  • 1. Data: 2020-07-11 13:42:55
    Temat: Czy ja napisałem w ofercie że to oryginał?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Kupiłem ładowarkę taką "uniwersalną" z alledrogo. Producent SkyRC ma
    taką XYZ, to wyszukałem na alle XYZ. Jest, nawet zdjęcie pasuje (jak już
    wiem, prawie pasuje), są przejściówki, opis funkcji identyczny jak na
    stronie producent. Przyszła, wszystko wygląda w porządku
    ale...chusteczkowo ładuje jak dla mnie. Porównuje prąd i napięcie
    wyświetlane na ekranie z "lepsiejszym" miernikiem który mam i rozrzuty
    0,1V i 0,2A. Jest jakaś opcja do kalibracji, próbuje, ale rozrzut jest
    nieliniowy więc daje za wygraną. Do ładowania LiPo nieakceptowalne.

    Pomyślałem, a sprawdzę czy to jest oryginał na pewno. Na stronie
    producenta szukam "genuine" i coś wyskakuje. Sprawdzam, powinna być
    nalepka ze zdrapką i kodem do przepisania - nie ma. Na zdjęciu na
    stronie, dodatkowo nazwa urządzenia jest innym kolorem niż na tym co
    dostałem. Werdykt jeden, korzystam ze zwrotu w ciągu 14 dni i wypełniłem
    formularz na alle - zaznaczam "niezgodny z opisem" i "produkt
    nieoryginalny" w komentarzu, bo ta opcja pasuje mi najbardziej.

    Zwrot wysłałem i kasę dostałem, ale zadzwonił sprzedawca z propozycją
    żebym jednak zmienił "przyczynę zwrotu" bo "Czy ja napisałem w ofercie
    że to oryginał?" :-)

    Że podróbka też nie było napisane. Tłumaczenie pana jednak do mnie nie
    trafia. A Wy jak uważacie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2020-07-11 13:54:12
    Temat: Re: Czy ja napisałem w ofercie że to oryginał?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/07/2020 13:42, Mateusz Bogusz wrote:
    > Że podróbka też nie było napisane. Tłumaczenie pana jednak do mnie nie
    > trafia. A Wy jak uważacie?

    Podróbek SkyRC jest wiecej niz oryginałów od wielu lat.

    Sam szukałem chyba ze 2 lata aż trafiłem na oryginał, ale wcale nie
    dlatego że mi na nim zależy, tylko po to aby wgrać chealicharger na nią.
    Podróbki mają procesory firmy MegaWin (dla kumajacych, upudorwany trup
    6502!) a oryginały miały AtMega i chyba jakieś ARMy później. Wczesne
    podróbli tez miały AtMega, ale nie trafiłem na taką nigdy.

    Połowa sprzedwaców podróbek twierdziła że to oryginały, druga połowa nic
    nie twierdzi. To przestaje być zaskakujące jak się okazuje że to Janusze
    biznesu i nigdy nawet tego nie potwierdzili bo "tak deklaruje
    producent", "nasza firma nie zajmuje się oceną procesorów w ładowarkach
    bo to nie komputery" itd.

    Masz prawdopodobnie podróbkę.

    Podróbka *NIE* jest kablibrowana w fabryce bo to za dużo zachodu. U mnie
    skutecznie potrafiła odgazować akku Pb przeładowując go. Można ją
    skalibrować, ale to nie jest oczywiste i wymaga bardzo skomplikowanego
    sprzętu, co gorsza jak wejdziesz w tryb kalibracji chińczyka to możesz
    ją wyrzucić do śmieci bo już skasowała stare ustawienia (nic nie warte z
    resztą).

    Po dużej walce w poszukiwaniu oryginału odkryłem że chińczycy albo nie
    podrabiają, albo podrabiają mniej, konkretnej wersji: imax B6 mini. I
    taką udało mi się kupić w końcu. Po wrzuceniu chealicharger na nią, mam
    znakomitą ładowarkę.

    Jeśli chcesz kupić, niekoniecznie oryginalą, ale dobrą, to czasami na
    allegro pojawiają się wersje już przeprogramowane na chealicharger. A
    majac ten soft na pokładzie można w łatwy sposób ją skalibrować multimetrem.

  • 3. Data: 2020-07-11 20:31:43
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Sat, 11 Jul 2020 13:42:55 +0200, Mateusz Bogusz pisze:
    > Kupiłem ładowarkę taką "uniwersalną" z alledrogo. Producent SkyRC ma
    > taką XYZ, to wyszukałem na alle XYZ. Jest, nawet zdjęcie pasuje (jak już

    Ostatnio kupowałem iMax B6, ale już wcześniej wiedziałem, że tu kwitnie
    rynek - może nie tyle podróbek, co klonów (zresztą gdzieś mi się o uszy
    obiło, że ta made by SkyRC też jest de facto klonem, te inne to druga
    pochodna). Toteż szukałem takiej z hologramem oraz z logo SkyRC.

    > Pomyślałem, a sprawdzę czy to jest oryginał na pewno. Na stronie
    > producenta szukam "genuine" i coś wyskakuje. Sprawdzam, powinna być
    > nalepka ze zdrapką i kodem do przepisania - nie ma. Na zdjęciu na

    Nie chciało mi się sprawdzać kodu na stronie producenta, ale moja
    wygląda na oryginał. Trzeba przyznać, jakość wykonania więcej niż
    przyzwoita.

> [...]
    > że to oryginał?" :-)
    > Że podróbka też nie było napisane. Tłumaczenie pana jednak do mnie nie

    Uważam, że miałeś prawo czuć się oszukany. Domyślnie zakładamy, że
    kupujemy oryginał. Naprawdę nie musi być to wyraźnie zaznaczane przy
    każdym produkcie... Być może sam bym się naciął, gdyby nie wstępne
    rozeznanie w temacie.

    k.

  • 4. Data: 2020-07-11 21:44:38
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:

    > Że podróbka też nie było napisane. Tłumaczenie pana jednak do mnie nie
    > trafia. A Wy jak uważacie?

    Jak uważam? Uważam, że sprzedaż podróbek ładowarek powinna być surowo
    karana, ale nie jest.

    Przecież od tego zależy twoje życie. Dosłownie.

    Kiedyś, w (nieistniejącej już na całe szczęście) firmie Tions, kupiłem
    Motorolę Droid 4 za 1700 zł. Refurbished. Sprowadzili, ogarnęli, wysłali.
    W zestawie dwie ładowarki. Dwie podróbki, jedna sieciowa, druga
    samochodowa. Takie najtańsze, najbardziej chamskie podróbki.

    Sprawdzam na stronie -- no nie ma nigdzie, że dostanę oryginalne, ale
    spodziewałbym się, że dostanę oryginalny telefon z oryginalną ładowarką.

    Dzwonię, panienka się zapętla, że to jest ładowarka DO tego telefonu a nie
    OD tego telefonu. Informuję panią, że opiszę proceder w Internecie. Pani
    mnie informuje, że wtedy założą mi sprawę, skurwysyny.

    Nie opisałem -- nie ze strachu przed sprawą (to ja powinienem skurwysynom
    założyć sprawę za narażanie mojego życia), tylko po prostu jakoś mi to
    umknęło. Za to przejrzałem opinie o tej firmie. Były bardzo niepochlebne,
    a na każde janusz odpowiadał, podając dane osobowe klienta.

    --
    Profesor uwielbiajacy zagadki pyta się studentki w czasie egzaminu:
    - Prosze powiedziec, jaka jest roznica pomiedzy studentem uniwersytetu,

  • 5. Data: 2020-07-11 22:36:20
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 11.07.2020 o 21:44, Queequeg pisze:

> [...]
    > umknęło. Za to przejrzałem opinie o tej firmie. Były bardzo niepochlebne,
    > a na każde janusz odpowiadał, podając dane osobowe klienta.

    Umknęło ci, że ktoś narażał twoje życie!
    No coś takiego?

    Na tak żałosnego typa dawno nie natrafiłem.

    --
    Kaczin

  • 6. Data: 2020-07-12 03:10:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rec8k3$fkv$1@dont-email.me>
    user Mateusz Bogusz pisze tak:

    > Że podróbka też nie było napisane. Tłumaczenie pana jednak do mnie
    > nie trafia. A Wy jak uważacie?

    My uważamy, że na Allegro nic nie kupujemy.
    Lepiej zapłacić drożej i mieć spokój.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 7. Data: 2020-07-12 08:44:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Jul 2020 13:42:55 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Kupiłem ładowarkę taką "uniwersalną" z alledrogo. Producent SkyRC ma
    > taką XYZ, to wyszukałem na alle XYZ.
    [...]
> [...]
    > że to oryginał?" :-)
    > Że podróbka też nie było napisane. Tłumaczenie pana jednak do mnie nie

    Daj jakis link, jak to wyglada.

    Bo teraz ... firma XXX, ale produkuje YYY, albo dodatkowo ZZZ,
    i produkuja takze dla firmy TTT - podobny produkt,
    albo taki sam, tylko naklejki rozne.

    I nie wiadomo - kupiles podrobke, czy odrzut z produkcji.

    Ale skoro XYZ to typ ... sprzedawca napisal, ze to SkyRC ?

    J.

  • 8. Data: 2020-07-12 12:30:06
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Sun, 12 Jul 2020 08:44:26 +0200, J.F. pisze:
    > [...]
    > Daj jakis link, jak to wyglada.

    Obstawiam, że chodzi o któryś Imax B6. Popatrz sobie na Allegro, jest
    tego ze dwie strony.

> [...]
    > I nie wiadomo - kupiles podrobke, czy odrzut z produkcji.
    > Ale skoro XYZ to typ ... sprzedawca napisal, ze to SkyRC ?

    Najczęściej właśnie nie piszą, że to SkyRC, jeśli sprzedawany jest klon.
    Bywa, że na niektórych zdjęciach jest logo, na innych nie. Jeżeli to
    oryginał, sprzedający na ogół się tym chwali, pokazuje hologram albo
    podaje markę etc. Oczywiście nie jest to jakaś żelazna zasada, niemniej
    warto zwrócić na to uwagę przy zakupach.

    k.

  • 9. Data: 2020-07-12 13:37:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.07.2020 08:44, J.F. wrote:
    > Daj jakis link, jak to wyglada.

    Imax B6 kupowałem, tak jak niżej napisał Krzysztof, na alle jest tego
    trochę. Nie wiedziałem że tak sprawdzać trzeba dokładnie. Filmik na YT
    obejrzałem, gdzie facet pokazuje że klon nie ma bezpiecznika w środku,
    chudsze przewody czy ścieżki na płytce. No to pewnie że jest to
    zdecydowanie gorszy produkt.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2020-07-12 13:50:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.07.2020 13:54, heby wrote:

> [...]
    > allegro pojawiają się wersje już przeprogramowane na chealicharger. A
    > majac ten soft na pokładzie można w łatwy sposób ją skalibrować

    Nie znam tego softu, zakładam że tak jak z OpenWrt to po prostu soft
    rozszerzający możliwości kompatybilnych ładowarek?

    Patrzyłem za innymi ładowarkami np. SkyRC, ale po menu które wyświetla
    się na ekranach wygląda jakby soft był tam ten sam lub niemal ten sam, a
    ładowarki różnią się tylko mocą czy możliwością ładowania kilku pakietów
    na raz.

    Nie jestem przekonany co do Imax B6 po tym "klonie" co dostałem. Czy do
    200zł coś sensownego do ładowania jednego akumulatora / pakietu
    jednocześnie, dostanę? Moc 80W jest dla mnie wystarczająca. Bardziej
    zależy mi na uniwersalności tej ładowarki niż jej osiągasz w szybkości
    ładowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz