  • 11. Data: 2009-02-11 09:35:10
    Temat: Re: Uszkodzenie plyty po wlozeniu pendrive USB
    Od: lucgfx <l...@p...onet.pl>

    DD pisze:
    > obstawiam żle podłączone porty USB na panelu przednim - miałem podobne
    > przypadki -

    Czy jak sa zle podlaczone to moga dzialac? Powiem szczerze ze nie
    sprawdzilem dokladnie podlaczenia, ale usb przed awaria dzialalo
    poprawnie, wiec zapewne przynajmniej +/- byl poprawnie podlaczony, byc
    moze gnd gdzies indziej - tak dywaguje. Ja tych kompow nie skladalem,
    ale wiem kto, watpie zeby popelnil dwa razy ten sam blad.

    Pozdrawiam.
    /Łukasz

  • 12. Data: 2009-02-11 09:46:13
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "lucgfx" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie moje pytanie dotyczy mozliwych przyczyn. Co moglo spowodowac
    > uszkodzenie plyty po wlozeniu zwyklego pendrive. Czy szukac przyczyny w
    > poprawnej instalacji elektrycznej czy gdzies indziej.

    Uszkodzony fizycznie pendrive, zwarcie i po plycie, czasem wystarczy restart
    i wszystko wraca donormy a czasem nie.
    W znanym mi przypadku "delikatnie przełamany" pendrive taż że dopiero po
    dokladnych ogledzinach okazalo się że zewnetrzny metalowy element styku
    rusza się i czy powoduje prawdopodobnie zwarcie w obudowie pena i w
    konsekwencji w porcie usb.

  • 13. Data: 2009-02-11 11:41:39
    Od: lucgfx <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > dokladnych ogledzinach okazalo się że zewnetrzny metalowy element styku
    > rusza się i czy powoduje prawdopodobnie zwarcie w obudowie pena i w

    Jak pisalem, znajomy twierdzi ze to byly rozne peny wiec bylby to czysty
    przypadek. Ale pomiajac ta kwestie, czy podlaczenie przez hubu mogloby w
    jakis sposob zabezpieczyc przed takim zdarzeniem (licze na to ze po
    porstu jak juz cos sie spali to hub).

    Pozdrawiam.
    /Łukasz