  • 1. Data: 2009-01-27 17:37:14
    Temat: Temperatura HDD
    Od: "Marek" <l...@w...pl>

    Mam dwie kieszonki USB alu z dyskami WD 500GB. Śmiga pięknie tylko się dość
    mocno te kieszenie rozgrzewają po kilku godzinach pracy i troche się boję
    żeby coś się nie stało. SMARTu temperatury po USB też się nie da odczytać a
    na moje oko może mieć z 45 stopni. Jaka temperatura jest dopuszczalna czy
    dysk ma jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem ?

  • 2. Data: 2009-01-27 17:57:12
    Temat: Re: Temperatura HDD
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    Użytkownik "Marek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam dwie kieszonki USB alu z dyskami WD 500GB. ?miga pięknie tylko się
    > do?ć mocno te kieszenie rozgrzewaj? po kilku godzinach pracy i troche się
    > boję żeby co? się nie stało. SMARTu temperatury po USB też się nie da
    > odczytać a na moje oko może mieć z 45 stopni. Jaka temperatura jest
    > dopuszczalna czy dysk ma jakie? zabezpieczenie przed przegrzaniem ?

    u mnie w laptopie ponad 50 jest do 60
    na zwyklych w obudowie do 43 i jest ok, ale juz jak bylo ponad 50 do dysk
    zlapal bady

  • 3. Data: 2009-01-27 20:29:20
    Od: Schwarz <s...@c...pl>

    Dnia 27.01.2009 Marek <l...@w...pl> napisał/a:
    > Mam dwie kieszonki USB alu z dyskami WD 500GB. ?miga pi?knie tylko si? do??
    > mocno te kieszenie rozgrzewaj? po kilku godzinach pracy i troche si? boj?
    > ?eby co? si? nie sta?o. SMARTu temperatury po USB te? si? nie da odczyta? a
    > na moje oko mo?e mie? z 45 stopni. Jaka temperatura jest dopuszczalna czy
    > dysk ma jakie? zabezpieczenie przed przegrzaniem ?
    45 stopni to temeratura pracy 90% dysków, zbytnie jej obniżanie
    lub podwyższanie może dopiero spowodować jakieś problemy.
    Granica 25-60 to norma.

    --
    Schwarz . Gentoo @gmail.com

  • 4. Data: 2009-01-28 13:58:53
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > na moje oko może mieć z 45 stopni. Jaka temperatura jest dopuszczalna czy
    > dysk ma jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem ?

    U mnie w lapku dojeżdża do 55 przy takich operacjach jak
    defragmentacja/skanowanie itp. Przy normalnej pracy nie przekracza 45 stopni
    |TOMASZEK - antysemita, homofob, rasista |
    |e-mail: d...@g...com |