  • 1. Data: 2022-07-28 12:43:57
    Temat: Uwaga !! Inżynierowie przyjeżdżający z Hameryki do Europy - porażenie 240V zamiast 120V
    Od: a a <m...@g...com>

    Inżynierowie przyjeżdżający z Hameryki do Europy zapominają,
    że w Europie obowiązuje w gniazdkach napięcie 240V a nie 120V
    i masowo ulegają porażeniom, bo dotykają wilgotnymi palcami obudowy pod napięciem.

    Martin Brown
    11:59 (1 hour ago)

    I had to administer first aid to a US service engineer who did the same
    test for live trick on UK mains. The resulting shock threw him across
    the floor turning his face ashen grey. Very much more bite at 240vac.

    Warm sweet tea did the trick but I don't think he will ever test for
    mains with a wet finger ever again. These days even using an old neon
    mains testing screwdriver (as I do) is frowned upon H&S wise.

    The anglepoise lamp in my first student room had a live chassis so that
    screwdriver has saved me from at least one potentially serious shock. I
    once found a telescope with a live chassis too, fortunately I was stood
    on wooden stepladders with no dew when I noticed the tingle.

    Electric shocks at height up ladders do not go well together.

    Later in research one of my friends was unlucky enough to find himself
    on the wrong end of a live Jesus lead - that caused serious damage to
    his hand from burns before someone could find and unplug the other end.

    --
    Regards,
    Martin Brown

  • 2. Data: 2022-07-28 14:00:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Jul 2022 03:43:57 -0700 (PDT), a a wrote:
    > Inżynierowie przyjeżdżający z Hameryki do Europy zapominają,
    > że w Europie obowiązuje w gniazdkach napięcie 240V a nie 120V
    > i masowo ulegają porażeniom, bo dotykają wilgotnymi palcami obudowy pod napięciem.

    Masowo?
    Jeden przypadek to masowo?

> [...]
    > mains with a wet finger ever again. These days even using an old neon
    > mains testing screwdriver (as I do) is frowned upon H&S wise.

    Ale co - specjalnie zmoczyl palce w herbacie?

    Bo o polskich elektrykach, ktorzy palcem sprawdzali czy przewód pod
    prądem, to slyszalem. Panie, po co jakies probniki, to sie w ręce
    czuje.
    220-240V mnie pare razy kopnelo, i to "mało grozne jest" :-)

    Ale moze 110V jak w USA to nie czuc i trzeba palce zwilzyc :-)

> [...]
    > once found a telescope with a live chassis too, fortunately I was stood
    > on wooden stepladders with no dew when I noticed the tingle.

    Osobna kwestia to wlasnie domkniecie obwodu.
    Drewniana drabina .. a na czym on ja postawil?
    IMO - betonowa podloga tez slabo przewodzi prad.
    A poza tym - na boso stoi?
    Buty izoluja.

    wiec zeby naprawde groznie bylo to trzeba sie zlapac czegos
    uziemionego, albo stac w przemoczonych butach na wilgotnej podlodze,
    itp.
    A tu mi rury wodociagowe wymielili i teraz mam plastykowe.

    > Electric shocks at height up ladders do not go well together.

    A to sie zgadza, mozna cos połamać.

    J.

  • 3. Data: 2022-07-29 00:25:59
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 28 July 2022 at 14:00:26 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    > itp.
    > A tu mi rury wodociagowe wymielili i teraz mam plastykowe.

    Zagrożenie jest masowe
    a przypadków zbierać nie będę

    Dzwon do Melona, on sprowadził inzynierów z Hameryki do Berlina, do fabryki Tesli
    o pytał, kogo prąd poraził i dlaczego

    Wypadło małe dziecko z okna i zginęło
    to jest przypadek masowego zagrożenia

    I inteligentny kraj stara się zapobiec takim zdarzeniom
    a nie zlicza je i mówili, że malo dzieci wypadlo przez okno.

    Bo powinno nigdy nie wypaść i żyć i przeżyc długie, szczęsliwe życie

  • 4. Data: 2022-07-31 18:30:29
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.07.2022 o 00:25, a a pisze:
> [...]
    > a nie zlicza je i mówili, że malo dzieci wypadlo przez okno.
    > Bo powinno nigdy nie wypaść i żyć i przeżyc długie, szczęsliwe życie
    Znasz pojęcie "sekurytyzacja bezpieczeństwa" i czym się zajmuje Szkoła
    Kopenhaska?
    Jacek

  • 5. Data: 2022-07-31 20:29:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 31 July 2022 at 18:30:31 UTC+2, Jacek wrote:
    > Znasz pojęcie "sekurytyzacja bezpieczeństwa" i czym się zajmuje Szkoła
    > Kopenhaska?
    > Jacek
    to jest prowincjonalny bełkot

    Sekurytyzacja, opracowana przez Ole Waevera, jest prawdopodobnie najważniejszą
    koncepcją Szkoły Kopenhaskiej i tą, która wygenerowała najwięcej literatury. Waever
    argumentował, że ,,bezpieczeństwo" jest aktem mowy o wyraźnych konsekwencjach w
    kontekście polityki międzynarodowej.
    Szkoła Kopenhaska (stosunki międzynarodowe) - abcdef.wiki
    pl.abcdef.wiki/wiki/Copenhagen_School_%28internation
    al_relations%29
    pl.abcdef.wiki/wiki/Copenhagen_School_%28internation
    al_relations%29
    Czy ta odpowiedź była pomocna?
    Zobacz wszystko na Wikipedia
    Szkoła kopenhaska (stosunki międzynarodowe) - ...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Szkoła_kopenhaska...

    Szkoła kopenhaska w stosunkach międzynarodowych - wpływowy, wszechstronny i
    rygorystyczny sposób na dochodzenie do wiedzy o bezpieczeństwie i stosunkach
    międzynarodowych. Pierwszy raz nazwy użył w 1994 r. Bill McSweeney w recenzji prac
    zespołu pracującego pod kierunkiem

    ...Zobacz więcej
    Analiza sektorowa

    Polega na teoretycznym podzieleniu badań nad bezpieczeństwem oraz stosunkami
    międzynarodowymi na sektory: wojskowy, polityczny, gospodarczy, ekologiczny i
    społeczny. Głównym powodem takiego ujęcia

    ...Zobacz więcej
    Bibliografia

    o Wojciech Kostecki: Strach i potęga. Bezpieczeństwo międzynarodowe w XXI wieku.
    Warszawa: Poltext, 2012

    ...Zobacz więcej
    Teoria kompleksów bezpieczeństwa

    Twórcy szkoły kopenhaskiej, przekonywali, że nie można być bezpiecznym dla samego
    siebie. Należy natomiast rozważać temat

    ...Zobacz więcej
    Koncepcja sekurytyzacji

    Polega na upublicznieniu danego problemu jako zagrażającego przetrwaniu, a zatem
    nienegocjowalnemu i uzasadniającego

    ...Zobacz więcej
    Tekst z Wikipedii na podstawie licencji CC-BY-SA
    Z Wikipedii
    Zawartość
    Analiza sektorowa
    Teoria kompleksów bezpieczeństwa
    Koncepcja sekurytyzacji
    Bibliografia
    Teoria sekurytyzacji a realistyczne ujęcie bezpieczeństwa
    https://ptsm.edu.pl/wp-content/uploads/publikacje/..
    . ? Plik PDF

    Według Felixa Ciută, można wyróżnić w ramach szkoły kopenha- skiej i teorii
    sekurytyzacji dwa rozumienia bezpieczeństwa. Po pierwsze, jest ono rozumiane w
    kategoriach aktu mowy; po drugie, bezpieczeństwo, jak już zostało to przywołane,
    dotyczy przetrwania.
    Znaczenie sekurytyzacji i sektorów bezpieczeństwa w ramach ...
    https://apcz.umk.pl/HiP/article/view/HiP.2018.003

    26.01.2018 ? The Copenhagen School, and its key concepts such as securitization, and
    security sectors, closely keep up with this security discourse and criticize
    traditional paradigms that could not predict the collapse of the USSR and the end of
    the Cold War.
    Szkoła Kopenhaska (stosunki międzynarodowe)
    https://pl.abcdef.wiki/wiki/Copenhagen_School_(inter
    national_relations)

    Sektory
    Bezpieczeństwo Regionalne
    Sekurytyzacja
    Krytyka

[...]
    kontekście polityki międzynarodowej. Używając aktu mowy, aktor (państwowy) próbuje
    przenieść temat z polityk...

    Zobacz więcej tutaj: pl.abcdef.wiki
    Znaczenie sekurytyzacji i sektorów bezpieczeństwa w ramach
    cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element... ? Plik PDF

    Szkoła kopenhaska wraz z koncep- cjami sekurytyzacji i sektorów bezpieczeństwa ściśle
    wpisuje się w ten dyskurs bezpieczeństwa oraz krytykę tradycyjnych paradygmatów, nie-
    będących w stanie przewidzieć upadku ZSRR i końca zimnej wojny.
    Bezpieczeństwo Europy - dyskusje wokół sekuratyzacji pomocy ...
    https://repozytorium.ka.edu.pl/bitstream/handle... ? Plik PDF

    zem ,,desekurytyzacji", najważniejsza koncepcja szkoły kopenhaskiej, odnosi się. do
    dyskursywnej konstrukcji zagrożenia. W procesie sekurytyzacji ,,aktor sekuryt-.
    zujący" określa daną kwestię jako ,,egzystencjalne zagrożenie" dla ,,obiektu bez-. 1
    Security Studies: An Introduction, ed. P.D. Williams, Routledge, Oxon, New York 2008,
    s. 68-70; Ł.
    Wstęp do bezpieczeństwa wewnętrznego - StuDocu
    https://www.studocu.com/pl/document/uniwersytet...

    szkoła kopenhaska ma szczególne znaczenie - np. sektory, poziomy, analizy, kompleksy
    bezpieczeństwa, sekurytyzacja. konstruktywiści (szkoła kopenhaska) pomijają
    definiowanie i kwestie normatywne; skupiają się na jego funkcjonowaniu. sekurytyzacja
    sprawdza się w kontekście migracji (migracja - zagrożenie egzystencjalne).
    Sekurytyzacja (stosunki międzynarodowe) - Wikipedia, wolna ...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Sekurytyzacja_(stosunk
    i_międzynarodowe)

    Sekurytyzacja - to w stosunkach międzynarodowych skrajna wersja upolitycznienia,
    która umożliwia zastosowanie nadzwyczajnych środków w imię bezpieczeństwa. Ten kto
    zwraca uwagę na zagrożenie jakiegoś obiektu to aktor, który dokonuje sekurytyzacji,
    czyli tym samym dostrzega zagrożenie związane z przetrwaniem tego obiektu. Jest to
    jednoznaczne z ...
    Kulturowy wymiar bezpieczeństwa we współczesnej Europie
    https://journalse.com/pliki/pw/3-2018_Kowalczyk.pdf ? Plik PDF

    ski dodał, że bezpieczeństwo to zdolność do kształtowania optymalnych warunków
    rozwojowych zapewniaj ących realizacj ę szerokiego zakresu po-trzeb społecznych4. W
    teorii bezpieczeństwa na początku lat 90. XX w. pojawiły się nowe nurty badań. Jednym
    z nich była tzw. szkoła kopenhaska, której dorobek
    Bezpieczeństwo międzynarodowe - Uniwersytet Warszawski
    informatorects.uw.edu.pl/pl/courses/view?prz_kod=210
    4-M-D1BEZM-BSS

    Szkoła kopenhaska: sekurytyzacja, sektory bezpieczeństwa, regionalne kompleksy