  • 1. Data: 2009-01-30 13:38:02
    Temat: dyfuzor pod LCD
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    szukam jakiegoś dobrego materiału spełniającego funkcję
    mlecznego dyfuzora-rozpraszacza pod wyświetlacz LCD?
    konstrukcja klasyczna jak w matrycach TFT-CCFL,
    czyli źródło światła z boku (zakładam LED-y SMD)
    przy krawędzi płaskiego dyfuzora;

    mam kilka urządzeń z niepodświetlanymi LCD i chcę
    dołożyć takie podświetlenie -- co proponujecie?

    --
    pzdr.
    JR

  • 2. Data: 2009-01-30 16:20:01
    Temat: Re: dyfuzor pod LCD
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    JR schrieb:
> [...]
    > przy krawędzi płaskiego dyfuzora;
    >
    > mam kilka urządzeń z niepodświetlanymi LCD i chcę
    > dołożyć takie podświetlenie -- co proponujecie?

    parę lat temu na targach Vision w Stuttgarcie dostałem próbkę takiego
    fajnego dyfuzora: płytka z tworzywa, jakieś 2mm, a na niej naniesione
    paski z aluminium, mniej więcej 0.5x2mm we wzorek szachownicy, z drugiej
    strony tak samo, ale "przesunięte w fazie", czyli tam gdzie dziura z
    jednej strony jest pasek z drugiej. Dawało bardzo równomierne
    oświetlenie z bocznymi LEDami. Niestety nie wiem od kogo to dostałem.
    Możesz też próbować z dowolnym mlecznym plexi, najlepiej okleić
    polerowane krawędzie folią alu tam, gdzie nie ma LEDów.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-01-30 21:29:35
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" :

> [...]
    > z bocznymi LEDami. Niestety nie wiem od kogo to dostałem. Możesz też
    > próbować z dowolnym mlecznym plexi, najlepiej okleić polerowane krawędzie

    mam transmiter FM do auta w którym LCD jest bardzo ładnie
    podświetlony na niebiesko jednym LED-em, bardzo jasno i równomiernie;
    rozebrałem to urządzonko; tworzywo dyfuzora jest specyficzne;
    niespecjalnie przypomina mleczną pleksę -- jest jakby bielsze i gęstsze
    optycznie; ciekawe gdzie coś takiego można kupić?

    --
    pzdr.
    JR

  • 4. Data: 2009-01-31 20:34:47
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    JR wrote:
> [...]
    > rozebrałem to urządzonko; tworzywo dyfuzora jest specyficzne;
    > niespecjalnie przypomina mleczną pleksę -- jest jakby bielsze i gęstsze

    Napewno jest biale? Moze tam jest jakas mikrostruktura (pryzmy)
    odbijajace swiatlo do pixeli? Jak to bedzie bardzo male to bedzie
    wygladac mlecznie.

    > ciekawe gdzie coś takiego można kupić?

    Gotowe to pewnie w Chinach. Jak chcesz do tego 'master' to mozesz u nas.

    --
    Jerry1111

  • 5. Data: 2009-01-31 20:58:43
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jerry1111":

    > Napewno jest biale? Moze tam jest jakas mikrostruktura (pryzmy)
    > odbijajace swiatlo do pixeli? Jak to bedzie bardzo male to bedzie
    > wygladac mlecznie.

    może źle się wyraziłem -- jest to mleczna pleksa, tylko znacznie
    bielsza i mniej przejrzysta, tak jakby tworzywo było bardzo "spienione" (?)
    wewnątrz...

    --
    pzdr.
    JR

  • 6. Data: 2009-02-01 09:57:55
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-01-30 14:38:02 +0100, "JR" <j...@w...pl> said:

    > mam kilka urządzeń z niepodświetlanymi LCD i chcę
    > dołożyć takie podświetlenie -- co proponujecie?

    Tylko jeszcze zastanów się nad jedną kwestią - pod refleksyjnym LCD
    jest alufolia. Jeśli własnoręcznie będziesz chciał podłożyć
    podświetlenie, trzeba się tej folii pozbyć. Często jest przyklejona.
    Choć klej jest najczęściej akrylowy, więc na upatrego da się odkleić.

    --
    DJ

  • 7. Data: 2009-02-05 20:42:47
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    > przy krawędzi płaskiego dyfuzora;
    >
    > mam kilka urządzeń z niepodświetlanymi LCD i chcę
    > dołożyć takie podświetlenie -- co proponujecie?

    np. ELFA produkt 75-582-16 albo 75-582-08 -"ramki do oświetlania"
    albo taniej wyjdzie gotowa płytka już z ledami do podświetlania.

    ale musisz mieć LCD do podświetlania od dołu.

    zbyszek

  • 8. Data: 2009-02-06 02:33:37
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "zbyszek" :

    > np. ELFA produkt 75-582-16 albo 75-582-08 -"ramki do oświetlania"

    oooj, ceny jakby z kosmosu ...

    > albo taniej wyjdzie gotowa płytka już z ledami do podświetlania.

    taniej też wyjdzie kupno transmiterów FM i wyprucie zeń
    dyfuzorów ;-) tylko niestety będą one trochę przymałe

    --
    pzdr.
    JR