  • 1. Data: 2009-01-31 16:10:17
    Temat: Troszke [OT] problem z montażem żyrandola na 5 żar.
    Od: "AnUbIs" <u...@w...pl>

    Witam

    Kupiłem żyrandol na 5 żarówek.
    Z sufitu mam 4 kable:
    zółto zielony, czarny, niebieski, brązowy.
    Kabel z żyrandola ma:
    zółto zielony, czarny, pozostałe 2 są takie same bez koloru.

    Podłączyłem tak:
    zółto zielony do żółto zielonego który ma połączenie z obudową żyrandola
    czarny do czarnego, niebieski i brązowy z sufitu do tych 2 kabelków bez
    kolorów.

    Efekt jest taki że gdy włączam pierwszy włącznik załączają się 3 żarówki
    energooszczędne natomiast gdy załączam też drugo włącznik, nic się nie
    dzieje.

    Gdy wyłącze 1 włącznik i włączę ten 2 to mam efekt:
    pozostałe dwie żarówki które nie świeciły zaczynają migotać w tym jedna
    która wczęsniej się paliła.

    Co zrobiłem źle ?:)

  • 2. Data: 2009-01-31 16:20:50
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    AnUbIs pisze:
> [...]
    >
    > Gdy wyłącze 1 włącznik i włączę ten 2 to mam efekt:
    > pozostałe dwie żarówki które nie świeciły zaczynają migotać w tym jedna

    Spróbuj niebieski z sufitu do czarnego, czarny i brązowy do pozostałych
    osobno. Żółtozielone razem

    Pozdr
    EM

  • 3. Data: 2009-01-31 16:32:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Jan 2009 17:10:17 +0100, AnUbIs wrote:
    >Z sufitu mam 4 kable:
    >zółto zielony, czarny, niebieski, brązowy.
    >Kabel z żyrandola ma:
    >zółto zielony, czarny, pozostałe 2 są takie same bez koloru.

    biale znaczy sie ?

    >Podłączyłem tak:
    >zółto zielony do żółto zielonego który ma połączenie z obudową żyrandola

    Najpierw sprawdzic neonowka, woltomierzem i omomierzem [w tej
    kolejnosci] czy aby na pewno jest to przewod ochronny.
    Byc moze weseli elektrycy dali taki kabel bo nie mieli innego :-)

> [...]
    >Gdy wyłącze 1 włącznik i włączę ten 2 to mam efekt:
    >pozostałe dwie żarówki które nie świeciły zaczynają migotać w tym jedna

    W jakis sposob zasilasz oba komplety zarowek szeregowo. Czyli zle
    zidentyfikowales kabel wspolny zyrandola.

    Taka [niepisana ?] zasada elektrykow mowi ze niebieski [w suficie]
    jest kablem zerowym - i do niego powinienes podlaczyc wspolny
    zyrandola .. czyzby czarny ?
    Czarny w scianie to z kolei faza - w suficie pewnie wylaczana.

    Gdybym mial racje, to w drugim przypadku mialbys obwod:
    faza-wylacznik- brazowy w suficie-bez koloru-zarowki-*-zarowki-
    -bez koloru-niebieski w suficie-zero

    No i migaja.

    Jesli do * dolaczymy czarnym faze - jedne lampy gasna [faza-faza],
    drugie swieca z pelna moca.

    J.

  • 4. Data: 2009-01-31 16:40:41
    Od: yes <y...@p...onet.pl>

    AnUbIs pisze:
> [...]
    >
    > Gdy wyłącze 1 włącznik i włączę ten 2 to mam efekt:
    > pozostałe dwie żarówki które nie świeciły zaczynają migotać w tym jedna

    człowieku, zanim dostaniesz odpowiedź to pokombinuj z kablami.
    Żółto-zielony zostaw tak jak masz podłączone i zostaje ci kilka kombinacji.
    A jak Ci się nie chce to polecam przeszukać net: google.com,
    microsoft.com, zyrandole.com.pl.

    yes

  • 5. Data: 2009-01-31 19:06:14
    Od: "AnUbIs" <u...@w...pl>