  • 1. Data: 2009-01-30 09:31:22
    Temat: `Trafo z zasilacz ATX i układ AT2005B
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Witam,
    Mam dwie sprawy

    1. Jak rozebrać trafo z zasilacza ATX nie niszcząc go przy tym. Może
    jest coś co rozpuszcza klej którym są klejone, a może ktoś ma inny patent?

    2. Czy da się gdzieś kupić scalaki AT2005B bez konieczności sprowadzenia
    całego wagonu? Niestety nie mam już z czego demontować, a w ofertach
    TME, Poltronica nie znalazłem.

    Pozdrawiam
    G.B.

  • 2. Data: 2009-01-30 09:39:33
    Temat: Re: `Trafo z zasilacz ATX i układ AT2005B
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Friday, January 30, 2009, 10:31:22 AM, you wrote:

    > 1. Jak rozebrać trafo z zasilacza ATX nie niszcząc go przy tym. Może
    > jest coś co rozpuszcza klej którym są klejone,

    Należy je wygotować. I to nie jest żart.

    > a może ktoś ma inny patent?

    Jasne. Po prostu kupić normalny rdzeń. Nowy ETD34-3C90 z nowym
    karkasem i klamrami - niecałe 16 PLN. Z porządnego materiału a nie
    chńszczyzna.

    > 2. Czy da się gdzieś kupić scalaki AT2005B bez konieczności sprowadzenia
    > całego wagonu? Niestety nie mam już z czego demontować, a w ofertach
    > TME, Poltronica nie znalazłem.

    Ale po co używać aż tak specjalizowanego układu? Kontrolerów
    przetwornic push-pull masz dostatek.
    To, że nie można kupić niczym dziwnym nie jest - układ powstał w
    Chinach na potrzeby masowej produkcji tanich zasilaczy. Takich
    zasilaczy się nie naprawia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2009-02-01 09:07:17
    Od: Tom <T...@n...com>

    Grzegorz Brzęczyszczykiewicz wrote:
    > Witam,
    > Mam dwie sprawy
    >
    > 1. Jak rozebrać trafo z zasilacza ATX nie niszcząc go przy tym. Może
    > jest coś co rozpuszcza klej którym są klejone, a może ktoś ma inny patent?

    Cos mi w glowie mowi ze mrowki jedza ten klej, chyba nawet czytalem to na tej
    grupie... chociaz stary juz jestem wiec moze mi sie cos pomieszalo
    Tomek

  • 4. Data: 2009-02-02 21:05:04
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Ale po co używać aż tak specjalizowanego układu? Kontrolerów
    > przetwornic push-pull masz dostatek., a reszta sprawna

    Wiem - choćby TL494

    > To, że nie można kupić niczym dziwnym nie jest - układ powstał w
    > Chinach na potrzeby masowej produkcji tanich zasilaczy. Takich
    > zasilaczy się nie naprawia.

    Ale czasem leży tylko ten układ - a reszt jest sprawna.
    Do tej pory robiłem z dwóch walniętych zasilaczy - jeden, ale zostaje
    kupa złomu do utylizacji i trochę mnie to drażni.

    G.B.