  • 1. Data: 2022-11-07 17:55:12
    Temat: Telewizor, monitor 4k, problem z myszką
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Kupiłem sobie telewizor 4k. Myszka dostała czkawki. w sensie, kursor
    strzałka, przesuwa sie po ekranie wolno, z pewnym opóźnieniem w stosunku
    do myszki na stole. mało tego, sama strzałka kursora nie jest
    wyświetlana ciągle, tylko jakby migała. wiec szybki ruch przez cały
    ekran, skutkuje pojawianiem się 20 strzałek w lini co 2centymetry.
    normalnie jak windows 3.11 na 286.
    Telewizor obudził się w 4k-30hz. po zainstalowaniu sterowników od
    producenta, udało mi się go przełączyć w 4k-60hz. Skutkuje to tym, ze
    opóźnienie jest minimalne, ale jest większe niż na starym monitorze,
    ale kursor dalej na czkawkę. Moim zdaniem, kursor (strzałka) wyświetlany
    30 razy na sekundę, byłby zajebiście płynny. załóżmy że w ciągu 1
    sekundy przebywa on drogę 10cm, więc powinno być tych strzałek 30, wiec
    jedna od drugiej powinna być oddalona o 0.3cm, a jest 3-5 centymetrów -
    wiec jakieś 10-15 razy rzadziej.
    To samo jest na linuksie. identiko. na @30, czkawka taka ze trudno jest
    trafić w "zamykacz" okna. można ruszyć myszką, podnieść rękę a kursor
    jeszcze się przemieszcza. opóźnienie jest minimalne, może pół sekundy,
    ale dla kogoś kto posuwa myszkę od 30, jest to duży dyskomfort. Po
    przełączeniu 60hz jest lepiej, ale dalej jest to walka z żywiołem.
    Powiedzcie mi prosze jak związek ma odświeżanie ekranu z pracą myszki. w
    zasadzie może nie z pracą, ale wyświetlaniem strzałki? Czy Wy na
    monitorach 4k też tak macie?
    nakręciłem filmik smartfonem, zwolnione tempo i zrobiłem stopklatkę.
    przepraszam za jakość, ale te trzy palamki na środku to poruszajacy się
    szybko "kursor myszki" w postaci strzałki. to już jest ta lepsza wersja
    na 60 hz
    https://ibb.co/mv59hYc
    ToMasz

    PS. ryzen7, 32giga ram, ssd i rx480. sharp aquos jakiś tam. ten kabel
    hdmi daje radę z 4k, poprzedni nie dawał rady. czarny ekran był.
    telewizor ma jakieś specjalne tryby PC i GAME, ale są one nieaktywne.
    Dlaczego nie są aktywne? instrukcja mówi:
    These settings are only applicable for sets with Active Motion Rates of
    600 and 800
    jak to rozumieć albo spełnić warunek?

  • 2. Data: 2022-11-07 20:13:58
    Temat: Re: Telewizor, monitor 4k, problem z myszką
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 07.11.2022 o 17:55, ToMasz pisze:
    > witam
    > Kupiłem sobie telewizor 4k. Myszka dostała czkawki. w sensie, kursor

    Zacznij od przestawienia telewizora w tryb monitora czyli wyłącz
    w ustawieniach wszelkie polepszacze i ulepszacze obrazu.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2022-11-07 20:59:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tkbd9g$3ki0f$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

> [...]
    > strzałka kursora nie jest wyświetlana ciągle, tylko jakby migała.
    > wiec szybki ruch przez cały ekran, skutkuje pojawianiem się 20

    ożesz Ty orzeszku zasiałeś ziarno niepokoju

    jak mega szybko ruszę myszką to mam osiem kursorów
    wcześniej nie widziałem tego.

    > Telewizor obudził się w 4k-30hz. po zainstalowaniu sterowników od
    > producenta, udało mi się go przełączyć w 4k-60hz.

    Sterowników czego? telewizora w komputerze?

    Ja mam w devices generic PnP monitor

    > Powiedzcie mi prosze jaki związek ma odświeżanie ekranu z pracą
    > myszki. w zasadzie może nie z pracą, ale wyświetlaniem strzałki?

    im więcej Hz tym płynniejszy ruch. Jak w grach. Gracze chcą dużo Hz.

> [...]
    > kabel hdmi daje radę z 4k, poprzedni nie dawał rady. czarny ekran
    > był. telewizor ma jakieś specjalne tryby PC i GAME, ale są one

    Podłączam nowy komp do Samsunga, wykrywa PC 3840x2160 30Hz i już.
    Jeśli chcę mieć 60Hz pilotem włączam INPUT SIGNAL PLUS. Jeśli komp
    wyrabia się wysłać 60Hz to tv pokaże info PC 3840x2160 60Hz

> [...]
    > settings are only applicable for sets with Active Motion Rates of
    > 600 and 800 jak to rozumieć albo spełnić warunek?

    być może tylko w gnieździe HDMI 1 ale wątpię bo dzisiejsze nowożytne
    telewizory potrafią na każdym gnieździe HDMI rozpoznać PC.

    U ciebie jest problem z rozpoznaniem kompa jako PC.
    Spróbuj SOURCE i wybierz z listy PC.

    Jak nie rozpozna wymuś z kompa 1080p 30Hz.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.