sie nazywa dobry kompromis :-)

    No wlasnie nie wiem czy widac, gdyby byla z PiSu albo za PiSem to by
    dostala 5k PLN grzywny i z rok zakazu, a nie 70k i 5 lat zakazu. Albo by
    sie okazalo, ze w drugim/trzecim/piatym badaniu wyszloby, ze jest
    trzezwa. Wszystkim sie wydaje, ze Kozidrak to jest ta sama gwiazda co
    30-40 lat temu, a ona dzisiaj juz spiewa do kotleta i na jakichs gowno
    galach TVP.
    W zadnym wypadku jej nie bronie zeby nie bylo, tylko nie rozumiem tego
    oburzenia na tle jakiejs dziwnej zawisci. Co bys zaproponowal, 5 lat
    bezwzglednego wiezienia i przepadek calego majatku?

  • 12. Data: 2022-05-06 09:35:47
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/05/2022 18:48, ii wrote:

    > "Okolicznościami łagodzącymi dla sądu był fakt przyznania się do winy,
    > uregulowany tryb życia oraz zasługi artystyczne."
    >
    > Co obrazowo przedstawiono tutaj jako
    > "Kurwie ja spiewalem na ognisku bedzie to zasluga ? Chleje codziennie w
    > wabrzychu czyli mam uregulowany tryb"
    >
    > Takie to właśnie okoliczności.

    Praktycznie kazdy w takiej sytuacji ma albo bedzie mial jakies
    okolicznosci typu: niekarany, dobra opinia, a adwokat by ci zalatwil
    papiery wolontariusza gdzies tam.

    > Przykłady są raczej na to, że znani nie odpowiadają za swoje wybryki.

    Gdyby byla z PiSu to by pewnie nie odpowiedziala. 5 lat zakazu i 70k PLN
    grzywny to moim zdaniem adekwatna kara w stosunku do tego, ze nic sie
    nie stalo. Co bys zaproponowal, przepadek calego majatku i 5 lat
    bezwzglednego?

  • 13. Data: 2022-05-06 13:56:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 6 May 2022 08:31:26 +0100, w <t52ise$bfe$1$horizn@news.chmurka.net>, K
    <n...@e...com> napisał(-a):

    > a nie 70k i 5 lat zakazu.

    I ktoś się czepia, że za mało? :)
    Taki wysoki wyrok to swego rodzaju ewenement.

  • 14. Data: 2022-05-06 17:49:58
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.05.2022 o 09:35, K pisze:

    > Praktycznie kazdy w takiej sytuacji ma albo bedzie mial jakies
    > okolicznosci typu: niekarany, dobra opinia,

    Wręcz przeciwnie. Ty może mówisz o wyrokach uniewinniających celebrytów.
    Cała reszta ma wyroki uzasadniane wysoką szkodliwością błahych czynów
    albo wręcz domniemanego złego prowadzenia się.

    a adwokat by ci zalatwil
    > papiery wolontariusza gdzies tam.

    Dlatego "wyrok nie powinien zależeć od gry aktorskiej obwinionego".

> [...]
    > grzywny to moim zdaniem adekwatna kara w stosunku do tego, ze nic sie
    > nie stalo. Co bys zaproponowal, przepadek calego majatku i 5 lat

    Ja jestem przeciwny jakimkolwiek grzywnom. To zwykłe okradanie. O ile
    teoretycznie można sobie wyobrazić, że jakiś przestępca wzbogacił się
    dzięki łamaniu prawa to na pewno nie jest to ten przypadek. Podobnież
    nie widzę sensu w tak długim zakazie. Jak już wielokrotnie pisałem,
    prowadzenie pojazdów osobistych to podstawowa potrzeba i umiejętność
    życiowa. Co niby miałoby wyniknąć z tego, że kobieta przez 5 lat będzie
    uziemiona? Są jakieś przesłanki, że to coś więcej niż jednorazowy
    wybryk? Coś wątpię. Ostrzejsze karanie za recydywę mogłoby być bardzo
    sensowne gdyby nie sprowadzało się do 2x większej grzywny.

    Ale zupełnie nie odnosiłem się do treści wyroku tylko do uzasadnienia.

  • 15. Data: 2022-05-06 17:56:38
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 05.05.2022 16:23, K wrote:
    [...]
    > Z reguly sad bierze po uwage okolicznosci lagodzace przy kazdym wyroku
    > nie tylko za jazde pod wplywem. Nie bardzo rozumiem w czym jest problem
    > z tym wyrokiem. Dostala czy tam dostanie zakaz prowadze nia pojazdow na
    > X lat i do tego zaplaci 70k PLN grzywny. Czego bys jeszcze chcial, zeby
    > odpowiadala za zabojstwo bo mogla kogos przeciez zabic?
    A tak w ogóle to są znane jakieś wyroki, gdy sąd skazał kogoś za zwykłą
    jazdę pod wpływem (powyżej 0,5, bez wypadku) na karę pozbawienia
    wolności w zawieszeniu (o bezwzględnym pierdlu nawet nie wspominając)?
    Mowa oczywiście o jednej wpadce, a nie o recydywie.

  • 16. Data: 2022-05-06 18:44:26
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-05-06 o 09:31, K pisze:

    > No wlasnie nie wiem czy widac, gdyby byla z PiSu albo za PiSem to by
    > dostala 5k PLN grzywny i z rok zakazu, a nie 70k i 5 lat zakazu.

    Znając nasze sądy to obawiam się, że byłoby dokładnie odwrotnie. Vide
    Najsztub, czy Cimoszewicz.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 17. Data: 2022-05-06 18:53:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 May 2022 17:56:38 +0200, JDX wrote:
> [...]
    > wolności w zawieszeniu (o bezwzględnym pierdlu nawet nie wspominając)?
    > Mowa oczywiście o jednej wpadce, a nie o recydywie.

    A to nie jest normalne?
    Skoro nawet rowerzystom dawali zawiasy ... za pierwszym razem

    Ale teraz widze, ze Ziobro cos ulepszyl i juz nie moge znalezc.

    J.

  • 18. Data: 2022-05-06 23:27:36
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/05/2022 16:49, ii wrote:

    > Wręcz przeciwnie. Ty może mówisz o wyrokach uniewinniających celebrytów.
    > Cała reszta ma wyroki uzasadniane wysoką szkodliwością błahych czynów
    > albo wręcz domniemanego złego prowadzenia się.

    Eh, mialem w rodzinie przypadek jazdy po pijaku na rowerze (po drodze
    rowerowej). Chyba nie caly promil z tego co pamietam. Adwokat za 9k pln
    zalatwil "wyrok" w postaci rocznego okresu proby czy jakos tak sie to
    nazywa i jakas nawiazka na jakis fundusz ofiar wypadkow.

    > a adwokat by ci zalatwil
    >
    > Dlatego "wyrok nie powinien zależeć od gry aktorskiej obwinionego".

    Zalezy od ukladow adwokata. Pod warunkiem, ze nie jestes znany bo wtedy
    jest presja spoleczna.

> [...]
    > sensowne gdyby nie sprowadzało się do 2x większej grzywny.
    >
    > Ale zupełnie nie odnosiłem się do treści wyroku tylko do uzasadnienia.

    A bo widzisz w wielu krajach jest tak, ze np. mimo przekroczenia ilosci
    punktow czy utraty uprawnien z innego powodu nadal mozesz jezdzic
    samochodem do i z pracy. Cos w rodzaju bransoletki na nodze. Ale jesli
    nie karac zakazem prowadzenia i grzywna to jak? Prace spoleczne to znowu
    kolizja z normalna praca, a wsadzanie do wiezienia (niedotyczy
    recydywistow) to tez przesada.

  • 19. Data: 2022-05-06 23:29:03
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/05/2022 17:44, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Znając nasze sądy to obawiam się, że byłoby dokładnie odwrotnie. Vide
    > Najsztub, czy Cimoszewicz.
    >

    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    Ale oni z tego co pamietam byli poukladani z poprzednia wladza wtedy gdy
    te wyroki zapadaly. Co prawda u Najsztuba to sie tam chyba odwolywali w
    nieskonczonosc.

  • 20. Data: 2022-05-07 07:21:14
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 06.05.2022 18:53, J.F wrote:
    [...]
    > A to nie jest normalne?
    > Skoro nawet rowerzystom dawali zawiasy ... za pierwszym razem
    No teoretycznie sąd może orzec pierdel za pierwszy raz, ale nie
    słyszałem o takich wyrokach. Może pierdel jest zarezerwowany dla
    szczególnie nieodpowiedzialnych, jak np. pijany kierowca ciężarówki -
    jednak kilka-kilkanaście ton (na pusto) stwarza znacznie większe
    zagrożenie niż byle osobówka, nawet duża.