  • 1. Data: 2022-12-22 13:33:21
    Temat: ThinkPad x201 nie ładuje akumulatora
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Od lat wiernie służy mi laptop ThinkPad x201. Pomimo wieku jego
    parametry są wciąż w zupełności wystarczające do większości codziennych
    zastosowań (zwłaszcza, że do poważniejszych prac mam stacjonarna stację
    roboczą).

    Jakiś czas temu coś zaczęło się dziać z oryginalną baterią. Niby
    trzymała jeszcze dość długo, jednak raz na jakiś czas laptop sam z
    siebie wyłączał się, jakby nagle został odcięty dopływ prądu. Działo się
    to tylko na zasilaniu z akumulatora - nigdy nie zaobserwowałem takiego
    objawu przy zasilaniu sieciowym. Uznałem, że winę ponosi degradacja
    leciwego akumulatora. Kiedy ten przestał się zupełnie ładować, zamówiłem
    nowy.

    Po wymianie problem zniknął i przez kilka ostatnich miesięcy samoczynny
    zanik zasilania nie pojawił się ani razu. Jednak przed około tygodniem
    komputer przestał ładować tę nową baterię i od tego czasu nie może ona
    zostać naładowana. Laptop działa na zasilaniu sieciowym, ale system
    informuje, że akumulator nie jest ładowany. Na obudowie miga na
    pomarańczowo dioda z ikoną baterii.

    Próbowałem metody z wyjęciem akumulatora na dłuższą chwilę, ale w niczym
    to nie pomogło. Mierzyłem napięcie na nieobciążonym zasilaczu - daje 20V.

    Od czego mógłbym zacząć diagnozowanie problemu? W miarę możliwości
    chciałbym przywrócić komputer do stanu pełnej użyteczności.

  • 2. Data: 2022-12-22 14:18:13
    Temat: Re: ThinkPad x201 nie ładuje akumulatora
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    [...]

    > leciwego akumulatora. Kiedy ten przestał się zupełnie ładować, zamówiłem
    > nowy.

    [...]

    > Od czego mógłbym zacząć diagnozowanie problemu? W miarę możliwości
    > chciałbym przywrócić komputer do stanu pełnej użyteczności.

    Skoro kupiłeś nowy akumulator, to ma swoją gwarancję - niech sprzedawa
    wymieni strucla.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2022-12-22 15:15:32
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 22.12.2022 o 13:33, Atlantis pisze:

    sprawdź stan baterii CR2032 CMOS

  • 4. Data: 2022-12-22 15:42:18
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 22 Dec 2022 13:33:21 +0100, Atlantis napisał(a):

> [...]
    >
    > Od czego mógłbym zacząć diagnozowanie problemu? W miarę możliwości
    > chciałbym przywrócić komputer do stanu pełnej użyteczności.

    Trochę informacji w temacie ThinkPad'ów i baterii:
    https://tiny.pl/w1gmq

  • 5. Data: 2022-12-22 15:59:16
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 22 Dec 2022 15:42:18 +0100, dantes napisał(a):

    [...]

    > Trochę informacji w temacie ThinkPad'ów i baterii:
    > https://tiny.pl/w1gmq

    Miało być to:
    https://morfikov.github.io/post/rekalibracja-baterii
    -w-laptopach-lenovo-thinkpad-pod-linux/

  • 6. Data: 2022-12-23 02:20:45
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > Hello Atlantis,
    >
    > Thursday, December 22, 2022, 1:33:21 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > [...]
    >
    > Skoro kupiłeś nowy akumulator, to ma swoją gwarancję - niech sprzedawa
    > wymieni strucla.

    A to nie bateria wysiadła?

    --
    animka

  • 7. Data: 2022-12-30 15:25:35
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

> [...]

    > to nie pomogło. Mierzyłem napięcie na nieobciążonym zasilaczu - daje 20V.

    Warto pamiętać, żeby w komputerach Lenovo - przy wyjmowaniu baterii
    akumulatora (głównie w modelach serii ThinkPad) odłączyć baterię w
    opcjach BIOS-u.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 8. Data: 2022-12-31 01:30:01
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 30.12.2022 o 15:25, Krystek pisze:
> [...]
    >
    > Warto pamiętać, żeby w komputerach Lenovo - przy wyjmowaniu baterii
    > akumulatora (głównie w modelach serii ThinkPad) odłączyć baterię w

    W moim laptopie jest bateria Li-on, czyli taka sama jak w telefonach.
    Czy tak ma być?, bo ja się nie znam.

    --
    animka

  • 9. Data: 2022-12-31 01:36:05
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    >
    > Warto pamiętać, żeby w komputerach Lenovo - przy wyjmowaniu baterii
    > akumulatora (głównie w modelach serii ThinkPad) odłączyć baterię w

    W moim laptopie jest bateria LI-ON, czyli taka sama jak w telefonie. Czy
    tak musi być, bo ja się nie znam.

    --
    animka

  • 10. Data: 2022-12-31 13:57:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Dec 2022 01:30:01 +0100, Animka napisał(a):

    > W moim laptopie jest bateria Li-on, czyli taka sama jak w telefonach.
    > Czy tak ma być?, bo ja się nie znam.

    Ma być taka, jaką przewidział producent.
    Może się różnić pojemnością (i czasami wielkością, jak np. "garbate"
    baterie w Lenovo), ale typ powinien być ten sam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam