  • 31. Data: 2023-01-02 07:46:58
    Temat: Re: Ustawienie maszyn
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-01-02 o 00:16, J.F pisze:

    > Ale w ktora strone sie stalo?
    > audytor czy dyrekcja sie dowiedzialy gdzie ich miejsce?
    >
    > Bo ci z AA (Arthur Andersen) to dosc spolegliwi byli ... przynajmniej
    > w niektorych przypadkach :-)

    Ale spolegliwi w jakim znaczeniu? Starym czy tym przyklepanym uzusem?

  • 32. Data: 2023-01-02 09:03:08
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > Ale w ktora strone sie stalo?
    > audytor czy dyrekcja sie dowiedzialy gdzie ich miejsce?

    We właściwą stronę się stało. Maszerowali jak w pruskiej armii.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 33. Data: 2023-01-02 09:19:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Jan 2023 09:03:08 +0100, Piotr Wyderski wrote:

    > We właściwą stronę się stało. Maszerowali jak w pruskiej armii.

    Ale audytorzy czy dyrekcja? Oto jest pytanie :-)

    Audytor finansowy ma jakies prawa, ale chyba nie nieograniczone.
    No i audytora mozna zmienic :-)

    J.

  • 34. Data: 2023-01-02 13:57:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Jan 2023 07:46:58 +0100, cef wrote:

    > Ale spolegliwi w jakim znaczeniu? Starym czy tym przyklepanym uzusem?

    Takim, ze Enron sie wykazywal olbrzymimi zyskami, oni go sprawdzali,
    wynik finasowy potwierdzali, az Enron padl z wielkim hukiem z braku
    pieniedzy.
    Bo sie zgodzili na jego metody ksiegowania ... czemu sie nie co
    dziwic, bo wczesniej jako doradcy/konsultanci, sami mu podsuwali taką
    kreatywną księgowość :-)

    I firma z 90-letnia tradycją audytorską padła.
    Czy raczej - zniknela z rynku, a swoj majątek zainwestowala w inne
    firmy consultingowe.
    Przy okazji pociagajac na dno niektorych swoich klientow, gdzie tez
    podobne metody byly w uzyciu.

    Co prawda zycie dopisalo ciag dalszy
    https://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Andersen

    po apelacji SN wyrok unieważnił, AA jest wiec teoretycznie niewinna,
    ale juz nie wraca do starej działalnosci.

    J.

  • 35. Data: 2023-01-03 17:17:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-01-02 o 13:57, J.F pisze:

> [...]
    > Bo sie zgodzili na jego metody ksiegowania ... czemu sie nie co
    > dziwic, bo wczesniej jako doradcy/konsultanci, sami mu podsuwali taką

    Gdyby byli spolegliwi w starym znaczeniu, to na
    ich poradach można by polegać i im zaufać.
    Tak nie było.

    Gdyby byli spolegliwi w nowym znaczeniu czyli,
    że można na nich wymusić coś i oni ulegają naciskom,
    to też nie miało miejsca, bo to Enron niejako przyjął
    metody księgowe AA (czyli Enron był spolegliwy)
    a nie wymuszał na AA swoje.

    To w sumie ani jedno ani drugie znaczenie słowa spolegliwy
    nie ma tu zastosowania dla audytora.
    Czyli raczej użycie nieprawidłowe słowa.