  • 1. Data: 2012-03-25 22:41:06
    Temat: Telewizor HD jako monitor
    Od: "kszyhu fr@ckowiak" <k...@g...pl>

    Witajcie,
    zamierzam zastąpić monitor LCD telewizorem, prawdopodobnie 40 cali.
    Czy przy zakupie TV powinienem zwrócić na coś szczególną uwagę? np.
    odświeżanie, jakieś inne parametry.
    Karta graficzna to GF8800, nie posiada co prawda HDMI, ale ma wyjście tv i
    (chyba) obsługuje rozdzielczość 1920 x 1080.

    Kompa używam głównie do przeglądania netu i sporadycznie do grania i
    oglądania filmów.
    Z góry dziękuję za wszelkie rady.

    pzdr
    This is what he'd always known
    The promise of something greater beyond the water's final horizon

  • 2. Data: 2012-03-25 23:14:01
    Temat: Re: Telewizor HD jako monitor
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-03-25 22:41, kszyhu fr@ckowiak pisze:
> [...]
    > Karta graficzna to GF8800, nie posiada co prawda HDMI, ale ma wyjście tv
    > i (chyba) obsługuje rozdzielczość 1920 x 1080.
    Rozdzielczość obsługuje bez problemu. Ale to wyjście TV to sobie możesz
    w ... klapki wsadzić, jeśli faktycznie jest, to tam jest tylko
    rozdzielczość pal/ntsc czyli mniej niż 640x480 (nawet jak ustawisz
    więcej, to obraz będzie później prze-samplowywany i wyświetlany z tą
    rozdzieczością). Czyli jeden wielki kleks.
    TV musisz podłączać po "prawdziwym" obrazie, najlepiej HDMI (który jest
    zgrubsza zgodny z DVI elektrycznie, więc jak karta nie ma wyjścia HDMI,
    na 100% ma wyjście DVI - to sobie zrobisz przejściówką za 5zł DVI>HDMI
    lub takim samym kablem, który ma odpowiednie końcówki). Jak nijak ci się
    nie uda po cyfrowym hdmi/dvi to w ostateczności podłączysz po złączu
    VGA, jak "stary monitor analogowy", przy 1920x1080 na kiepskim kablu
    możesz mieć lekkie rozmycie krawędzi, ale obraz będzie 100x lepszy niż
    TVout/s-video itp - to w dzisiejszych czasach się do niczego nie przydaje.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-03-26 09:24:40
    Od: Damian G <d...@u...gmail.com>

    W dniu 25.03.2012 22:41, kszyhu fr@ckowiak pisze:
    > Witajcie,
    > zamierzam zastąpić monitor LCD telewizorem, prawdopodobnie 40 cali.
    > Czy przy zakupie TV powinienem zwrócić na coś szczególną uwagę? np.
    > odświeżanie, jakieś inne parametry.
    Sprawdź czy po zaniku sygnału (np. standby komputera) telewizor nie
    będzie przez 10 minut wyświetlał "Brak sygnału" zamiast się po prostu
    wyłączyć jak to robią monitory.
    Żeby było trudniej zachowanie tv może zależeć od użytego gniazda.

    --
    Damian

  • 4. Data: 2012-03-26 14:14:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    kszyhu fr@ckowiak pisze tak:

    > zamierzam zastąpić monitor LCD telewizorem, prawdopodobnie 40 cali.

    To kup największy na jaki Cię stać. 40 cali jest za duży do siedzenia
    przed nim a za mały do operowania z kanapy. W 1920x1080 nie będziesz
    nic widział i prawdopodobnie przestawisz rozdzielczość na niższa. Dobra
    jest 1280x720 z 3 metrów. Komp można schować za tv i używać combo
    klawiatura mysz bezprzewodowe.

    TV możesz podłączyć po VGA lub po DVI/HDMI. Dobrze mieć wyłączanie
    obrazu wtedy dźwięk np radia leci z głośników telewizora ale
    oszczędzasz prąd. Jak przyjdzie np kręciołek gadu to budzisz telewizor
    i piszesz.

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2012-03-27 03:54:52
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Przejrzyj forum PCLab. Kupilem, za rada Forumowiczow, 32" LG KL450.
    Uzywam go jako drugiego - pierwszy to 26" Nec. Siedze jakies 80cm od
    telewizora. Wyswietlam na nim dodatkowe palety programow i sygnal z
    karty TV.
    Sygnal wysylany przez HDMI. Mozna tez kablem DVI-HDMI. Podlaczanie do
    dsub to pomylka.
    Obraz bajka. Cale multum ustawien koloru. Warto poszukac egzemplarza z
    matryca SIPS. Rodzaj matrycy podobno jest okreslony przez 4 od konca
    litere w numerze seryjnym.
    Jedyny minus - nie ma PIPa. Czyli nie obejrzysz sobie TV w malym
    okienku pracujac jednoczesnie na komputerze. Ja obszedlem to
    instalujac dosc stara karte telewizyjna w pececie. Niestety jakosc
    obrazu nie jest za dobra.
    Warto sprawdzic jeszcze Samsungi. Nie wiem jak szukac modeli z dobra/
    lepsza matryca i czy nie trafi sie tam matryca TN? Fajne jest to, ze
    maja PIPa. Niestety jest on lekko ograniczony. Mozna wybrac jedna lub
    dwie (chyba) wielkosci okna i jego polozenie w jednym z czterech
    rogow. Czyli nie ma takiej wygody jak przy karcie telewizyjnej w PC -
    nie ustawisz okna TV w dowolnym miejscu i w dowolnym rozmiarze.
    Aha - Samsungi maja dosc okrojone ustawienia jakosci (koloru) obrazu w
    trybie PC.
    Jezeli grasz sprawdz tez input lagi itp.
    No i pytanie - z jakiej odlegosci chcesz patrzec na ten TV? 32" to juz
    calkiem sporo na prace przy biurku.

    pozdr
    Piotr

  • 6. Data: 2012-03-28 01:58:57
    Od: Michal <u...@i...pl>

> [...]

    > Karta graficzna to GF8800, nie posiada co prawda HDMI, ale ma wyjście tv
    > i (chyba) obsługuje rozdzielczość 1920 x 1080.

    Tak jak już mówiono - zainteresuj się przejściówką DVI->HDMI lub tego
    typu kablem. Minus: w odróżnieniu od Radeonów GF8800 nie wypuszcza po
    DVI dźwięku.

    > Kompa używam głównie do przeglądania netu i sporadycznie do grania i
    > oglądania filmów.
    > Z góry dziękuję za wszelkie rady.

    Podstawowa rada. Zanim wydasz niemałą kwotę postaraj się pożyczyć takiej
    wielkości TV, postaw na biurku i popracuj tak ze dwa dni.
    Gwarantuję, że przejdzie Ci ochota używania 40" TV jako monitora z tych
    50-60 cm od oczu na standardowym biurku. Jak dla mnie optimum to 24".
    27" na LG DM2780D z tej odległości był już dla mnie za duży do pracy z
    tekstem. Dodatkowo wyjątkowo upierdliwa było konieczność wyłączenia za
    każdym razem tego TV/monitora za pomocą pilota (wyświetlał 50 min brak
    sygnału - dłużej nie sprawdzałem. To już nawet standardowa plazma
    wyłącza się po 15 min braku sygnału, a to sprzedawane jest jako MONITOR
    telewizyjny:
    http://www.lg.com/pl/sprzet-komputerowy/monitory/LG-
    z-tunerem-tv-DM2780D-PZ.jsp

    To samo przy włączeniu - nie włączy się automatycznie jak typowy monitor
    tylko było trzeba klepnąć z pilota. Po paru dniach wyjątkowo
    denerwujące. Konsekwencja raczej żadna, bo PK50D350 automatycznie
    potrafi się włączyć po wykryciu sygnału z BluRaya (HDI CEC) a ten
    MONITOR w trybie PC nie (inne nie nadają się do komputera - lag straszny
    i brak overscanu).

    Jak możesz przetestuj najpierw konkretny model, bo z tymi TV jako
    monitorami wychodzą różne drobne uciążliwości. Nie mówiąc już o tym
    że wspomniane 3D przy konwersji 2D->3D wypada bardzo kiepsko (to
    naturalne) ale co gorsza w grach 3D tak samo kiepsko - lekko podbity
    jest tylko 1 i 2 plan.

    No i jeszcze raz - najpierw sprawdź te 40" na biurku - nie wyobrażam
    sobie pracy na takim ekranie z wygodnych (klawiatura, mysz) 50-60 cm,
    chyba że chcesz zostać stałym klientem optyka.
    Żeby nie było że jestem minimalistą - o ile do pracy najlepiej pasuje
    mi duet 22-24" LCD + drugi 17-19" CRT, to do multimediów/zabawy też
    uważam że wyglądają one fajnie na 50" FullHD. Ale nie do codziennej
    pracy z tekstem taka powierzchnia ekranu.
    Zrobisz co chcesz. Zostałeś ostrzeżony ;)

    --
    /MB

  • 7. Data: 2012-03-28 22:47:41
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Tak jak już mówiono - zainteresuj się przejściówką DVI->HDMI lub tego typu
    > kablem. Minus: w odróżnieniu od Radeonów GF8800 nie wypuszcza po DVI dźwięku.

    Testowałem sprawę na karcie graficznej GF 240-GT. Ma zarówno wyjście DVI jak i
    HDMI (w obu przypadkach dźwięk jest przesyłany).

    Przy podłączeniu do telewizora hdmi-->hdmi - obraz był OK, ale występowało spore
    opóźnienie, odczuwalne zwłaszcza przy ruszaniu myszką. Bardzo głupie uczucie,
    jakby się myszka zacinała - ruszasz reką, a kursor na ekranie przesuwa się pół
    sekundy później.

    Natomiast przy połączeniu przez DVI-->przejściówka-->HDMI - wszystko działało
    idealne, zero opóźnień, obraz identycznie tak samo dobry, dźwięk też.

    Ciekawe, prawda?

    latet

  • 8. Data: 2012-03-29 00:02:26
    Od: "kszyhu fr@ckowiak" <k...@g...pl>

    Dnia 28-03-2012 o 01:58:57 Michal <u...@i...pl> napisał(a):

    > Tak jak już mówiono - zainteresuj się przejściówką DVI->HDMI lub tego
    > typu kablem. Minus: w odróżnieniu od Radeonów GF8800 nie wypuszcza po
    > DVI dźwięku.

    Hmm, to może być kłopot, bo nie miałem w planach upgrade'u karty
    graficznej (choćby dlatego, że nowa na pewno nie zmieści się w budzie).
    Kolejny zakup to już chyba xbox360/ps3.

> [...]
    > sygnału - dłużej nie sprawdzałem. To już nawet standardowa plazma
    > wyłącza się po 15 min braku sygnału, a to sprzedawane jest jako MONITOR

    Nie przyszło by mi do głowy stawiać TV 40" na biurku. TV w miejscu
    starego, komp gdzieś z tyłu, mysz i klawiatura bez przewodów, zabawa z
    odległości 3-3,5 metra. Biurko? Pracy do domu nie przynoszę, więc
    właściwie na co mi biurko, kwiatka se postawię.

    [...]
> [...]
    > że wspomniane 3D przy konwersji 2D->3D wypada bardzo kiepsko (to
    > naturalne) ale co gorsza w grach 3D tak samo kiepsko - lekko podbity

    I dlatego nie planuję zakupu TV 3D.

    > Zrobisz co chcesz. Zostałeś ostrzeżony ;)

    Dzięki. Tobie i wszystkim, którzy zechcieli coś napisać.

  • 9. Data: 2012-03-29 08:07:14
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 28.03.2012 22:47, Latet pisze:
    > Natomiast przy połączeniu przez DVI-->przejściówka-->HDMI - wszystko
    > działało idealne, zero opóźnień, obraz identycznie tak samo dobry,
    > dźwięk też.

    Dźwięk przez DVI? W jaki sposób?

    p. m.

  • 10. Data: 2012-03-29 09:10:29