  • 1. Data: 2020-07-10 20:29:37
    Temat: 50Hz
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.next-kraftwerke.com/energy-blog/who-is-d
    isrupting-the-utility-frequency

    Jakie to wszystko dziwnie skomplikowane.

    Czas sobie kupic agregacik ?

    Ech, zrobili by te ogniwa paliwowe na alkohol, albo na propan ...

    J.

  • 2. Data: 2020-07-10 23:31:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup sobie Bilobil albo podobnie działający preparat. Niedawno dałbyś się pokroić że
    nie da się obniżyć częstotliwości sieci włączając transformator od halogenów. Potem
    dawałeś wykresy jak zwalnia turbozespół po obciążeniu a teraz dajesz informacje z
    której wynika że O,2Hz to tragedia dla sieci. W tamtym miejscu dalem sobie spokój z
    odpisywaniem bo z koniem nie miałem ochoty się kopać. Ale w sytuacji jak okazuje się
    że masz schizofrenię prawdopodobnie bezobjawową i poważne problemy z pamięcią czułem
    się w obowiązku poinformować że do pewnego momentu daje się to leczyc.

  • 3. Data: 2020-07-11 13:06:54
    Temat: Re: 50Hz
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/07/2020 20:29, J.F. wrote:
    > Czas sobie kupic agregacik ?

    Przejść na DC :P

    A serio: jestesmy już na etapie gdzie technologia DC ma sens? Tak, wiem
    że jest wiele takich lini przesyłowych, ale ciagle na tyle mało że może
    to ciągle nieopłacalne. Mówie o skali energetycznej a nie elektrycznej.

  • 4. Data: 2020-07-11 16:33:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-11 o 13:06, heby pisze:

> [...]
    > że jest wiele takich lini przesyłowych, ale ciagle na tyle mało że może
    > to ciągle nieopłacalne. Mówie o skali energetycznej a nie elektrycznej.
    Chcesz wszystkie wyłączniki, bezpieczniki i inny osprzęt wymieniać w domu?
    Był taki temat na elektrodzie gdzie klient chciał sobie 300V DC w
    gniazdkach zrobić,
    okazuje się że prawie nie ma osprzętu na 300V DC, a ten na AC sie nie
    nadaje.
    Co innego energetyka i przesył na duże odległości.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2020-07-11 16:38:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/07/2020 16:33, Janusz wrote:
    > Chcesz wszystkie wyłączniki, bezpieczniki i inny osprzęt wymieniać w domu?

    W domu masz skalę energetyczną?

  • 6. Data: 2020-07-11 17:08:19
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-07-11 o 16:33, Janusz pisze:

> [...]
    > nadaje.
    > Co innego energetyka i przesył na duże odległości.

    Problem ostatnich 10 mil pozostaje...
    Jak doprowadzić napięcie na wioski po kilka kilometrów nie stosując
    kabli z żyłą grubszą niż ręka?
    Trafo z 15kV na 0,4kV działa niezawodnie i bez obsługowo od lat a
    inwertery DC trzeba kupić i obsługiwać.
    Zapewnienie separacji od SN oraz serwisu jest problematyczne nadal.

    --
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2020-07-11 21:04:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-11 o 16:38, heby pisze:

    > W domu masz skalę energetyczną?
    "> Czas sobie kupic agregacik ?

    Przejść na DC :P"

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2020-07-12 08:26:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Jul 2020 14:31:07 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Kup sobie Bilobil albo podobnie działający preparat. Niedawno dałbyś
    > się pokroić że nie da się obniżyć częstotliwości sieci włączając
    > transformator od halogenów.

    Nawet pytania/zadania wtedy nie zrozumiales.
    A brzmialo: o ile wzrosnie prad i moc pobierana silnika lub
    transformatora obciazonego, jesli spadnie czestotliwosc zasilajaca.

> [...]
    > że O,2Hz to tragedia dla sieci. W tamtym miejscu dalem sobie spokój
    > z odpisywaniem bo z koniem nie miałem ochoty się kopać.

    pomysl troche. Czestotliwosc spadla troche ... zostala, a nawet
    wrocila. Dlaczego przestala spadac ?
    Mowie o takim lagodnym przypadku - gdzies tam jedna mala elektrownia
    zostala wylaczona, albo wzroslo obciazenie nieznacznie.

    J.

  • 9. Data: 2020-07-12 08:35:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Jul 2020 13:06:54 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    > że jest wiele takich lini przesyłowych, ale ciagle na tyle mało że może
    > to ciągle nieopłacalne. Mówie o skali energetycznej a nie elektrycznej.

    Jak widac - linie DC sa, ale przeksztalnik znacznie bardziej kosztowny
    niz transformator.

    No i czy to problem rozwiaze? Jak sie nie bedzie zgadzac produkcja z
    poborem, to i tak bedzie problem.

    Przyszlosc raczej w smart grid lezy - zeby choc niektore odbiorniki
    mogly sie dopasowac do stanu sieci i zmiejszyc pobor.
    Bo na razie ilosc automatyki rosnie i tragedia czycha ..

    J.

  • 10. Data: 2020-07-12 14:42:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znam Cię i wiem że często sam nie wiesz co mówisz. Gadasz żeby gadać. Jeśli spadek
    częstotliwości o 0,4% według artykułu jaki Ty dałeś jest graniczny i dalszy oznacza
    bardzo poważne problemy do wyłączenia sieci włącznie to nad czym chcesz się jeszcze
    zastanawiać. Nad tym czy ja nie zrozumiałem tego czego sam nie rozumiesz i na siłę
    chcesz udowodnić że jesteś ekspertem bo w czyimś blogu przeczytałeś.