  • 11. Data: 2009-03-08 15:46:33
    Temat: Re: Umowy z operatorami - refleksja
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    JoteR pisze:

    > A gdzie się opłaca? W sklepach dla idiotów po cenach z sufitu, czy na,
    > za przeproszeniem, Allegro - w złodziejskim dziale GSM?

    Ty normalnie nie umiesz, znowu naskakujesz na mnie, nie wiem dlaczego.
    Ja tylko napisałem swoją refleksję, a ty od razu " z mordą" Mimo to ja
    jednak nie będę się zachowywał tak jak Ty.

    Uważam, że bardziej opłacalne jest kupno telefonu i wzięcie którejś z
    ofert pre-paid niż płacenie abonamentu. I to w każdej opcji. Numer który
    widzisz w sygnaturce to Mobilking. Nie wziąłem go dlatego ( jak już
    szufladkujesz ludzi to Cię uprzedzę ) że na reklamach są gołe baby, ale
    dlatego, że jest 39gr do wszystkich sieci i doładowanie przedłuża konto
    na 3 miesiące. Uważam to za uczciwe podejście do klienta. Operator nie
    namawia mnie do kupna pakietów, których i tak nie wykorzystam. To jest
    prosta i przejrzysta oferta. To jest moje zdanie.

    > Ile? Poważnie pytam, jaką metodę zastosowałeś przy obliczaniu tych rat?

    Kupiłem Nokię 6300 za 500zł ( równo rok temu ) nówka sztuka, z gwarancją
    Nokii i dokupiłem Mobilkinga. Moim zdaniem nie ma na rynku tańszej
    oferty i korzystniejszej ze względu na doładowania i np. użeraniem się z
    operatorem na źle wystawioną fakturę, nieaktywowany w terminie pakiet
    darmowych minut itd. itp. Wszędzie wszechobecne gwiazdki, tu takie, tu
    śmakie ograniczenia. Mam tego dość. Mobliking jest przejrzysty, żadnych
    gwiazdek, ukrytych kosztów, nareszcie!!!

    > Jak wysokie? Wyższe niż raty 0% w wiadomym sklepie?

    Nie kupuję w wiadomym sklepie. Bo jest drogi.

    > Albo liczą lepiej od Ciebie?

    Jest takie mądre przysłowie, że każde grabie grabią do siebie. Tamte
    grabie grabią w ich stronę, moje grabią w moją. Proste, nie?
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 12. Data: 2009-03-08 17:40:48
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Tomaszek" napisał:

    > Ty normalnie nie umiesz, znowu naskakujesz na mnie, nie wiem dlaczego. Ja
    > tylko napisałem swoją refleksję, a ty od razu " z mordą" Mimo to ja jednak
    > nie będę się zachowywał tak jak Ty.

    Hmm, "z mordą"? Chyba jeszcze nie miałeś okazji przeczytać, jak wyskakuję z
    mordą ;-> Gwoli wyjaśnienia - określenie "sklep dla idiotów" funkcjonuje w
    języku potocznym już od jakiegoś czasu i nie ma tu żadnego odniesienia do
    Ciebie, natomiast dział GSM na, za przeproszeniem, Allegro, cieszy się
    ustaloną opinią, jaką - sprawdź na a.p.a., wszak subskrybujesz tę grupę. Dla
    mnie jako miejsce zakupu telefonu tamten bazar po prostu nie istnieje.
    Zatem - gdzie się opłaca? ;-)

    > Kupiłem Nokię 6300 za 500zł

    Świetnie, ale ja nie mam przy sobie 500 zł, a nawet jeśli mam - wolę wydać
    na coś innego a telefon kupić na raty. Sam przyznałeś, że w sklepach typu 0%
    jest drogo, na (za przeproszeniem) Allegro na raty nie kupię, więc gdzie?
    Ponownie więc pytam - jaką metodę zastosowałeś przy obliczaniu rat, jakie
    płaci w abonamencie nabywca "telefonu za złotówkę"?

    > Jest takie mądre przysłowie, że każde grabie grabią do siebie. Tamte
    > grabie grabią w ich stronę, moje grabią w moją. Proste, nie?

    Trafiłeś w sedno. Zatem po co rzucasz takie teksty jak ten, cytuję:
    "Tak czy siak się nie opłaca - chyba Ci co biorą abo tego nie liczą,
    albo lubią faktury oglądać czy ja tam wiem co jeszcze;) Ludzie różni są"

    I kto tu na kogo rozpuszcza "mordę"? ;->

    A dla ułatwienia Ci odpowiedzi odnośnie metody liczenia owych rat,
    przedstawię Ci kilka wariantów do wyboru. Założenia: sieć Play, telefon
    Samsung F480, abonament miesięczny 50 zł, liczba minut w abonamencie: 166,
    całkowity koszt cyrografu na 2 lata: 1200 PLN. Pomijam tu jakieś
    pseudopromocje czy rabaty za zakup przez e-shop. W poniższych kolumnach masz
    odpowiednio: procent "raty" zawarty w abonamencie, całkowity koszt telefonu,
    koszt minuty rozmowy do wszystkich sieci:
    20% 240 zł 0,24 zł
    25% 300 zł 0,23 zł
    30% 360 zł 0,21 zł
    35% 420 zł 0,20 zł
    40% 480 zł 0,18 zł
    45% 540 zł 0,17 zł
    50% 600 zł 0,15 zł
    55% 660 zł 0,14 zł
    60% 720 zł 0,12 zł

    Zauważ, że rynkowa wartość tego telefonu oscyluje w pobliżu 50-60% udziału
    owej "raty" w abonamencie. Przy racie w tej wysokości koszt minuty rozmowy
    wynosi 12-15 gr. Do *wszystkich* sieci. A Ty ile płacisz w Mobilkingu? 39
    groszy? Czyli dwa do trzech razy drożej? No popatrz, a podobno miało być
    taniej ;->
    Oczywiście, za jakiś czas (po ripostach operatorów na Fresh Play) te
    proporcje mogą się zmienić na korzyść pre-paidów, ale Ty *teraz* raczyłeś
    naurągać "abonamentowcom". Jak widać - całkiem bezpodstawnie.

    JoteR

  • 13. Data: 2009-03-08 18:19:00
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

> [...]
    > udziału owej "raty" w abonamencie. Przy racie w tej wysokości koszt
    > minuty rozmowy wynosi 12-15 gr. Do *wszystkich* sieci.
    sory ale ja tego nie rozumiem. skad wzieło Ci sie 12 groszy? PEwno stąd
    ze te wyliczenia są dalekie od prawdy, bo dla Play ten telefon jest duzo
    ale to dużo tańszy.
    z drugeij strony:
    http://web.playmobile.pl/pl/play-abonament/promocje/
    oferta-bezterminalowa/index.html
    mozesz niebrać telefonu i zaoszczędzić (maksymalnie - 24 mies x
    30zł)720zł. wystarczy? Moim zdaniem to uczliwa alternatywa

    ToMasz

  • 14. Data: 2009-03-08 18:39:00
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ToMasz" napisał:

    > sory ale ja tego nie rozumiem. skad wzieło Ci sie 12 groszy?

    To nie mnie, to temu Excelu ;-) A ja się z nim całkowicie zgadzam.
    Ok., to może łopatologicznie: jeśli prawdą jest (a do tego jeszcze pewnie
    wrócimy w dalszym toku dyskusji) że w abonamencie o wysokości 50 zł.
    miesięcznie udział spłaty telefonu wynosi 60%, czyli spłacam miesięcznie 30
    zł raty za telefon, to z kwoty abonamentu na opłacenie rozmów zostaje
    miesięcznie 20 zł. Zgadza się? A minut w abonamencie jest 166. Zatem
    wystarczy proste działanie arytmetyczne: 20zł/166min=0,12zł/min. Coś
    pomyliłem?

    > PEwno stąd ze te wyliczenia są dalekie od prawdy, bo dla Play ten telefon
    > jest duzo ale to dużo tańszy.

    Ale to JA spłacam temu Playu telefon, nieprawdaż? ;-) Więc biorę do wyliczeń
    takie kwoty, jakie JA spłacam operatorowi, a nie operator producentowi.
    Wreszcie - zdecydujcie się: te telefony u operatorów są w końcu drogie czy
    tanie? Bo raz twierdzicie tak a innym razem inaczej, zależnie od chwilowej
    potrzeby udowodnienia jakiejś tezy. A prawa arytmetyki są nieubłagane -
    jeśli prawdą jest, że przepłacam u operatora za telefon, to oznacza, że mam
    tanie minuty, I vice-versa ;-)

    JoteR

  • 15. Data: 2009-03-08 19:24:46
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ToMasz" napisał:

    > z drugeij strony:
    > http://web.playmobile.pl/pl/play-abonament/promocje/
    oferta-bezterminalowa/index.html
    > mozesz niebrać telefonu i zaoszczędzić
    > (maksymalnie - 24 mies x 30zł) 720zł. wystarczy?

    Nie.
    Przy rozpatrywanej i używanej przeze mnie taryfie (OnePlay 65) jest to
    raptem 5 zł miesięcznie.
    A 5 zł x 24 mies. = 120 zł. Dla mnie nie wystarczy na telefon.
    Poza tym, nawet rozpatrując to przy "normalnej" opłacie (65 zł miesięcznie),
    ta oszczędność pojawi się dopiero po 2 latach. A ja telefon chcę mieć już
    teraz, bo z czegoś wszak muszę wydzwonić te zakupione minuty ;-)

    JoteR

  • 16. Data: 2009-03-08 19:42:23
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    JoteR pisze:

    > Hmm, "z mordą"? Chyba jeszcze nie miałeś okazji przeczytać, jak
    > wyskakuję z mordą ;->

    Miałem, niezbyt wnikliwe, ale jednak trochę śledzę Twoją karierę w
    usenecie;) Jak nie równasz ludzi z ziemią to zdarzy Ci się napisać coś
    mądrego na pl.comp.pecet;)

    > Allegro, cieszy się ustaloną opinią, jaką - sprawdź na a.p.a., wszak
    > subskrybujesz tę grupę. Dla mnie jako miejsce zakupu telefonu tamten
    > bazar po prostu nie istnieje.
    > Zatem - gdzie się opłaca? ;-)

    Sklepy z telefonami, jak polecę konkretny w Warszawie, to będzie to
    odczytane jako kryptoreklama. Więc napiszę tak: skoro ja znalazłem,
    wyszperałem, to inni też mogą;)

    > Świetnie, ale ja nie mam przy sobie 500 zł, a nawet jeśli mam - wolę
    > wydać na coś innego a telefon kupić na raty.

    Nie masz 500zł, podpisujesz cyrograf:) Ja wolę 500zł od cyrografu.

    Sam przyznałeś, że w
    > sklepach typu 0% jest drogo, na (za przeproszeniem) Allegro na raty nie
    > kupię, więc gdzie?

    Jak wyżej. Znalazłem pewien sklep, który podchodzi do klienta uczciwie.
    Tak, wiem, że to trudne do uwierzenia w tej branży, ale tak jest.

    > Ponownie więc pytam - jaką metodę zastosowałeś przy obliczaniu rat,
    > jakie płaci w abonamencie nabywca "telefonu za złotówkę"?

    Ja tego nie obliczałem. Dla mnie brak umowy, możliwość przeniesienia
    numeru w dowolnej chwili jest cenniejsza. A to, że płacę troszkę więcej.
    To i tak są groszowe sprawy, a nie wygaduję w miesiącu 1000 minut ( nie
    mam takich potrzeb ) Na telefon wydaje miesięcznie 20zł ( dwa
    doładowania Mobilkinga )

    > Trafiłeś w sedno. Zatem po co rzucasz takie teksty jak ten, cytuję:
    > "Tak czy siak się nie opłaca - chyba Ci co biorą abo tego nie liczą,
    > albo lubią faktury oglądać czy ja tam wiem co jeszcze;) Ludzie różni są"

    Brak cyrografu to też wartość, dla mnie jak widać dość spora;) Muszę
    przyznać, że obsługa klienta gdy posiadasz abonament a pre-paida jest
    kolosalna. Jak masz abonament ( nauczyłem się w Plusie ) to traktują Cię
    jak zło konieczne: tego się nie da zrobić, tamtego, na to trzeba czekać
    24 godziny. Odpaliłem Mobilkinga i nie wierzyłem, że w kapitalizmie
    można podejść do człowieka po ludzku. Nagle wszystko działa tak jak
    powinno, żadnych reklam, usługi działają, bok 24h.

    > 20% 240 zł 0,24 zł
    > 25% 300 zł 0,23 zł
    > 30% 360 zł 0,21 zł
    > 35% 420 zł 0,20 zł
    > 40% 480 zł 0,18 zł
    > 45% 540 zł 0,17 zł
    > 50% 600 zł 0,15 zł
    > 55% 660 zł 0,14 zł
    > 60% 720 zł 0,12 zł

    Aż tak tego nie rozważałem;)

    A Ty ile płacisz
    > w Mobilkingu? 39 groszy? Czyli dwa do trzech razy drożej? No popatrz, a
    > podobno miało być taniej ;->

    Nie mam cyrografu, jak mi operator odwali jakiś numer, usługa przestanie
    działać lub coś podobnego to się na niego wypnę. Nie będę się bawił w
    dziesiątki pism reklamacyjnych, które i tak są olewane. Za ten komfort
    mogę płacić te 39gr za minutę;)

    > Oczywiście, za jakiś czas (po ripostach operatorów na Fresh Play) te
    > proporcje mogą się zmienić na korzyść pre-paidów, ale Ty *teraz*
    > raczyłeś naurągać "abonamentowcom". Jak widać - całkiem bezpodstawnie.

    Jak widzisz, nie tylko cena się dla mnie liczy;)

  • 17. Data: 2009-03-08 19:53:57
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

    W abo musisz jednak wykorzystywać z grubsza "darmowe" minuty regularnie, czyli w
    przykładzie 166 miesięcznie. Jeśli mniej to ci w końcu przepadną, jesli więcej,
    to płacisz za nie już 49gr a nie 15:-). Do tego za każdą dodatkową usługę kasuję
    cię ekstra. Gdy miałem abo, często nie wykorzytywałem minut a i tak płaciłem
    zawsze więcej.
    No i słynny drugi rok. ceny wtedy juz są zwykle niższe wszędzie, a Ty płacisz po
    staremu.
    Pre-paid daje niezwykłą swobodę. Nie trzeba sprawdzać ile się zuzyło minut,
    wszystko idzie z głownej kwoty, możesz przez pół roku rozmawiać po 30 min a
    kolejne pół po 300. Itd...

  • 18. Data: 2009-03-08 20:06:49
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Tomaszek" napisał:

    > Miałem, niezbyt wnikliwe, ale jednak trochę śledzę Twoją karierę w
    > usenecie;) Jak nie równasz ludzi z ziemią

    Ja?! Baranek Wielkanocny przy mnie jest smokiem siarką z pyska zionącym ;-)

    > Sklepy z telefonami, jak polecę konkretny w Warszawie, to będzie to
    > odczytane jako kryptoreklama. Więc napiszę tak: skoro ja znalazłem,
    > wyszperałem, to inni też mogą;)

    OK., ja napiszę bez żenady - trzy telefony dla swoich dzieci kupiłem w
    takich właśnie sklepikach w KDT w Warszawie i bardzo sobie chwalę. Ale tam
    musiałem wyłożyć żywą gotówkę...

    > Nie masz 500zł, podpisujesz cyrograf:) Ja wolę 500zł od cyrografu.

    OK. Wolność nie ma ceny ;-) Ja to rozumiem, ba - wszystkie moje dzieci jadą
    na pre-paidach i ani myślę zamieniać to na cyrografy, niech se same zbierają
    na wymarzony telefon. Dlatego nie prowadzę krucjaty anyty-prepaidowej, w
    odróżnieniu od kilku osób na tej grupie tłumaczących przy każdej okazji, że
    "abonamenowiec" jest nieukiem o mentalności niewolnika. Po prostu przy moich
    potrzebach (telefon, liczba minut) i mozliwościach (roztargnienie i awersja
    do onanizowania się tzw. podwójnymi doładowaniami) abonament jest znacznie
    wygodniejszy. "Od każdego według jego możliwości, każdemu według jego
    potrzeb" - ta stara komunistyczna zasada nadal znakomicie funkcjonuje ;-)

    JoteR

  • 19. Data: 2009-03-08 20:25:22
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Skylla" napisał:

    > W abo musisz jednak wykorzystywać z grubsza "darmowe" minuty regularnie,
    > czyli w przykładzie 166 miesięcznie. Jeśli mniej to ci w końcu przepadną,

    Tak, masz absolutną rację, np. w tym miesiącu jedna minuta wyniosła mnie
    jakieś 15 zł ;-) Po prostu dorzynam końcówkę abonamentu z Plusa i z
    przyzwyczajenia sięgam ciągle po starego SE. A nowy Samsung z Play leży jak
    wyrzut sumienia. Hmm, pisałem już w tym wątku o roztargnieniu? ;->

    > Do tego za każdą dodatkową usługę kasuję cię ekstra. Gdy miałem abo,
    > często nie wykorzytywałem minut a i tak płaciłem zawsze więcej.

    Tak jest, ja przewiduję jakieś 30% straty z racji niewykorzystanych minut.
    Ale to i tak nadal taniej niż gdzie indziej. Cholera, w Plusie przynajmniej
    te minuty przechodziły na następne miesiące, no i poza tym to był pakiet
    kwotowy z którego opłacałem wszystkie usługi za wyjątkiem biletów KM.

    > No i słynny drugi rok. ceny wtedy juz są zwykle niższe wszędzie, a Ty
    > płacisz po staremu.

    "Widziały gały co brały" ;-) W moim przypadku to może nie być "drugi rok",
    ale zjazd cenowy może zacząć się znacznie wcześniej. Na szczęście nie jestem
    typem osobnika, któremu sen z powiek spędza fakt, iż mój bliźni ma lepiej
    niż ja ;-)

    > Pre-paid daje niezwykłą swobodę. Nie trzeba sprawdzać ile się zuzyło
    > minut, wszystko idzie z głownej kwoty, możesz przez pół roku rozmawiać po
    > 30 min a kolejne pół po 300. Itd...

    Wszystko to prawda, ale ten fakt nie usprawiedliwia 1234-go brutalnego,
    niczym nie sprowokowanego ataku na naszą Partię Abonamentową ;-)
    Bo i tak moja racja jest najmojsza...

    JoteR

  • 20. Data: 2009-03-08 20:47:17
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    JoteR pisze:
> [...]
    > przyzwyczajenia sięgam ciągle po starego SE. A nowy Samsung z Play leży
    > jak wyrzut sumienia. Hmm, pisałem już w tym wątku o roztargnieniu? ;->

    A to kolega JoteR taki zły, bo ma dwa abonamenty;) Teraz już rozumiem i
    wszystko wybaczam. Ja Bóg mnie zapyta, czy JoteR'a wpuścić do nieba to
    dostaniesz rekomendację;)

    Cholera, w Plusie
    > przynajmniej te minuty przechodziły na następne miesiące, no i poza tym
    > to był pakiet kwotowy z którego opłacałem wszystkie usługi za wyjątkiem
    > biletów KM.

    No trochę kijowo, że nie przechodzą. To tak jakby kradzież, zapłaciłem
    za coś i jest mi to odbierane. Mi się to nie podoba.

> [...]
    > rok", ale zjazd cenowy może zacząć się znacznie wcześniej. Na szczęście
    > nie jestem typem osobnika, któremu sen z powiek spędza fakt, iż mój

    A nie gryzie Cię, że mógłbyś płacić mniej? Ale z drugiej strony to
    właściwie powinniśmy Ci podziękować - dzięki takiemu jak Twoje podejściu
    sieci się rozwijają, stawiane są nowe nadajniki itd. itp.

    > Wszystko to prawda, ale ten fakt nie usprawiedliwia 1234-go brutalnego,
    > niczym nie sprowokowanego ataku na naszą Partię Abonamentową ;-)
    > Bo i tak moja racja jest najmojsza...

    Wiedziałem, że tu jest jakieś podziemie;) Jak rozumiem Waszą partię
    finansują wszyscy operatorzy, a celem Waszej partii jest zniszczenie
    pre-paidów. Nie damy się;)