  • 31. Data: 2021-01-10 12:23:44
    Temat: Re: Uwaga idzie nowe - bateria magnezowa!!!
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2021 11:29:00 +0100, Shrek napisał(a):

    > Aż sprawdziłem najbardziej typowy januszowóz - pasek 2.0 w tedeiku.
    > 146g/km. Pomnóżmy razy 1,5, bo wiadomo, że niemiaszki kłamią w danych
    > katalogowych... wciąż lepiej niż tesla;)

    Wyliczę ci błędy (a może celowe zaniedbania:):
    1. Zapomniałeś uwzględnić 20% udział OZE w miksie energetycznym w
    Polsce.
    2. Zapomniałeś uwzględnić że conajmniej połowa paliwa płynnego jest
    spalana nie w januszowozach tylko w ciężarówkach a te emitują o wiele
    więcej niż 150 g/km.
    3. Zapomniałeś wspomnieć że z roku na rok udział nieemisyjnych źródeł
    energii w miksie krajowym będzie rósł więc ten rachunek będzie coraz
    bardziej korzystny dla EV.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 32. Data: 2021-01-10 12:33:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wyliczę ci błędy (a może celowe zaniedbania:):
    > 1. Zapomniałeś uwzględnić 20% udział OZE w miksie energetycznym w
    > Polsce.

    A to ciekawe, bo cel dla polski na 2020 był 15 i ponoć go nie
    osiągneliśmy. A już wiem - liczysz moc zainstalowanć (czytaj nawet
    teoretycznie nie osiągalną)?

    > 2. Zapomniałeś uwzględnić że conajmniej połowa paliwa płynnego jest
    > spalana nie w januszowozach tylko w ciężarówkach a te emitują o wiele
    > więcej niż 150 g/km.

    Oooo. Rzeczywiście musiałem przeoczyc te elektryczne ciężarówki. Ale
    wiesz co - akurat w cieżarówkach to chyba większa sprawność niż w paskach...

    > 3. Zapomniałeś wspomnieć że z roku na rok udział nieemisyjnych źródeł
    > energii w miksie krajowym będzie rósł więc ten rachunek będzie coraz
    > bardziej korzystny dla EV.

    To jak będzie to mnie obudź, a póki co pasek 2.0 w tedeiku będący
    synonimem burakowozu generuje mniej co2 niż tesla na węgiel. O
    nowoczesnych dislach nie wspomnę.

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2021-01-10 13:07:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2021 12:33:14 +0100, Shrek napisał(a):

    > To jak będzie to mnie obudź

    Sam się obudzisz, zapewne z ręką w nocniku :) Przyjmijmy że masz rację
    i w polskich obecnych warunkach rzeczywiście 1 km EV emituje więcej niż
    1 KM spalinówki. Ale w tej zabawie nie o to chodzi. I to jest kolejne
    twoje celowe przemilczenie. Otóż chodzi o to by docelowo sytuacja była
    taka jak obecnie w Norwegii. EV nie emitują tam ani grama CO2 na km.
    Zaraz powiesz że tu Polska a nie Norwegia i odkrywczy nie będziesz. Mamy
    pod górkę i nas to będzie kosztować o wiele więcej ale przejście na
    trakcję elektryczną jest nieuniknione tak jak i etapy pośrednie kiedy to
    EV są bardziej emisyjne. No, chyba że znasz metodę na pominięcie etapów
    pośrednich :)
    I jeszcze jeden drobiazg. Emisyjność porównujesz dla 2020 roku,
    zapominając że dziesiejsze EV będą jeździć jeszcze przez 15 lat a może
    dłużej i przez większą część tego czasu w warunkach dużo większego
    udziału źródeł bezemisyjnych w miksie. Zatem zasadne z punktu widzenia
    emisyjności jest kupowanie EV już dziś.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 34. Data: 2021-01-10 14:47:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Zatem zasadne z punktu widzenia
    > emisyjności jest kupowanie EV już dziś.

    To jaki EV zakupiłeś?

  • 35. Data: 2021-01-10 14:56:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sam się obudzisz, zapewne z ręką w nocniku :)

    Słuchaj - ja nie przeczę, że jakbyśmy zbudowali same wiatraki, solary
    albo chociażby atomówki, to elektryki byłyby ekstara ekologiczne. Ale
    nie są, bo fakt jest taki, że u nas elektryki jeżdzą na węgiel. Więc
    mają niższą emisję NOx i CO, za to większą CO2. Nowoczesne samochody -
    bo porównujmy porównywalne, mają homeopatyczną emisję CO, NOx i pył też
    na wystarczająco niskim poziomie. Pytanie czy ich dalsze obniżanie za
    pomocy elektryków rekompensuje wyższą emisję CO2 - moim zdaniem nie.

    Więc jak już będziemy mieli tą zieloną energię, to będziemy mogli mówiż,
    że elektryki są eko (choć też będzie trzeba policzyć całość od produkcji
    do utylizacji - może być różnie). Póki co elektryki są na węgiel i
    powodują większą emisję niż dizle. Kropka.

> [...]
    > 1 KM spalinówki. Ale w tej zabawie nie o to chodzi. I to jest kolejne
    > twoje celowe przemilczenie. Otóż chodzi o to by docelowo sytuacja była

    Znaczy zbudujemy sobie góry i obniżymy czterokrotnie gęstość zaludnienia?

> [...]
    > pod górkę i nas to będzie kosztować o wiele więcej ale przejście na
    > trakcję elektryczną jest nieuniknione tak jak i etapy pośrednie kiedy to

    Dlaczego nieuniknione - budujmy sobie te wiatraki (bo bzdury o solarach
    ładujących elektryki po nocach z oczywistych powodów pominę). Jak już
    będziemy to kupujmy sobie elektryki. Na razie to bez sensu. Ale powiem
    ci w tajemnicy, że nigdy nie będziemy mieli nawet realnie 50% z
    wiatraków. Chyba że jakiś debil tak wymyśli i nie będzie patrzył, że to
    bez sensu bo i tak będzie trzeba utrzymywać w to miejsce energetykę
    zawodową opartą na gazie i też się to nie spina pod względem emisji -
    ani wiatraki ani elektownie nie są za darmo - ich budowa kosztuje co2.

    > No, chyba że znasz metodę na pominięcie etapów
    > pośrednich :)

    Masz powyżej - najpierw zielony prąd, potem elektryczne samochody.

> [...]
    > dłużej i przez większą część tego czasu w warunkach dużo większego
    > udziału źródeł bezemisyjnych w miksie. Zatem zasadne z punktu widzenia

    Nie - zasadne jest wtedy, kiedy będą rzeczywiście bardziej ekologiczne -
    na razie nie są i nic nie wskazuje, żeby za 10 lat były.

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2021-01-10 15:12:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2021 14:56:38 +0100, Shrek napisał(a):

    > Nie - zasadne jest wtedy, kiedy będą rzeczywiście bardziej ekologiczne -
    > na razie nie są i nic nie wskazuje, żeby za 10 lat były.

    Byś trochę choć pomyślał co wypisujesz.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 37. Data: 2021-01-10 15:54:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Byś trochę choć pomyślał co wypisujesz.

    Siła argumentu...

    --
    Shrek

  • 38. Data: 2021-01-10 16:38:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Byś trochę choć pomyślał co wypisujesz.

    Niech się zamknie w garażu razem ze swoim smrodowozem, z włączonym
    silnikiem i po 24h będzie miał prawo do wygłaszania opinii o jego
    ekologiczności.
    Dotyczy każdego elektrofoba który ma zamiar coś napisać przed taką próbą....

  • 39. Data: 2021-01-10 16:40:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2021 15:54:36 +0100, Shrek napisał(a):

    > Siła argumentu...

    Przedstawiłem ci z 5 argumentów za sukcesywnym wprowadzaniem EV.
    Usłyszałem od ciebie propozycję zbudowania gór albo pominięcia etapów
    przejściowych. Oto siła Shrekowego myślenia.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 40. Data: 2021-01-10 17:02:19
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.01.2021 o 16:38, Cavallino pisze:

> [...]
    > ekologiczności.
    > Dotyczy każdego elektrofoba który ma zamiar coś napisać przed taką

    Argument tak samo z dupy jak propozycja zamieszkania w odległości
    500-1000 metrów od farmy turbin wiatrowych.
    W mojej okolicy kilka takich powstało, chętnych do zamieszkania brak.