  • 11. Data: 2020-06-07 16:23:54
    Temat: Re: Utopiłem samsunga galaxy 10 lite.
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2020-06-07 o 12:39, Uncle Pete pisze:

    > I co, jak kupi drogi telefon, to ma na niego się modlić?

    Wiara czyni cuda :-)

    Różne rzeczy
    > mogą się zdarzyć, jak nawet obchodzić się z telefonem ostrożnie. Swoją
    > drogą to hańba, że telefon za ponad 2 tys. nie jest wodoszczelny.

    Nie o to mi chodziło. Telefonu za 2kpln nie naprawia wrzucając do ryżu,
    izopropanolu, wody święconej, nie grzeje się w piekarniku, mikrolfali,
    ani w mikrofali. Chodziło mi o głupie rady ludzi, którzy w życiu nie
    naprawiali telefonów tylko coś na ten temat usłyszeli. Świetny sposób
    właśnie na utopienie 3 kplnów.

  • 12. Data: 2020-06-07 23:25:04
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.06.2020 o 16:23, Jingiel pisze:

    > Wiara czyni cuda :-)
    >
    >  Różne rzeczy
    >
    > Nie o to mi chodziło. Telefonu za 2kpln nie naprawia wrzucając do ryżu,
    > izopropanolu,
    tak?

> [...]
    > ani w mikrofali. Chodziło mi o głupie rady ludzi, którzy w życiu nie
    > naprawiali telefonów tylko coś na ten temat usłyszeli.
    no ja jestem w szoku. napisz pi razy oko jak się takie telefony naprawia.

    ToMasz

    Ps mam na biurku parę takich telefonów w różnym stanie. teraz najdroższy
    jest warty... 400zł. Ale jak był nowy, kosztował spoko 2 tyś. czy teraz,
    jak staniał, mogę go traktować izopropanolem i suszarką? Inne sprzęty
    też mam, ale te akurat były wymienione

  • 13. Data: 2020-06-08 00:36:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jingiel" 5edcab60$0$514$6...@n...neostrada.pl

    > To nie jest ruski zegarek ani penrive za 30 zł mający w sobie baterię.

    Mój zegarek nie był ruski a pen baterii w sobie
    nie miał (i nie ma nadal) i nie kosztował aż 30 zł...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2020-06-08 00:52:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 5eda702f$0$17361$6...@n...neostrada.pl

    > albo kupować nierozbieralny IP68.

    Ktoś tu kiedyś opisał problem z utopieniem ,,wodoodpornego''
    telefonu Sony -- okazało się po zgłoszeniu problemu do serwisu,
    że norma IP nie dotyczy kranówy, lecz wody destylowanej... ;)

    Ten człowiek:
    https://youtu.be/DzKPcGrN-SU
    ma za sobą naprawianie zalanych laptopów -- on chyba może coś
    mądrego powiedzieć o pierwszej pomocy, resuscytacji zalanego
    sprzętu, szansach odzysku itd...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2020-06-08 00:53:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" rbjlvh$f2g$...@d...me

> [...]
    > kosztował spoko 2 tyś. czy teraz, jak staniał, mogę go
    > traktować izopropanolem i suszarką? Inne sprzęty też

    Twoje telefony staniały, zaś my rozważamy uratowanie telefonu, którego cena
    wzrosła...

    "Jingiel" 5edcf87c$0$540$6...@n...neostrada.pl

    2 > Nie o to mi chodziło. Telefonu za 2kpln nie naprawia wrzucając do ryżu,
    > izopropanolu, wody święconej, nie grzeje się w piekarniku, mikrolfali,
    > ani w mikrofali. Chodziło mi o głupie rady ludzi, którzy w życiu nie
    > naprawiali telefonów tylko coś na ten temat usłyszeli. Świetny sposób
    3 > właśnie na utopienie 3 kplnów.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 16. Data: 2020-07-05 15:53:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5ed90553$0$17358$6...@n...neostrada.pl

    > A moze po prostu utopic w izopropanolu, nawet dwa razy ...

    Dlaczego nie 22?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 17. Data: 2020-07-05 15:57:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 5eda6fad$0$17361$6...@n...neostrada.pl

    > nie całkiem prawda
    > utopienie telefonu będącego pod prądem prowadzi do fatalnych korozji.

    Nie, jeśli to będzie alkohol czy woda destylowana.
    Ale rzeczywiście trudno solidnie wypłukać zmontowany telefon -- trzeba
    jak najszybciej rozmontować co możliwe do rozmontowania i wtedy płukać
    starannie -- choćby wodą destylowaną, gdy brak lepszych płynów...

    > A że nie da się wyciągnąć baterii... wsadzenie teraz do
    > alkoholu niewiele da. Jak najszybciej pozbyć się baterii

    Owszem, jak najszybciej, ale jeśli nie można wyjąć akumulatora,
    włożenie całości w alkohol trochę pomoże...

    Inną sprawą są ewentualne zacieki na ekranie -- ale zapewne Samsung
    ma swe samoLEDy lub choćby jakieś GAP TFT... To chyba nie zasysa płynów...

    -=-

    Kiedyś utopiłem w piwie zegarek -- pracuje (zegarek, nie piwo) poprawnie do
    dziś, choć minęło ponad 30 lat... Ale penflaszkę wyprałem w pralce razem ze
    spodniami -- i nie zauważyłem, by padła w ciągu paru lat po tym praniu; od
    dawna nie sprawdzałem, więc może teraz nie jest sprawna...

    Kartridż drukarkowy padł zupełnie w kilka tygodni po moczeniu w kranowej
    wodzie gotowanej, ale może padłby i bez tego moczenia, bo miał już swoje
    za sobą... Dziś bym nie moczył w kranowej, lecz w destylowanej.

    O tym, że kartridż został zabity korodowaniem, świadczy powolne zanikanie
    kolejnych dysz położonych blisko siebie...

    Tak czy siak -- **IMO** elektronice alkohol (jakikolwiek) nie zaszkodzi, woda
    destylowana chyba też nie zaszkodzi a kranowej bym już nie użył do płukania
    elektroniki nawet po wielokrotnym gotowaniu w czystym czajniku, chyba że nie
    miałbym niczego lepszego pod ręką a płukałbym coś, co wpadło do stężonego kwasu...

    -=-

    Czy alkohol nie szkodzi plastykom i ekranowi -- nie wiem.

    -=-

    Jak widać -- praktyki wielkiej nie mam.
    IMO lepiej spytać tych, którzy przetestowali to i owo. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 18. Data: 2020-07-05 23:01:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5f01dc7f$0$537$6...@n...neostrada.pl

    > penflaszkę wyprałem w pralce razem ze spodniami
    w płynie do prania oczywiście.

    PenFlaszka sprawna. Może nawet sprawniejsza niż podobna, ale dwakroć mniejsza.
    Sprawdziłem czytanie za pomocą HDTune i HDDScan. Następnie założyłem partycję
    dużą na 180MB w wolnym miejscu i wrzuciłem tam 40MB, które zweryfikowałem, po
    czym skasowałem najpierw pliki a później całą partycję -- skasowanie plików
    trwało chyba dłużej niż zapisanie.

    --