  • 1. Data: 2014-07-12 20:42:24
    Temat: Jakie urządzenie wielofunkcyjne laserowe mono tanie w eksploatacji?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Aktualnie Samsung SCX-4623F - zrobione upgrade softu i tanie dosypki.
    Wcześniej był Brother DCP-7030.

    Potrzebne coś pokroju tego samsunga ale posiadające LAN lub WiFi.
    No i podobnie proste w "upgrade" i dosypkach - koszt eksploatacji
    Atramenty odpadają - kolor nigdy nawet na chwilę nie był potrzebny,
    miesięcznie dwie ryzy papieru drukuje.

    Tylko nie HP :)

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2014-07-12 20:58:56
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-07-12 20:42, Irokez pisze:
> [...]
    > No i podobnie proste w "upgrade" i dosypkach - koszt eksploatacji
    > Atramenty odpadają - kolor nigdy nawet na chwilę nie był potrzebny,

    Albo jeśli nie Brother DCP-8110DN to co?
    Szkoda tylko że faksu nie ma.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2014-07-13 11:59:10
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 12/07/2014 19:42, Irokez wrote:

> [...]
    > No i podobnie proste w "upgrade" i dosypkach - koszt eksploatacji
    > Atramenty odpadają - kolor nigdy nawet na chwilę nie był potrzebny,

    A może zwyczajnie print-server dla tej co masz?
    Print-servery prócz osobnych urządzeń są teraz praktycznie w każdym
    routerze czy NASie.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 4. Data: 2014-07-13 13:54:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

    > A może zwyczajnie print-server dla tej co masz?
    > Print-servery prócz osobnych urządzeń są teraz praktycznie w każdym
    > routerze czy NASie.

    Oj, nie w każdym routerze, ani nie w każdym NASie. Owszem, część
    routerów i NASów ma printserwer. Ale np. takie routery, które nie mają
    złącza USB, nie mają też zwykle printserwera :-) Z tych, które mają USB
    też nie wszystkie mają automatycznie printserwer.

  • 5. Data: 2014-07-13 19:56:31
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-07-13 11:59, Michal Lukasik pisze:

    > A może zwyczajnie print-server dla tej co masz?
    > Print-servery prócz osobnych urządzeń są teraz praktycznie w każdym
    > routerze czy NASie.

    Musiał bym kupić printserver. Diabli wiedzą jak by to pracowało z
    kombajnem. Router go nie ma.
    Druga sprawa, że aktualny samsung ma już nalatane trochę, więc potrzeba
    zakupu nowego, dopóki kasa na ten cel jest.
    Ten Brother DCP-8110DN wygląda obiecująco na takie przebiegi.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2014-07-13 21:12:57
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 13/07/2014 12:54, Poldek wrote:

> [...]
    > złącza USB, nie mają też zwykle printserwera :-) Z tych, które mają USB
    > też nie wszystkie mają automatycznie printserwer.

    Ok. Za duży skrót myślowy. Pisząc "teraz" miałem na myśli te teraz
    dostępne, a już na pewno te warte uwagi. ;D
    A co do NASów to nie pamiętam takiego, który by nie miał - no ale faktem
    jest, że większość była z "wyższej półki", tj. Netgear, Synology i QNAP.
    W każdym razie chodziło mi o wskazanie, że taka opcja istnieje.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 7. Data: 2014-07-14 08:58:30
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Skanowanie w 99% nie współpracuje z printserwerem/NASem.

    -----

  • 8. Data: 2014-07-14 09:50:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

> [...]
    > jest, że większość była z "wyższej półki", tj. Netgear, Synology i QNAP.
    > W każdym razie chodziło mi o wskazanie, że taka opcja istnieje.

    Starsze NASy owszem mają printserwer - np. ReadyNAS Duo v1 (SPARC). W
    nowszych NASach najczęściej nie ma już prinsterwera. Np. Synology DS213j
    nie posiada takiej funkcji
    https://www.synology.com/en-us/products/spec/DS213j
    Dlaczego producenci NASów odchodzą od wyposażania ich w przydatną, fajną
    i wydawałoby się naturalną dla urządzenia sieciowego jakim jest NAS?
    Gdzieś czytałem tłumaczenie jednej z wiodących firm produkujących NASy.
    Tłumaczyli, że jest obecnie takie mnóstwo modeli drukarek, urządzeń
    wielofunkcyjnych, że zapewnienie bezproblemowego działania wszystkich
    modeli jest praktycznie niemożliwe. Jeżeli dają funkcję printserwera,
    która działa, ale nie ze wszystkimi modelami drukarek i urządzeń
    wielofunkcyjnych i wpiszą prinserwer do specyfikacji urządzenia, to mają
    potem rój niezadowolonych klientów, którzy zgłaszają, że akurat ich
    drukarka nie działa. A tymczasem coraz więcej nowych modeli drukarek
    może być podłączona bezpośrednio do sieci - czy to kablem LAN, czy też
    przez WiFi.
    Sam mam akurat NASa z funkcją printserwera i bardzo fajną drukarkę,
    która jednak nie ma WiFI, ani LAN więc bardzo sobie chwalę printserwer w
    NASie.

  • 9. Data: 2014-07-14 16:39:05
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > No i podobnie proste w "upgrade" i dosypkach - koszt eksploatacji
    > Atramenty odpadają - kolor nigdy nawet na chwilę nie był potrzebny,
    Może Panasonic KX-MB1536? Jest to drukarka, skaner, kopiarka, fax, z
    podajnikiem ADF i dodatkowo urządzenie współpracuje z siecią. Ja
    wprawdzie eksploatuję KX-MB1530 (czyli wersję USB, bez LAN), ale
    zastrzeżeń nie mam. Sypie się do kasety toner, co 2500 stron trzeba się
    zainteresować wbudowanym w kasetę bębnem światłoczułym, tzn. albo kupić
    nowy toner (jeśli bęben zużyty), albo zainstalować nowy chip. Dzięki
    takiemu rozwiązaniu nie ma problemu z serwisem, co nawet ostatnio
    sprawdziłem, gdy po półtora roku użytkowania coś się zaczęło dziać z
    portem USB - naprawione bez problemu w ciągu jednego dnia, jest serwis
    door-to-door.

    Maciek

  • 10. Data: 2014-07-14 17:10:57
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Miałem podobny model KX 773 PD coś tam coś tam i był WYJĄTKOWO drogi w eksploatacji
    na oryginałach, a nieoryginały zaklejały dukarkę
    (brudziła).
    Za to część faksowa wzorcowa.
    Dupleksu brak.

    -----