  • 1. Data: 2022-12-23 22:34:24
    Temat: i5-4590S a HDMI
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Jak wiadomo, procek i5-4590S ma zintegrowaną grafikę. W pewnej płycie
    (H97M-PLUS) z tym prockiem jest uwalone wyjście HDMI lecz działa DVI i
    VGA. Jak sądzicie, to coś co się popsuło jeśli chodzi o wyjście HDMI
    jest umiejscowione na chipie procka czy raczej na jakimś dodatkowym
    scalaku pomiędzy prockiem a gniazdem, obsługującym ten standard wyjścia?
    Innymi słowy, czy jak wymienię procek to HDMI zacznie działać czy raczej
    nie?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2022-12-23 22:53:59
    Temat: Re: i5-4590S a HDMI
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 23 Dec 2022 22:34:24 +0100
    doszła do mnie wiadomość <1...@4...net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :
> [...]
    >scalaku pomiędzy prockiem a gniazdem, obsługującym ten standard wyjścia?
    >Innymi słowy, czy jak wymienię procek to HDMI zacznie działać czy raczej

    Na zdjęciu tej płyty za portem HDMI masz chip, który łączy wyjście
    proca z samym portem, za chipem są pewnie też zabezpieczenia przeciw
    przepięciom(zdjęcie w necie jest zbyt małej rozdzielczości, więc nie
    widać oznaczeń chipa).
    Pewnie chip odszedł, nie jestem pewnien, czy to się opłaca wymieniać,
    chyba, że masz dawcę tego chipa z jakiegoś złomu.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 3. Data: 2022-12-23 23:08:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/12/2022 22:34, Jacek Maciejewski wrote:
    > scalaku pomiędzy prockiem a gniazdem, obsługującym ten standard wyjścia?

    Poszukaj, czy po drodze są małe chipy podobne do tych:

    https://cdn.shopify.com/s/files/1/1810/1427/products
    /hdmi-coil-filter-for-ps4-slim-pro-console-playstati
    on-4-sony-smd-choke-replacement-4-pack-zedlabz900322
    -539078_2048x2048.jpg

    Często ulegają uszkodzeniu. Można je łatwo zmierzyć miernikiem z
    ciągłością obwodu, mają przewodzić parami, "w pionie".

  • 4. Data: 2022-12-24 08:23:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 23 Dec 2022 22:53:59 +0100, Szwambuł Trantiputl napisał(a):

    > Na zdjęciu tej płyty za portem HDMI masz chip, który łączy wyjście
    > proca z samym portem, za chipem są pewnie też zabezpieczenia przeciw
    > przepięciom

    Tak przypuszczałem, że mój pomysł był za piękny żeby być prawdziwym :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2022-12-24 08:25:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 23 Dec 2022 23:08:51 +0100, heby napisał(a):

    > Często ulegają uszkodzeniu. Można je łatwo zmierzyć miernikiem z
    > ciągłością obwodu, mają przewodzić parami, "w pionie".

    Z tego "coil filters" należałoby sądzić że to dławiki i gdyby jakiś miał
    przerwę to wystarczy go zewrzeć po chamsku bo ich wymiana w moim
    przypadku nie wchodzi w grę.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2022-12-24 12:42:47
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 24 Dec 2022 08:23:11 +0100
    doszła do mnie wiadomość <o...@4...net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    >Tak przypuszczałem, że mój pomysł był za piękny żeby być prawdziwym :)

    Odczytałeś co to za chip(ja nie mogę odczytać, bo zbyt mała
    rozdzielczość na zdjęciach w internecie)? Może to nie jest transmiter
    HDMI tylko coś innego, może samo gniazdo się zniszczyło lub
    odlutowało?
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 7. Data: 2022-12-24 12:57:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Dec 2022 12:42:47 +0100, Szwambuł Trantiputl napisał(a):

> [...]
    > rozdzielczość na zdjęciach w internecie)? Może to nie jest transmiter
    > HDMI tylko coś innego, może samo gniazdo się zniszczyło lub

    To ASM1442K,
    https://www.asmedia.com.tw/product/eCfYQ4DrGEhz0SXd/
    e64yq6ErG7gGEpu6
    Niestety, to bufor i konwerter poziomów i pewnie jeszcze coś tam między
    prockiem a wyjściem HDMI.
    Paskudnie pomyślane. Jak walnie to z wymianą kłopot taki że lepiej kupić
    nową płytę. A jakby to było na chipie procka to by się procek wymieniło
    i pozamiatane. Procki i tak się wymienia na płycie co najmniej raz w
    miarę jak te lepsze tanieją :) Albo powinien być na podstawce, skoro ma
    pełnić m.i. funkcję bezpiecznika. W końcu bezpieczników się raczej nie
    lutuje, nie? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2022-12-24 13:14:24
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 24 Dec 2022 12:57:24 +0100
    doszła do mnie wiadomość <742sxmgnvv94.10kvj107z9ei2$.dlg@40tude.net>
    od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

> [...]
    >miarę jak te lepsze tanieją :) Albo powinien być na podstawce, skoro ma
    >pełnić m.i. funkcję bezpiecznika. W końcu bezpieczników się raczej nie

    No ale płyta może być sporo tańsza niż proc.
    Między innymi z tych powodów jestem zdania, że nowsze interfejsy to
    tylko światłowód, takiego interfaca przynajmniej pieron czy gmyranie w
    gnieździe nie zajedzie ;)
    No ale to chyba odległe czasy.
    A co do jakości złącz(HDMI/USB), one wyglądają tak, jakby producent
    miał w dupie ich bezproblemowe działanie w większym wymiarze czasu,
    jedna wielka tandeta.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 9. Data: 2022-12-24 20:04:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/12/2022 08:25, Jacek Maciejewski wrote:
    > Z tego "coil filters" należałoby sądzić że to dławiki i gdyby jakiś miał
    > przerwę to wystarczy go zewrzeć po chamsku bo ich wymiana w moim
    > przypadku nie wchodzi w grę.

    Tak, ludzie to robią. Nie wiem jakie są konsekwencje, ktoś kiedyś
    tłumaczył na YT że psuje się impedancja falowa/dopasowanie i HDMI
    przestaje działać na długich kablach. Czy to prawda - nie mam pojęcia.
    Sprawdzić nie zaszkodzi.

  • 10. Data: 2022-12-25 00:11:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:noqdqh5lcikmr3d0sfuee76o1v7p75s0fr@4ax.com>
    user Szwambuł Trantiputl pisze tak:

    > A co do jakości złącz(HDMI/USB), one wyglądają tak, jakby producent
    > miał w dupie ich bezproblemowe działanie w większym wymiarze czasu,
    > jedna wielka tandeta.

    Po gniazdkach poznasz usera. Pogubią zatyczki i się kurzy.
    Zamiast zalepić taśmą klejącą albo wetknąć kabel.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.