  • 1. Data: 2020-07-14 10:43:03
    Temat: UPS "do rozdzielni"
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Widział ktoś może UPSy do domowych rozdzielni? Nie chodzi mi o
    serwerowe, tylko takie które przystosowane są do typowych rozdzielni,
    czyli mają wyjście na zewnatrzny akumulator, jasno oznaczaone wejścia L
    i N oraz uwspólniony N pomiędzy wejściem a wyjściem.

    Oczywiscie są takie bardziej stacjonarne:

    https://allegro.pl/oferta/zasilacz-ups-pomp-pieca-up
    s-akumulator-stala-faza-9004110501

    Ale tam dalej jest jakaś tylko obietnica i normalne gniazdka.

    Mnie interesuje taki nie z gniazdkami tylko na stałe przykręcanymi
    drutami z rozdzielni.

    Trafiłem na takie cuda:

    https://www.se.com/pl/pl/product/SUA500PDRI-S/zasila
    cz-ups-apc-do-monta%C5%BCu-na-rozdzielnicach-z-szyn%
    C4%85-din%2C-z-akumulatorem-standardowym-500-va-230-
    v/

    Ale nie mam pewności czy to "N" jest na stałe pomiędzy obwodami? Czy też
    ulega rozłaczeniu przy pracy na baterii? L2/N sugeruje że też odpinany :/

    Pytania:
    1) są jakieś magiczne słowa po których nalezy szukać takich UPS?
    2) są takie które rozpinają tylko fazę, N zostawiają?

    Idealnie powinny byc tam 4 dziury:
    a) Ochronny
    b) Faza wej
    c) Faza wyj
    d) Neutralny

  • 2. Data: 2020-07-14 13:32:31
    Temat: Re: UPS "do rozdzielni"
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > czyli mają wyjście na zewnatrzny akumulator, jasno oznaczaone wejścia L
    > i N oraz uwspólniony N pomiędzy wejściem a wyjściem.

    czy do domowych to nie wiem, ale są takie do zasilania całych budynków

    > Pytania:
    > 1) są jakieś magiczne słowa po których nalezy szukać takich UPS?
    > 2) są takie które rozpinają tylko fazę, N zostawiają?

    https://fideltronikinigo.pl/sklep/pl/54-ups-3f3f
    lub
    https://fideltronikinigo.pl/sklep/pl/55-ups-3f1f

  • 3. Data: 2020-07-14 14:38:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/07/2020 13:32, sirapacz wrote:
    > https://fideltronikinigo.pl/sklep/pl/54-ups-3f3f

    Pomijajać same ups'y, podoba mi się pomysł kasowania 700zł za płytkę z
    gniazdkiem ethernetu, taki poziom bezczelności budzi jednak szacunek.
    Chyba mają większą przebitkę jak kółka do Apple, co wydawało się niemożliwe.

  • 4. Data: 2020-07-14 15:38:22
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 14.07.2020 o 14:38, heby pisze:
    > Pomijajać same ups'y, podoba mi się pomysł kasowania 700zł za płytkę z
    > gniazdkiem ethernetu, taki poziom bezczelności budzi jednak szacunek.

    Mówisz o sobie?
    "Nie mam pojęcia ale się wypowiem" :D

    Jak sobie życzysz możesz tę "płytkę" kupić od producenta, na pewno
    wyjdzie taniej. :)
    To akurat nie jest produkt Fideltronik, tylko uniwersalny moduł
    stosowany w wielu UPSach.
    A jak za drogo to można dać RPI, skonfigurować soft i jeśli jesteś dobry
    i się trochę postarasz to osiągniesz to co daje NetAgent.

    A wracając do tematu Fideltronik produkuje od dziesięcioleci UPSy i
    powinieneś znaleźć tam coś co Ci podpasuje. Najlepiej wysłać do nich
    zapytanie fachowo doradzą.

    Nie, nie pracuje tam, za to od lat używam ich produktów, wiem co są
    warte i wnerwia mnie takie brandzlowanie się gości bez pojęcia.

    --
    AWa.

  • 5. Data: 2020-07-14 15:55:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/07/2020 15:38, Andrzej W. wrote:
    > Mówisz o sobie?

    Ja nie kosztuje 700zł.

    > "Nie mam pojęcia ale się wypowiem" :D

    Czy ja wiem, o tym co w tej płytce można znaleźć raczej mam pojęcie z
    praktyki robienia podobnych.

    > Jak sobie życzysz możesz tę "płytkę" kupić od producenta, na pewno
    > wyjdzie taniej. :)

    I co to ma udowadniać?

    > To akurat nie jest produkt Fideltronik, tylko uniwersalny moduł
    > stosowany w wielu UPSach.

    I co powoduje że masowo produkowany jest taki drogi?

    > A jak za drogo to można dać RPI, skonfigurować soft i jeśli jesteś dobry
    > i się trochę postarasz to osiągniesz to co daje NetAgent.

    Nijak nie wyjaśnia to ceny. Chyba że to jedyny egzeplarz we
    wszechświecie, ale ponoć jest "masowo produkowany".

    > Nie, nie pracuje tam, za to od lat używam ich produktów, wiem co są
    > warte i wnerwia mnie takie brandzlowanie się gości bez pojęcia.

    Bez pojęcia o czym? O tej magicznej "technologii" za 700zł zkładającej
    się z ganizdka za 2zł, procka za może 25zł i kawała pcb z plasitkiem +
    kilkoma częciami biernymi za 30zł?

    Ja wiem, produkcja, know how, innowacja, głodni programiści, raty za
    jacht szefa, itd. Ale dalej to jest grube przegięcie za kawałek czegoś
    co powinno być w standardzie.

    Wnerwia mnie takie brandzlowanie się gości nie widzących poziomu żenady
    własnych zakupów dorabiających do tego filozofie ;) Zupełnie jak kółka
    do Apple.

    Ja wiem że są jakis hiper wypasione:

    https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81O
    RN-lgl9L._AC_SX466_.jpg

    Ale ten ze stronki fideltronika wygląda na zwykłe badziewie zrobione na
    kolanie po kosztach.

    Sądząc po specu:

    http://www.megatec.com.tw/images/NetAgent%20Mini_dm2
    .800.jpg

    To jest raczej jakiś pierdołowaty ARM z niezbyt wypasionym firmware i
    czymś co, <biore głęboki wdech>, wyglada na magistralę szeregową po
    drugiej stronie...

    Baudrate 2400 bps ....

    To kółka od Apple jednak szybsze...

  • 6. Data: 2020-07-14 16:04:20
    Temat: OT protokół komunikacyjny do Win
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    >
    > A wracając do tematu Fideltronik produkuje od dziesięcioleci UPSy i
    > powinieneś znaleźć tam coś co Ci podpasuje. Najlepiej wysłać do nich

    A masz może pomysł jak zrobić tłumacza protokołu fidela na coś, co
    będzie widziane pod windows jako bateria? Tak jak np. APC ma swój
    interfejs który umożliwia połaczenie go bez użycia softu oryginalnego.
    Przez to przestałem kupować fidele których jestem prawie fanem:P

  • 7. Data: 2020-07-14 16:24:51
    Temat: Re: OT protokół komunikacyjny do Win
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 14.07.2020 o 16:04, sirapacz pisze:
> [...]
    > interfejs który umożliwia połaczenie go bez użycia softu oryginalnego.
    > Przez to przestałem kupować fidele których jestem prawie fanem:P

    Używam UPSów tylko w zastosowaniach serwerowych, ale z tego co pamiętam
    to Fideltronik nie używa własnego protokołu tylko chyba MetaTec.
    https://networkupstools.org/protocols/megatec.html
    Może jak będziesz po tym szukał to coś trafisz.

    --
    AWa.

  • 8. Data: 2020-07-14 19:03:37
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    > gniazdkiem ethernetu, taki poziom bezczelności budzi jednak szacunek.
    > Chyba mają większą przebitkę jak kółka do Apple, co wydawało się

    Gdybyś był po drugiej stronie byłoby ok ?

    A za ile byś sugerował ? Za 1 PLN ?

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 9. Data: 2020-07-14 19:17:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/07/2020 19:03, Adam Górski wrote:
    > Gdybyś był po drugiej stronie byłoby ok ?

    Nie. To nie jest względne.

    > A za ile byś sugerował ? Za 1 PLN ?

    Cena rzędu 200zł była by już rozsądna. Nie wykluczam że nawet
    niskoreyjnie dalej pokrywał by koszty i wygenerowała zysk.

  • 10. Data: 2020-07-14 19:40:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/07/2020 16:04, sirapacz wrote:
    > A masz może pomysł jak zrobić tłumacza protokołu fidela

    Jest otwarty?

    > na coś, co
    > będzie widziane pod windows jako bateria?

    Nigdy nie emulowałem baterii. Google, po kilku minutach zabawy nie
    wypluło ani jednego uzytecznego linku opisującego jakiś
    emulator/symulator baterii w windowsie poza pisaniem własnego
    sterowanika (czego wolałbym uniknąć). Wiec odpowidź brzmi: tak mam
    pomysł o ile fidel ma otwarty proto i masz doświadczenie pisania
    sterowników pod win.

    Aczkolwiek jest jakiś gotowiec do emulacji baterii:

    https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/dr
    ivers/ddi/wdtfsimulatedbatterysystemaction/nf-wdtfsi
    mulatedbatterysystemaction-iwdtfsimulatedbatterysyst
    emaction-enablesimulatedbattery

    Nie używam, niewiele o nim wiem.