  • 1. Data: 2009-01-31 15:18:21
    Temat: Jak zbudować sterownik przepustnicy?
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Zakupiłem taką przepustnicę do kominka
    http://allegro.pl/item536894524_przepustnica_z_silow
    nikiem.html. Kominek mam
    z płaszczem wodnym i sterownik który włacza prąd 230V gdy temperatura osiaga
    40st. Włacza on pompki od obiegu. Chciałbym aby razem z pompkami otwierała
    mi sie ta przepustnica i z tym nie ma problemu. Ale jak ją zamknąć?
    Potrzebuje zastosować pewnie jakiś bistabilny przekaźnik? Najłatwiej byłby
    na necie kupić ale nie mogę wykombinować schematu jak to podłaczyć. Nie moge
    też znaleźć na necie jakiegoś ciekawego sklepu z elektroniką.

  • 2. Data: 2009-02-01 10:37:09
    Temat: Re: Jak zbudować sterownik przepustnicy?
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > otwierała mi sie ta przepustnica i z tym nie ma problemu. Ale jak ją
    > zamknąć? Potrzebuje zastosować pewnie jakiś bistabilny przekaźnik?

    Zapewne nie bistabilny a zwykły.
    Choćby
    http://allegro.pl/item533994470_f_f_przekaznik_elekt
    romagnetyczny_pk1p_230.html

    > Najłatwiej byłby na necie kupić ale nie mogę wykombinować schematu jak to
    > podłaczyć. Nie moge też znaleźć na necie jakiegoś ciekawego sklepu z
    > elektroniką.

    Zwykły przekaźnik z cewką na 230V AC.

    Cewkę łączysz do wyjścia sterownika, przekaźnikiem przełączasz fazę sieci
    między końcówkami 2 i 3 przepustnicy.

    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl