  • 11. Data: 2022-06-22 10:18:42
    Temat: Re: Ten 1mln elektrykow w PL moze nie dojsc do skutku
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/06/2022 21:40, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    druga-stepka-na-polski-elektryk-wydano-juz-69-mln

    > Firma, która jako pierwsza uruchomi seryjną produkcję elektryków z
    > agregatem prądotwórczym na tradycyjne paliwo, zgarnie fortunę :D
    >
    > Lecę opatentowywać.

    Opel Ampera a.k.a. Chevrolet Bolt?

  • 12. Data: 2022-06-22 10:24:49
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/06/2022 23:57, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Szczerze? Widziałem znacznie ładniejsze atrapy. Sądzę nawet, że Polskę
    > stać na megaprojekt i wdrożenie i konkurencję i produkcję. Problemem nie
    > jest EU czy inne koncerny. Chyba każdy normalny Polak wie, co jest
    > problemem. Można to zmienić, wystarczy chcieć :)
    >
    > Dlaczego tak? Bo możemy :)

    Skoro do urn chodzi 50% uprawnionych z czego polowa glosuje na PiS, a
    druga polowa na jakies lewackie i prawackie projekty to Polacy wrecz
    zasluguja na to co maja.

  • 13. Data: 2022-06-22 11:01:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Jun 2022 22:40:03 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    druga-stepka-na-polski-elektryk-wydano-juz-69-mln

    > Firma, która jako pierwsza uruchomi seryjną produkcję elektryków z
    > agregatem prądotwórczym na tradycyjne paliwo, zgarnie fortunę :D
    >
    > Lecę opatentowywać.

    Sie spozniles.
    Bmw i3 range extender ... bylo, i zniklo. Nie potrzeba

    https://spidersweb.pl/autoblog/nowe-bmw-i3-traci-ran
    ge-extender/

    https://cars.usnews.com/cars-trucks/ev-range-extende
    rs

    Ale jeszcze są hybrydy ... choc moga zniknac.

    J.

  • 14. Data: 2022-06-22 11:13:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.06.2022 o 11:01, J.F pisze:
    [...]
    > Sie spozniles.
    > Bmw i3 range extender ... bylo, i zniklo. Nie potrzeba

    Potrzeba. 60% dokupiło. To BMW powiedziało, że nie potrzeba a nie klienci.

    > https://spidersweb.pl/autoblog/nowe-bmw-i3-traci-ran
    ge-extender/

    Inteligentny tekst:

    "Jednym słowem: wybierając się za miasto, właściciele i3 musieli brać ze
    sobą kilka kanistrów benzyny i co chwilę uzupełniać 9-litrowy bak
    silnika (Range Extendera), który zatankowany do pełna pozwalał na
    przejechanie dodatkowych 100 kilometrów."

    Skoro bak 9L wystarczy na 100km a kanistry 2x20l to 40L:9= 400km wincyj.
    Generalnie brednia z kanistrami, bo można te 9L zatankować co 100km lub
    podładować akumulatory na stacji.

    > https://cars.usnews.com/cars-trucks/ev-range-extende
    rs

    > Ale jeszcze są hybrydy ... choc moga zniknac.

    Zapewne wtedy znikną jak producent uzna że są "niepotrzebne" a nie, że
    ludzie nie kupują.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 15. Data: 2022-06-22 12:25:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Jun 2022 11:13:41 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 22.06.2022 o 11:01, J.F pisze:
    > [...]
    >>
    > Potrzeba. 60% dokupiło. To BMW powiedziało, że nie potrzeba a nie klienci.

    Klienci sie jakos nie obrazili, i BEV bez generatorow kupują.
    Swoja drogą chodzi mi po glowie, ze gdzies to byl wyciągany walizkowy
    generator ... ale chyba nie, 25kW to troche ciezkie.

> [...]
    >
    > Skoro bak 9L wystarczy na 100km a kanistry 2x20l to 40L:9= 400km wincyj.
    > Generalnie brednia z kanistrami, bo można te 9L zatankować co 100km lub

    Niby masz racje, ale nie powinienes czekac z tankowaniem do pustego
    baczku. Czyli tankowanie co 80km.
    No chyba zeby tak ... baterie uzywac jako rezerwę. Wyjechac do
    ostatniej kropli, doturlac sie na prądzie do stacji, zatankowac.

    Ciekawe co na to Cavallino - przerwa co 100km to uciazliwe, czy bardzo
    dobry pomysł :-)

    Przy czym wspolczesny BEV ... ciekawe ile trwa ładowanie pozwalajace
    na 100km dalszej jazdy na mocnej ladowarce. 5 minut?
    To porownywalne z tankowaniem :-)

    rs

    > Zapewne wtedy znikną jak producent uzna że są "niepotrzebne" a nie, że
    > ludzie nie kupują.

    Jak przepisy zabronią ich rejestracji :-(

    A producent moze co najwyzej wydzielic w bagazniku miejsce
    na generator pradotworczy, model zupelnie niesamochodowy,
    ogolnego przeznaczenie, np o nazwie VW Gen-25 :-)

    J.

  • 16. Data: 2022-06-22 12:32:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-06-2022 o 12:25, J.F pisze:

    > Niby masz racje, ale nie powinienes czekac z tankowaniem do pustego
    > baczku. Czyli tankowanie co 80km.
    > No chyba zeby tak ... baterie uzywac jako rezerwę. Wyjechac do
    > ostatniej kropli,

    Ale to nie był silnik do jazdy.
    Nie dało się nim normalnie jeździć, tylko powolutku się kulać.

    Mazda planuje włożyć do MX-30 Wankla jako generator - może to by miało
    więcej sensu.

    > Jak przepisy zabronią ich rejestracji :-(

    Już pośrednio zabroniły - to jest hybryda, a nie elektryk, odpadają
    wszystkie jego plusy.

  • 17. Data: 2022-06-22 13:19:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Jun 2022 12:32:01 +0200, Cavallino wrote:

    > Ale to nie był silnik do jazdy.
    > Nie dało się nim normalnie jeździć, tylko powolutku się kulać.

    25kW ... powinno starczyc na te 110km/h.
    A wiecej sie podobno BEV i tak nie oplaca :-P

    Choc ze stratami w elektryce, to moze byc mniej.

    https://youtu.be/dR_KST_zgIw?t=710

    Mozna i "szybko" jechac :-)

    > Mazda planuje włożyć do MX-30 Wankla jako generator - może to by miało
    > więcej sensu.

    A czemu nie turbinę?

    > Już pośrednio zabroniły - to jest hybryda, a nie elektryk, odpadają
    > wszystkie jego plusy.

    Sprawdzic, czy hybryda sie nie lapie :-)

    No ale moze komus na tych plusach tak bardzo nie zalezy, a zalezy na
    innych.
    I taka fajna hybryda ... a tu zakaz odgorny. Demokratyczny :-)

    J.

  • 18. Data: 2022-06-22 13:42:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-06-2022 o 13:19, J.F pisze:

    > 25kW ... powinno starczyc na te 110km/h.

    Ja Ci mówię że nie starczy, bo tak zeznawali właściciele, a Ty znowu
    wiesz lepiej że powinno.

    U nas nie.

  • 19. Data: 2022-06-22 14:08:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > 25kW ... powinno starczyc na te 110km/h.

    Więcej. Myślę, że 130-140.

    > A wiecej sie podobno BEV i tak nie oplaca :-P
    > Choc ze stratami w elektryce, to moze byc mniej.
    > https://youtu.be/dR_KST_zgIw?t=710
    > Mozna i "szybko" jechac :-)

    Wankel nie boi się stałego obciążenia...

    > A czemu nie turbinę?

    Z turbina jest problem z ciepłem wylotowym - jeszcze zimą można by ja
    na ogrzewanie wykorzystać. Ale latem to same straty.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2022-06-22 15:43:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Jun 2022 17:39:50 +0100, K wrote:
    > https://www.rp.pl/transport/art36539821-izera-czyli-
    druga-stepka-na-polski-elektryk-wydano-juz-69-mln

    > Szkoda Izery nawet ladna byla.

    Byle do wyborow, potem to bedzie wina Tuska :-)

    Ale co zrobia, jak wygrają?

    A, hale postawią :-)

    J.