  • 1. Data: 2009-02-11 06:18:15
    Temat: Uszkodzenie plyty po wlozeniu pendrive USB
    Od: lucgfx <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Wymienialem ostatnio plyte glowna u znajomego w firmie, twierdzil ze
    wlozyl pendrive'a do front panelu i komp po prostu zdechl i przestal sie
    wlaczac. Wymienilem i wszystko ok. Dokladnie w tym samym czasie gdy juz
    konczylem robic z ta plyta, ktos do innego komputera wlaczyl pendrive.
    Objaw: komputer nie odpowiada (czarny ekran), takze nie wlacza sie.
    Obstawiam plyte glowna. Po malym wywiadzie dowiedzialem sie ze juz im
    sie to zdarzylo wczesniej tez z 2 razy jak ktos inny im robil kompy (na
    jednej z plyt mozna bylo wylaczyc usb przez zworki i zadzialala).

    Oczywiscie moje pytanie dotyczy mozliwych przyczyn. Co moglo spowodowac
    uszkodzenie plyty po wlozeniu zwyklego pendrive. Czy szukac przyczyny w
    poprawnej instalacji elektrycznej czy gdzies indziej.

    Pozdrawiam.
    /Łukasz

  • 2. Data: 2009-02-11 06:49:33
    Temat: Re: Uszkodzenie plyty po wlozeniu pendrive USB
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    > Obstawiam plyte glowna. Po malym wywiadzie dowiedzialem sie ze juz im
    > sie to zdarzylo wczesniej tez z 2 razy jak ktos inny im robil kompy (na
    > jednej z plyt mozna bylo wylaczyc usb przez zworki i zadzialala).

    A usb bylo dobrze podlaczone? Plyty (te zmarle) byly takie same?

    --
    pozdr

  • 3. Data: 2009-02-11 06:52:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    lucgfx napisał(a):

    > Oczywiscie moje pytanie dotyczy mozliwych przyczyn. Co moglo spowodowac
    > uszkodzenie plyty po wlozeniu zwyklego pendrive. Czy szukac przyczyny w
    > poprawnej instalacji elektrycznej czy gdzies indziej.

    Pytanie pomocnicze: co konkretnie zostało uszkodzone w tych płytach?

    j.

  • 4. Data: 2009-02-11 07:29:53
    Od: Kicer <n...@n...none>

    lucgfx wrote:

> [...]
    > uszkodzenie plyty po wlozeniu zwyklego pendrive. Czy szukac przyczyny w
    > poprawnej instalacji elektrycznej czy gdzies indziej.

    ja miałem podobną ale mniej drastyczna sytuację:
    mam mp3playera (stary grat), lata uzywałem normalnie, a tu nagle wkładam i
    dźwięk zamiera. Karta normalnie widoczna w systemie, skonfigurowana,
    właczona.
    Próbowalem na rózne sposoby restartowac usługi odpowiedzialne za dźwiek (mam
    linuxa), ale gdzie tam, tylko reset pomagał.

    przeczyścilem wtyk w playerze (tony brudu, kurzu itp) i jak narazie juz sie
    tak nie dzieje.
    Pewnie zwarcie jakies czy cos.
    przyjrzyj sie jak wtyk pena zabójcy wygląd ;) może też zabrudzony i ubija
    kontroler usb na płycie (chociaz zeby z tego powodu padała cała płyta ? )

    --
    Michał Walenciak, gg: 3729519, poczta: Kicer86
    http://kicer.elsat.net.pl gmail.com

  • 5. Data: 2009-02-11 08:48:46
    Od: "Mariusz" <m...@f...pl>

    Problemem mogą być ładunki elektrostatyczne przenoszone przy wkładaniu
    pendriva. Miałem kilka podobnych przypadków gdy w firmie położyli wykładzinę
    która się elektryzowała. Sam też doświadczyłem gdy miałem na sobie swoisty
    sweter jak zbliżałem rękę do włącznika komputera to był przeskok na metalową
    obudowę komputera.

  • 6. Data: 2009-02-11 08:59:07
    Od: "DD" <d...@p...wp.pl>

    obstawiam żle podłączone porty USB na panelu przednim - miałem podobne
    przypadki -

  • 7. Data: 2009-02-11 09:31:34
    Od: lucgfx <l...@p...onet.pl>

    januszek pisze:

    > Pytanie pomocnicze: co konkretnie zostało uszkodzone w tych płytach?
    >
    > j.
    Witam.

    Nie mam zielonego pojecia. Nie sa zimne, startuja, ale czarny ekran,
    brak info z biosu (spekaer nie informuje o zadnej awarii jak tez i o
    poprawnym wstaniu plyty). Co do drugiej jeszcze nie jestem pewien ze to
    plyta, ale na 90%.

    Pozdrawiam.
    /Łukasz

  • 8. Data: 2009-02-11 09:31:55
    Od: lucgfx <l...@p...onet.pl>

    G Nowak pisze:

    > A usb bylo dobrze podlaczone? Plyty (te zmarle) byly takie same?

    Płyty są różne. Jedna na s775, druga na AM2

    Pozdrawiam.
    /Łukasz

  • 9. Data: 2009-02-11 09:32:18
    Od: lucgfx <l...@p...onet.pl>

    G Nowak pisze:

    > A usb bylo dobrze podlaczone? Plyty (te zmarle) byly takie same?

    Usb bylo dobrze podpiete pod frontpanel, dzialalo bez zarzutow.

    Pozdrawiam.
    /Łukasz

  • 10. Data: 2009-02-11 09:33:35
    Od: lucgfx <l...@p...onet.pl>

    Kicer pisze:
> [...]
    > kontroler usb na płycie (chociaz zeby z tego powodu padała cała płyta ? )

    Peny sa rozne (tak twierdza uzytkownicy). Sam je zreszta widzialem,
    normalne peny, malo uzywane.

    Pozdrawiam.
    /Łukasz