  • 1. Data: 2014-07-14 02:32:04
    Temat: To teraz do kompletu jeszcze "kombajn" laser kolor
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Były/są już dyskusje o kombajnach atramentowych i laserowych mono.

    Co by mogło spełniać założenia:

    - laser
    - kolor
    - port LAN
    - sprzętowy dupleks
    - podajnik ręczny (samoczynnie "połykający" papier)
    - drukarka, nie urządzenie GDI
    - "karuzela" niechętnie, lepiej liniowy tor
    - możliwość uzupełniania toneru (lub niedrogie zamienniki)
    - praca do wyczerpania toneru, bez blokady licznikiem
    - faks
    - skaner, chętnie z ADF
    - sprzęt poleasingowy, opcjonalnie nowy, ale do ok. 2000 zł. netto
    - w miarę przyzwoite oddawanie kolorów
    - szybkość wydruku trzeciorzędna, ale dobrze, gdyby była szybsza od
    pierwszej Apple Laser ;)

    Wyjaśnienia:

    - podajnik ręczny (samoczynnie "połykający" papier) - w niektórych
    drukarkach trzeba w sterowniku zmienić źródło papieru, gdyż w innym
    przypadku nie pobierze z podajnika ręcznego. Z ręcznego pobierają papier
    (jeśli tylko jest) m.in. OKI i Lexmarki.

    - drukarka, nie urządzenie GDI - czyli musi pracować w co najmniej
    jednym z języków, takich jak np. Epson ESC/P2, HPGL, PCL, PDF, Adobe PS.
    Maszyna będzie pracować także ze starymi komputerami spod DOS-a,
    wszystkie wersje Windows, Maki, różne linuksy, Androidy i WinCE.

    - w miarę przyzwoite oddawanie kolorów - myślałem tłuc na niej też
    fotografie z podróży, ale to raczej nie ma sensu. Lepiej chyba kupić
    dodatkową drukarkę atramentową dedykowaną do foto, gdyż laserówki
    prawdziwie foto są bardzo drogie. No, chyba, że znalazłaby się gdzieś
    termosublimacyjna :)

    Aktualnie mam m.in. Lexmarka C762 ze sprzętowym dupleksem. Ale jest to
    duża krowa, nie ma faksu ani skanera. Za to ma dziesiątki opcji, z
    których nie korzystam, typu wydruk wstrzymany na hasło podane z panelu
    operatora, sortownice, itp. Strach ją postawić też na jakimś stole, bo
    waży bez dodatków chyba ok. 60 kg.

    Znajdzie się coś spełniającego założenia?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2014-07-14 08:56:43
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    I Samsung pobiera.
    A Lexmark NIE pobierał (przynajmniej moje nie pobierały) - czyli zależy od
    konkretnego modelu.

    -----

  • 3. Data: 2014-07-14 09:36:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-14 08:56, 666 pisze:

    > I Samsung pobiera.
    > A Lexmark NIE pobierał (przynajmniej moje nie pobierały) - czyli zależy
    > od konkretnego modelu.

    Poprawiłem za Ciebie cytat.

    Spotykałem się też z drukarkami, w których trzeba było ustawić "auto"
    dla podajnika ręcznego - wtedy same pobierały.
    Niektóre drukarki też miewały priorytety podajników (chyba m.in.
    Kyocery?) i jeśli któraś z "szuflad" miała wyższy priorytet od tacki
    ręcznej, to tacka była zasysana dopiero po wyczerpaniu
    podajnika/podajników głównych.

    Oczywiście, masz rację - to zależy głównie od modelu, aczkolwiek nie
    spotkałem OKI, która by nie chciała standardowo pobierać z tacki ręcznej.

    Ja miałem do czynienia z kilkoma Lexmarkami, chyba tylko jeden "kombajn"
    atramentowy musiał mieć wymuszony podajnik ręczny, aby z niego korzystał.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2014-07-14 11:50:18
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    I laserowy.
    M.in. z tego powodu zmieniłem.

    -----

  • 5. Data: 2014-07-14 13:23:02
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    niech Cię Bóg broni przed lexmarkiem C530dn...