  • 21. Data: 2021-01-09 19:54:49
    Temat: Re: Uwaga idzie nowe - bateria magnezowa!!!
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2021 o 14:59, _Master_ pisze:
    > Człowiek poleciał na Marsa w 30%
    >
    > albo wiatropylna siksa zaszła w ciąże w 30%

    Gratulcje. Nie myślałem, że komuś uda się wpleść temat aborcji w
    dyskusję o emisyjności elektryków;) Zgłoś się do oficera prowadzącego po
    order z kartofla.

    --
    Shrek

  • 22. Data: 2021-01-09 20:25:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Takie czasy.
    Wiatropylne siksy wyłażą z lodówek i domagają się swoich PRAW.

    A z zamrażalnika wyłazi ekofaszysta i drze ryja BEZEMISYJNE

  • 23. Data: 2021-01-09 21:47:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    > W Polsce obecnie? W 30% Z tendencją wzrostową.

    A te 30% to z czego się wzięło?

  • 24. Data: 2021-01-09 22:21:15
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-09 10:33, Jacek Maciejewski wrote:

    > To też by było wprowadzanie w błąd. Jeśli w przyszłości emisyjne źródła
    > energii będą stanowiły np. 3% to wtedy EV też nazwiesz "małoemisyjnym"?
    > A po drugie, to kwestia przyjętej konwencji. Przyjęto nazywając
    > samochody uwzględniać tylko emisję lokalną. Ma to swoje uzasadnienie,
    > ponieważ przeniesienie emisji z śródmieścia do elektrowni zawodowej
    > daleko poza miastem,

    Ale elektrociepłownie nie są daleko poza miastem tylko co najwyżej poza
    śródmieściem.

    > na dodatek wyposażonej w filtrowanie spalin

    Samochody też są wyposażone w filtrowanie spalin.

    > powoduje istotną poprawę warunków oddychania w miastach.

    To raczej taka narracja. Nie potwierdzają tego obserwacje.

  • 25. Data: 2021-01-09 22:32:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 Jan 2021 21:47:56 +0100, nadir napisał(a):

    > A te 30% to z czego się wzięło?

    Jakieś 20% z OZE za 2020 a 10% z tytułu przewagi EV+ elektrownia węglowa
    nad spaliniak+ropa. Ciekawe że nie pytasz o tendencję wzrostową :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 26. Data: 2021-01-10 00:46:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jakieś 20% z OZE za 2020

    W 2019 było to trochę ponad 10%, jakoś tak średnio wierzę, że w
    przeciągu roku ta ilość się podwoiła. Masz jakieś dane?

    > a 10% z tytułu przewagi EV+ elektrownia węglowa
    > nad spaliniak+ropa.

    Aha, to czemu nie od razu 40-50%?

    > Ciekawe że nie pytasz o tendencję wzrostową :)

    To że wzrasta udział OZE w produkcji energii, to dla mnie żadna nowość,
    ale i tak jeszcze długo będziemy mieli większość energii z węgla.

  • 27. Data: 2021-01-10 08:04:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-01-2021 o 14:23, ToMasz pisze:

    > jeśli.
    >
    > Dzisiaj 9 stycznia, w Polsce, ile procent energii słonecznej trafi do
    > silnika elektrycznego Tesli? mnie niż 1%?

    Znowu pierdzielenie elektrohejtera.

    Auta nie kupuje się na 1 dzień, a jeśli tak bardzo Cię interesuje jeden,
    wyrwany z kalendarza, to weź 27.12.2020 i się rozpisuj o procentach....

  • 28. Data: 2021-01-10 09:57:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Saturday, January 9, 2021, 2:23:14 PM, you wrote:

    > jeśli.
    > Dzisiaj 9 stycznia, w Polsce, ile procent energii słonecznej trafi do
    > silnika elektrycznego Tesli? mnie niż 1%? pozostałe 99%, musi być
    > wytworzone z węgla lub innych paliw kopalnych. niestety to wytworzenie
    > ma sprawność na poziomie silnika diesla.

    Byłoby to prawdą, gdyby silnik diesla pracował stale w optymalnych
    warunkach. W odróżnieniu od elektrowni, tak jednak nie jest i w
    rzeczywistych warunkach silnikowi diesla bardzo dużo brakuje do
    osiągnięcia tej sprawności.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2021-01-10 11:11:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > warunkach. W odróżnieniu od elektrowni, tak jednak nie jest i w
    > rzeczywistych warunkach silnikowi diesla bardzo dużo brakuje do

    Sprawność odpowiada _mniej_wiecej_ emisji CO2 - w polsce 1kWh z gniazdka
    odpowiada mniej więcej kilogramowi CO2 z komina. Plus VAT, bo sprawność
    ładowarki, akusów i silnika też nie jest 100%. Daje to jakieś 250g CO2
    na kilometr dla tesli. Ile "daje" przeciętny dizel?

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2021-01-10 11:29:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.01.2021 o 11:11, Shrek pisze:

> [...]
    > ładowarki, akusów i silnika też nie jest 100%. Daje to jakieś 250g CO2
    > na kilometr dla tesli. Ile "daje" przeciętny dizel?

    Aż sprawdziłem najbardziej typowy januszowóz - pasek 2.0 w tedeiku.
    146g/km. Pomnóżmy razy 1,5, bo wiadomo, że niemiaszki kłamią w danych
    katalogowych... wciąż lepiej niż tesla;)

    --
    Shrek