  • 31. Data: 2021-10-15 11:48:32
    Temat: Re: Urządzenie do obrócenia obrazu z HDMI?
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 15.10.2021 o 10:42, Marek pisze:

    > To jest mit i to źle rozumiany. Obraz odbity (wizerunek) widzą ale jak
    > na razie *nie ma powszechnych  dowodów* na to, że interpretują go ze
    > świadomością, że to ich własny wizerunek. Większość zwierząt ma z tym
    > problem, z tego co kojarzę chyba tylko któreś z naczelnych (goryle?)
    > interpretują odbicie w lustrze świadomie jako własny obraz (sławny
    > eksperyment ze wstążeczką na czole).

    Patrząc na zachowanie moich kotów wydaje mi się, że jednak rozumieją.
    Czasem się przyglądają, ale nigdy żaden nie próbował "dyskutować" z tym
    pacjentem w lustrze.

    P.P.

  • 32. Data: 2021-10-15 12:22:14
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 15 Oct 2021 11:48:32 +0200, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Patrząc na zachowanie moich kotów wydaje mi się, że jednak rozumieją.
    > Czasem się przyglądają, ale nigdy żaden nie próbował "dyskutować" z tym
    > pacjentem w lustrze.

    Mam doświadczenia ze sporo próbką, bo przewinęło się tego trochę przez
    te wszystkie lata. Najczęściej jest tak, że młode koty albo te, które
    lustra nie widziały reagują gwałtownie i próbują walczyć. Więc na pewno
    widzą tam jakieś zwierzę. Z czasem lustro ignorują, chociaż bywa, że
    z nudów podchodzą i przeglądają się. Więc albo się po prostu
    przyzwyczajają, albo siebie jednak rozpoznają. Gdybym miał zgadywać, to
    na podstawie obserwacji powiedziałbym, że się rozpoznają. Dowodem to
    żadnym nie jest, zresztą ,,książkowy" test lustra, jeśli został oblany,
    też niczego nie dowodzi.

    k.

  • 33. Data: 2021-10-15 13:48:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 15 Oct 2021 10:22:14 GMT, Krzysztof Gajdemski wrote:

> [...]
    > z nudów podchodzą i przeglądają się. Więc albo się po prostu
    > przyzwyczajają, albo siebie jednak rozpoznają.

    Mogly sie nauczyc sytuacyjnie - tu jest jakis inny kot, ktory nie
    reaguje.

    Musialbys postawic drugie lustro w innym miejscu, i zobaczyc,
    jak wtedy reaguja.

    albo ...

    https://youtu.be/-EjukzL-bJc?t=195

    To juz w ogole wyzsza szkola jazdy, bo trzeba sie zainteresowac
    dziwnym znakiem na wlasnej skorze, a nie tylko zignorowac/uznac, ze
    tak ma byc.

    J.

  • 34. Data: 2021-10-15 14:15:19
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 15 Oct 2021 13:48:39 +0200, J.F pisze:
    > Mogly sie nauczyc sytuacyjnie - tu jest jakis inny kot, ktory nie
    > reaguje.
    > Musialbys postawic drugie lustro w innym miejscu, i zobaczyc,
    > jak wtedy reaguja.

    Nie, one przestają reagować na swoje odbicie w dowolnym
    lustrze. Czyli w takiej sytuacji, jak opisujesz nie reagują (w
    większości).

> [...]
    > To juz w ogole wyzsza szkola jazdy, bo trzeba sie zainteresowac
    > dziwnym znakiem na wlasnej skorze, a nie tylko zignorowac/uznac, ze

    Ale to jest właśnie klasyczny test lustra. Akurat niewiele zwierząt jest
    w stanie go przejść - słonie należą do wyjątków.

    k.

  • 35. Data: 2021-10-15 14:40:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 15 Oct 2021 12:15:19 GMT, Krzysztof Gajdemski wrote:

    > Ale to jest właśnie klasyczny test lustra. Akurat niewiele zwierząt jest
    > w stanie go przejść - słonie należą do wyjątków.

    Tylko zauwaz, ze to sie składa niejako z dwóch czesci:

    - trzeba skojarzyc, ze to w lustrze to odbicie wlasnej postaci,
    - trzeba sie zainteresowac tym dziwnym znakiem na wlasnej skorze.

    Slon bez lustra sie raczej sam nie oglądał, a juz na pewno nie to
    miejsce. Mogl za to widziec inne slonie w stadzie, i wie, jak
    przecietny slon wyglada.

    I teraz w tym tescie:
    -zapamietal sobie z wczesniejszych ogledzin, ze on nie ma zadnego
    znaku na glowie, wiec go zainteresowalo ?

    -skojarzyl sobie, ze przecietny slon takich znakow nie ma, i go
    zainteresowalo co to jest.

    Pies miejski widuje calą mase innych psow, a kazdy inny - kolory
    rozne, bywaja w ciapki - to dlaczego mialby taki X zwrocic jego uwage?

    https://youtu.be/BwHcyVQsM9Y?t=50

    znacznika nie zauwaza ... ale obejrzyj dalej na "blink test".

    J.

  • 36. Data: 2021-10-15 15:44:24
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 15 Oct 2021 14:40:57 +0200, J.F pisze:
> [...]
    > znaku na glowie, wiec go zainteresowalo ?
    > -skojarzyl sobie, ze przecietny slon takich znakow nie ma, i go

    Dlatego nawet pozytywny wynik można podważyć. Może zależy to od cech
    gatunkowych? Może słoń zainteresuje się nietypowym śladem u każdego
    innego słonia, a np. w naturze kota nie leżą takie oględziny nawet na
    sobie? Może wchodzą w grę różnice w postrzeganiu i w takich warunkach
    uwaga kota skupiona jest zupełnie na innych szczegółach? I tak dalej.

> [...]
    > https://youtu.be/BwHcyVQsM9Y?t=50
    > znacznika nie zauwaza ... ale obejrzyj dalej na "blink test".

    Ciekawe, jednak można argumentować, że mógł się tego odruchu wyuczyć
    podczas treningów przy lustrze. Ciężko o ostateczny dowód. Można
    wnioskować pośrednio obserwując zachowanie. Ten pies z filmu ma taką
    minę, jakby dokładnie wiedział o co chodzi i patrzy na faceta, jak na
    wariata. :) Z moich doświadczeń wynika, że szczeniak bardzo szybko
    przestaje szczekać do swojego odbicia. Czyli podobnie jak u kota: wie,
    że tam jest drugi pies, ale też wie, że nie jest prawdziwy. Tak samo
    obserwując zachowanie psów o wiele bliżej mi do tezy, że doskonale się
    w lustrze rozpoznają. Jedno jest pewne - to jest za duży OT, nawet jak
    na tę grupę.

    k.

  • 37. Data: 2021-10-15 16:00:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.10.2021 11:59, LordBluzg(R) wrote:
    > https://www.hdtvsupply.com/rotate-tv-controller.html
    >
    > https://www.amazon.com/LINK-MI-Controller-Splicing-S
    eamless-Monitor/dp/B07LCHGP8W

    > https://pl.aliexpress.com/i/32870127254.html?gateway
    Adapt=glo2pol

    > Szukaj po keywordach :)

    Właśnie to miałem na myśli! Nawet pobór prądu 3W! Tylko cena ponad 1000zł?

    Szukając tak jak zasugerowałeś, znalazłem nawet prostsze urządzenie z
    tylko tą jedną funkcją (obrót obrazu o 180 stopni) -
    https://c4i.com.pl/produkt/skalery-procesory-obrazu/
    procesory-wideo/inne-procesory-obrazu/lan-0336-proce
    sor-do-obrotu-obrazu-o-180-stopni/

    Pobór 1,5W ale nadal 900zł?!

    Z drugiej strony całkowicie uniezależnia mnie to od wyboru nadajnika -
    odbiornika, więc jest to spory plus.

    Kurde, dzięki!

    --
    Pozdrawiam,