  • 41. Data: 2021-01-10 17:03:37
    Temat: Re: Uwaga idzie nowe - bateria magnezowa!!!
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przedstawiłem ci z 5 argumentów za sukcesywnym wprowadzaniem EV.
    > Usłyszałem od ciebie propozycję zbudowania gór albo pominięcia etapów
    > przejściowych.

    Sorry - a czego się spodziewasz po porównaniu z norwegią i pisaniu o 30%
    udziale oze?

    Fakt jest taki, że obecnie w polsce mamy albo spalinki na ropę, gaz,
    beznzynę albo węgiel. Drugi fakt jest taki, ze nie jesteśmy norwegią.

    Na fakty się obrażasz?

    --
    Shrek

  • 42. Data: 2021-01-10 17:04:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.01.2021 o 16:38, Cavallino pisze:

    > Niech się zamknie w garażu razem ze swoim smrodowozem, z włączonym
    > silnikiem i po 24h będzie miał prawo do wygłaszania opinii o jego
    > ekologiczności.
    > Dotyczy każdego elektrofoba który ma zamiar coś napisać przed taką
    > próbą....

    Zaraz po tym jak zatkasz łbem komin o bełchatowa.

    --
    Shrek

  • 43. Data: 2021-01-10 17:45:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2021 17:03:37 +0100, Shrek napisał(a):

    > Na fakty się obrażasz?

    A trzeci fakt jest taki że EV należy zacząć wprowadzać już teraz. I co,
    obrażasz się na fakty?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 44. Data: 2021-01-10 18:21:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A trzeci fakt jest taki że EV należy zacząć wprowadzać już teraz.

    Gdyż, albowiem, ponieważ? Na tą chwilę jeżdzenie czymkolwiek sprawnym z
    normą euro pięć jest bardziej ekologiczne niż elektrykiem. Takie są fakty.

    --
    Shrek

  • 45. Data: 2021-01-10 18:45:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2021 18:21:45 +0100, Shrek napisał(a):

    > Gdyż, albowiem, ponieważ?

    Patrz 5 argumentów. Dorzucę gratis szósty. Widzisz, społeczeństwem
    rządzą przyjęte zwyczaje. Używanie spalinówki i paliw kopalnych jest
    takim zwyczajem. Żeby społeczeństwo zmieniło jeden zwyczaj na inny
    potrzeba cholernie dużo czasu i wysiłku. Zatem, skoro czasu mamy mało
    (patrz: katastrofa klimatyczna) to trzeba zacząć jak najwcześniej. I
    naprawdę niewiele znaczy że akurat w tej chwili w polskich warunkach EV
    pod względem emisji CO2 niewiele się różni od spalinówki.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 46. Data: 2021-01-10 18:59:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-01-2021 o 17:02, nadir pisze:

    > Argument tak samo z dupy

    Bo Ci do hejtu nie pasuje?

    >jak propozycja zamieszkania w odległości
    > 500-1000 metrów od farmy turbin wiatrowych.
    > W mojej okolicy kilka takich powstało, chętnych do zamieszkania brak.

    A ja znam miejsce, gdzie ludzie masowo kupują działki kilkadziesiąt
    metrów od wiatraków i chętnie by wśród nich wybudowali domy....
    Sam bym kupił, gdyby była taka możliwość (budowy).

  • 47. Data: 2021-01-10 19:02:31
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-09 o 19:54, Shrek pisze:

    > Gratulcje. Nie myślałem, że komuś uda się wpleść temat aborcji w
    > dyskusję o emisyjności elektryków;) Zgłoś się do oficera prowadzącego po
    > order z kartofla.

    To nie jest szczyt możliwości - kiedyś, 100 lat temu na tej grupie
    zadałem pytanie, jakie wycieraczki warto kupić. Ktoś odpisał, że po co
    całe wycieraczki - wystarczą same gumki. Następny odpisał - "no tak, z
    gumką bezpieczniej" i dalej już poleciała dyskusja o rozmnażaniu :-)

    T.

  • 48. Data: 2021-01-10 19:05:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > potrzeba cholernie dużo czasu i wysiłku. Zatem, skoro czasu mamy mało
    > (patrz: katastrofa klimatyczna) to trzeba zacząć jak najwcześniej.
    Możemy zmieniać to na co mamy wpływ.
    Czyli jak możemy nie smrodzić własnymi samochodami, to tak róbmy.

    A to czy rząd nam w kraju smrodzi swoimi węglowymi elektrowniami, to już
    nie nasz wybór, na to wpływu nie mamy.

    > naprawdę niewiele znaczy że akurat w tej chwili w polskich warunkach EV
    > pod względem emisji CO2 niewiele się różni od spalinówki.

    Różni się - choćby w ten sposób, że kupują go bardzo często ludzie
    świadomi i myślący.
    I często idą dalej (albo samochód ich do tego motywuje) i zakładają
    fotowoltaikę.
    Odciążając w ten sposób atmosferę od choćby cząstki smrodu z węgla (to
    coś co mogą zrobić sami), więc w efekcie można przyjąć że średni udział
    OZE w zasilaniu samochodów ev, jest dużo wyższy niż 14% za rok 2020
    (tyle wyliczono dla całego miksu energetycznego w Polsce).

    A to i tak nie jest niewiele....

  • 49. Data: 2021-01-10 19:28:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Patrz 5 argumentów.

    Wymień je w punktach, bo z tego co napisałeś to argument jest taki, że
    co prawda u nas jest na węgiel, ale jakby było jak w norwegii to byłoby
    fajnie;)

> [...]
    > potrzeba cholernie dużo czasu i wysiłku. Zatem, skoro czasu mamy mało
    > (patrz: katastrofa klimatyczna) to trzeba zacząć jak najwcześniej.

    W obecnych uwarunkowaniach zmieniając spalinkę na elektryka w polsce
    dokładasz wiekszą cegiełkę do tej katastrofy.

    > naprawdę niewiele znaczy że akurat w tej chwili w polskich warunkach EV
    > pod względem emisji CO2 niewiele się różni od spalinówki.

    Jak niewiele - jest większa i to zauważalnie.

    --
    Shrek

  • 50. Data: 2021-01-10 19:34:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.01.2021 o 19:05, Cavallino pisze:

    > Możemy zmieniać to na co mamy wpływ.
    > Czyli jak możemy nie smrodzić własnymi samochodami, to tak róbmy.
    >
    > A to czy rząd nam w kraju smrodzi swoimi węglowymi elektrowniami, to już
    > nie nasz wybór, na to wpływu nie mamy.

    Problem w tym, że zmieniasz samochód opalany benzyną na opalany węglem.
    I dokładasz się tym samym do większej emisji CO2. Ale najciekawsze w tym
    jest to żee uważasz że to ekologiczne, a jak ktoś ci napisze że nie to
    jest hejterem:P

    > Różni się - choćby w ten sposób, że kupują go bardzo często ludzie
    > świadomi i myślący.

    Spoko. A co2 od tych świadomych i myślących jest jakoś mniej
    "cieplarniane"? Bzdura - akurat w ciemno obstawiam, że posiadacze
    elektryków nie dość, że więcej co wypuszczają ze zwoich aut, to
    egeneerują go wiecej w ogóle. Jakbyś miał co do tego wątpliwości to
    porównaj emisję co2 per capita w krajach rozwiniętych i rozwijających
    się. A potem sprawdź gdzie więcej elektryków:P

    > I często idą dalej (albo samochód ich do tego motywuje) i zakładają
    > fotowoltaikę.

    Tak wiemy - w nocy ładujecie z tych solarów;)

> [...]
    > OZE w zasilaniu samochodów ev, jest dużo wyższy niż 14% za rok 2020
    > (tyle wyliczono dla całego miksu energetycznego w Polsce).

    Przyjmować możesz sobie co chcesz, ale twardy fakt jest taki, że
    elektryki w polsce są opalane węglem.

    --
    Shrek