  • 1. Data: 2009-01-31 11:28:33
    Temat: świerzak
    Od: "M&M&W" <p...@p...onet.eu>

    Witam Szanownych Grupowiczów,
    mam 27 lat, dwa dyplomy techniczne elektryk i informatyk,
    zawód który wykonuje jest z całkiem innej beczki.I tu pojawia się
    pytanie, ponieważ chciałbym zająć sie elektroniką, czy mam jakieś
    szanse w tym kierenku bez przygotowania szkolnego?
    od czego powinienem zacząć, od jakich książek? pisałem
    kiedyś programy w podstawówce a basicu potem przesiadka na pascla
    oczywiście same proste programiki polegające na zasadzie poznania tego
    co robie.Ale teraz mam smak sam zrobić sobie np zegar z wyświetlaczem
    bądź inne wymysły,programowanie mikroposecorów itd wszystko jako hobby
    Mam jakieś szanse?od czego zacząć?

    --
    ...:::fi$her:::...

  • 2. Data: 2009-01-31 12:47:53
    Temat: Re: świerzak
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Jan 2009 12:28:33 +0100, M&M&W wrote:
> [...]
    >co robie.Ale teraz mam smak sam zrobić sobie np zegar z wyświetlaczem
    >bądź inne wymysły,programowanie mikroposecorów itd wszystko jako hobby

    Na zegarek z wyswietlaczem szanse masz.

    Ale tak mowiac szczerze to coraz bardziej sie skomplikowala i
    elektronika i informatyka - moze lepiej sie zajac np szukaniem lepszej
    pracy, czy ukladaniem kafelek .. no - ty moze lepiej gniazdek :-)

    J.

  • 3. Data: 2009-01-31 13:10:04
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > pytanie, ponieważ chciałbym zająć sie elektroniką, czy mam jakieś
    > szanse w tym kierenku bez przygotowania szkolnego?

    Ciężko będzie, trzeba było urodzić się trochę wcześniej i rozpoczynać
    dwadzieścia lat temu. Formalne przygotowanie zbędne o ile potrafisz coś
    robić. Załap sie na obniżony ZUS i spróbuj uskrobać jakiś kapitalik z
    Unii. Najważniejsza rzecz mieć unikalny produkt lub typowy ale tańszy od
    Chińczyka (mało realne u nich produkt finalny jest tańszy niż użyte
    części). Druga sprawa to reklama i zbyt, na początek allegro jest idealne.

    JanuszR

  • 4. Data: 2009-01-31 13:11:14
    Od: "M&M&W" <p...@p...onet.eu>

> [...]
    > elektronika i informatyka - moze lepiej sie zajac np szukaniem lepszej
    > pracy, czy ukladaniem kafelek .. no - ty moze lepiej gniazdek :-)

    pracę mam i to nawet dobrze płatną, pytałem czy wogole mam szanse to pojąć
    i traktować to jako hobby

    ...:::fi$her:::..

  • 5. Data: 2009-01-31 13:15:18
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > Chińczyka (mało realne u nich produkt finalny jest tańszy niż użyte
    > części). Druga sprawa to reklama i zbyt, na początek allegro jest idealne.

    Ale on chce to jako hobby traktować!! :)...

  • 6. Data: 2009-01-31 13:19:12
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > pracę mam i to nawet dobrze płatną, pytałem czy wogole mam szanse to pojąć
    > i traktować to jako hobby

    Moim zdaniem - masz i to bardzo ;)... po pierwsze umysł ścisły, po
    drugie - elektryk, to co to jest prąd chyba wiesz ;P... . Na pewno nie
    zaczynaj od budowania swojego urządzenia ;)... zacznij od czytania jakiś
    gazet... ja zaczynałem od Elektroniki dla Wszystkich ;)... możesz kupić
    w sklepie albo przez internet zestaw do samodzielnego montażu, jakiś
    prosty, spróbować go zmontować... uwierz mi, że na początku wszystko
    wydaje się proste ;)... generalnie, jeśli chciałbyś zacząć od
    mikrokontrolerów - możesz na wstępie olać TROCHĘ analogówkę,czyli nie
    buduj jakiś wzmacniaczy itp... choć nie możesz olać tej dziedziny
    całkowicie ;)...
    Apropo Elektroniki dla Wszystkich- ostatnio jest tam kurs Elektronika
    dla Nieelektroników ;)... dobre na początek!

    Pozdrawiam
    Konop

  • 7. Data: 2009-01-31 14:28:33
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ale teraz mam smak sam zrobiae sobie np zegar z wy?wietlaczem
    > b?d 1/4 inne wymys?y,programowanie mikroposecorów itd wszystko jako hobby
    > Mam jakie? szanse?od czego zacz?ae?

    Zaczac od u-kontrolerow. Skoro ja, geolog, daje sobie z tym rade, to Ty
    tymbardziej. Masz Bascoma zarowno w wersji na '51, jak i na nieco
    trudniejsze AVR, pisanie w tym, to zabawa. Wersja demo pozwala na 2k kodu,
    a to wystarcza do napisania programu zegara, ktory bedzie odspiewywal hymn
    co godzine;-) Mozna w tym zmiescic naprawde skomplikowany program. Mozesz
    w tym pisac w assemblerze tez.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2009-01-31 15:15:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    M&M&W pisze:
    > pracę mam i to nawet dobrze płatną, pytałem czy wogole mam szanse to pojąć
    > i traktować to jako hobby

    No to super - nic nie wpływa tak rujnująco na hobby jak traktowanie tego
    zawodowo :)
    Wybierz sobie jakąś sensowną rodzinkę procesorów, bo zwykle jak się
    człowiek przyzwyczai to mu już tak zostaje - dlatego przemyśl to dobrze.
    Niech tam będzie tanio, dostępnie i dużo różnych wejść, przetworników
    itd. A potem już z górki z jakąś dobrą książką.

    No chyba, że chcesz w analogowe audio wejść czy coś podobnego. Zresztą
    jedno drugiemu nie przeszkadza. Teraz mamy złote czasy dla dłubaczy -
    wszystkiego jest pełno i tanio (w szczególności można prawie wszystko
    wygrzebać za darmo na złomach).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 9. Data: 2009-01-31 16:53:39
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "M&M&W" <p...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
    Jako elektryk masz pewne podstawy.
    Znasz Pascal i Basic więc z programowaniem sobie poradzisz. Niestety
    kompilatory Basica a i Pasala na małe mikroprocsory są moim zdaniem dosyć
    kiepskie.
    Proponuję zainteresować się rodziną AVR Atmela. W 1995 roku (chyba w maju)
    rozpoczął się kurs programowania mikroprocesorów AVR w języku C. Można
    również dostać układy prototypowe (same płytki lub zmontowane). Montaż jest
    bardzo prosty - zadnych malutkich SMD, ale możesz kupić gotowy układ. Do
    tego świetne darmowe oprogramowanie.
    pozdrawiam i życzę powodzenia.
    Andrzej
    PS. Sam się tym bawię (sporadycznie) od pewngo czasu