  • 1. Data: 2022-11-02 12:13:46
    Temat: Zajęty dysk
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Udało mi sie wejść w dysk 500 GB na USB. Sformatowałam go i ponownie
    założyłam druga partycję. Obydwie znowu sformatowałam.
    Teraz mam na obydóch zajęte miejsca. Na jednej zajęte miejsce 774MB, na
    drugiej 127 MB. Jak to doprowadzić do normalności, tzn zlikwidować
    zajęte miejsca?

    --
    animka

  • 2. Data: 2022-11-02 12:27:05
    Temat: Re: Zajęty dysk
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 2 Nov 2022 12:13:46 +0100
    doszła do mnie wiadomość <tjtjeg$1vc$1@gioia.aioe.org>
    od Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> :
> [...]
    >Teraz mam na obydóch zajęte miejsca. Na jednej zajęte miejsce 774MB, na
    >drugiej 127 MB. Jak to doprowadzić do normalności, tzn zlikwidować

    Zostawić jak jest, to najprawdopodobniej obszary metadanych
    systemu($MFT i podobne).
    https://students.mimuw.edu.pl/SO/Projekt02-03/temat2
    -g1/ntfs.htm
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 3. Data: 2022-11-02 13:37:56
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 02 Nov 2022 12:27:05 +0100
    doszła do mnie wiadomość <i...@4...com>
    od Szwambuł Trantiputl <t...@d...com> :
> [...]
    > od Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> :
    >
    >Zostawić jak jest, to najprawdopodobniej obszary metadanych

    Jak chcesz, to ukrywane przed wzrokiem psujera pliki zobaczysz tym:
    https://diskanalyzer.com/download
    Na szczęście tym programem nie wykosisz tych plików, a jeśli jednak
    znajdziesz coś, czym je wykosisz, to zniszczysz sobie zawartość dysku.
    Bez konsekwencji da się wykosić tylko USN Journal, ale to chyba tylko
    32 MiB domyślnie(USN Journal na dysku systemowym sam się pojawi
    ponownie, nie da się go usunąć na stałe).

    Polecenie dla dysku d:(wstawić literkę dysku na USB):
    fsutil usn deletejournal /d d:
    lub
    fsutil usn deletejournal /n d:
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 4. Data: 2022-11-10 21:15:25
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-11-02 o 13:37, Szwambuł Trantiputl pisze:
> [...]
    > ponownie, nie da się go usunąć na stałe).
    >
    > Polecenie dla dysku d:(wstawić literkę dysku na USB):

    A dla partycji c:
    fsutil usn deletejournal /n c:
    Tak?

    Dzięki :-)
    Zajmę się tym za jakis czas, bo teraz mam głowę zahukaną innymi sprawami.

    --
    animka

  • 5. Data: 2022-11-11 01:11:13
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 10 Nov 2022 21:15:25 +0100
    doszła do mnie wiadomość <tkjue7$7gl$1@gioia.aioe.org>
    od Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> :

    >>> https://students.mimuw.edu.pl/SO/Projekt02-03/temat2
    -g1/ntfs.htm

    >A dla partycji c:
    >fsutil usn deletejournal /n c:
    >Tak?

    Na partycji startowej plik usn journal zostanie usunięty, ale Windows
    go przywróci w ciągu kilku sekund.