  • 1. Data: 2022-10-30 12:06:32
    Temat: Rysik do ThinkPad Tablet 10
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jakiś czas temu kupiłem sobie tablet Lenovo Thinkpad tablet 10. Coś
    takiego ten dostępny na poniższej aukcji:
    https://allegro.pl/oferta/11857888073

    Specyfikacja sprzętowa może dzisiaj nie robi już wrażenia, ale sprzęt
    jest cały czas ciągle użyteczny jako tablet do przeglądania internetu,
    odtwarzania filmów i odpalania jakichś lżejszych aplikacji pod
    Windowsem. Powiedziałbym nawet, że ze względu na pracę pod pełnym
    Windowsem 10 pod pewnymi względami jest bardziej użyteczny niż tablety
    na Androidzie.

    Jakiś czas po zakupie (właściwie przez przypadek) odkryłem, że sprzęt
    reaguje na rysik z Galaxy Note 8. I to reaguje w pełni - to znaczy
    wykrywanie nie tylko dotyk, ale także zbliżenie rysika do ekranu. Chyba
    nawet w jakiś sposób reagował na naciśnięcie przycisku.
    Trochę wtedy poczytałem specyfikacji i wychodzi na to, że poza normalnym
    digitizerem dotykowym tablet posiada też obsługę rysika/pióra opartą na
    technologii Wacom.

    Zacząłem szukać więcej informacji i trafiłem na następujące nagranie:
    https://youtu.be/4TUc0BZW80g?t=571

    Okazuje się, że sprzęt z właściwym rysikiem jest w stanie nawet wykrywać
    poziomy nacisku. Może nie jest to sprzęt do profesjonalnego tworzenia
    grafiki, jednak do robienia jakichś prostych notatek albo szkiców mógłby
    się nadać. Zacząłem się więc rozglądać za rysikiem.

    Ostatnio zamówiłem oryginalny rysik Lenovo o oznaczeniu GX80K32884. W
    przeciwieństwie do tego od Note'a 8 jest aktywny - wymaga do pracy
    baterii. Niestety, tablet zdaje się na niego nie reagować wcale. Nie
    jest wykrywane ani zbliżenie końcówki do ekranu, ani nawet dotknięcie.
    I teraz pytanie: co może być tego przyczyną?

    1. Kupiłem rysik niekompatybilny z moim tabletem? Jeśli tak, to czego
    powinienem szukać?
    2. Kupiłem uszkodzony rysik?
    3. A może robię coś źle? Potrzebna jest jeszcze jakaś konfiguracja?