  • 1. Data: 2009-01-26 19:49:41
    Temat: VOIP - echo, sprzężenie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    Bramka+zwykły telefon. Podczas połączenia z niektórymi rozmówcami słyszę sam
    siebie. To klasyczne sprzężenie zwrotne u odbiorcy, bo jak on ściszy to nie
    ma problemu. Tylko jak ja mam sobie z tym radzić jeśli odbiorca korzysta ze
    zwykłego telefonu bez regulacji?
    Zresztą dziwne wydaje mi się, że jak rozmawiam z odbiorcą po tradycyjnej
    sieci to jego aparat nie generuje sprzężenia, a jak przez voip do jego PTSN
    to ten sam aparat już mu sprzęga, dlaczego?

  • 2. Data: 2009-01-26 21:10:16
    Temat: Re: VOIP - echo, sprzężenie
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:gll449$4q9$1@z-news.pwr.wroc.pl...
    > Bramka+zwykły telefon. Podczas połączenia z niektórymi rozmówcami
    > słyszę sam siebie. To klasyczne sprzężenie zwrotne u odbiorcy, bo jak
    > on ściszy to nie

    Spróbuj dobrać parametry układu antylokalnego. Widocznie parametry
    akustyczne linii rozjechały się i masz "przedmuch"...

    --
    Alleluja i do przodu!
    (C) Łociec derechtór.

  • 3. Data: 2009-01-26 22:53:49
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    > Spróbuj dobrać parametry układu antylokalnego. Widocznie parametry
    > akustyczne linii rozjechały się i masz "przedmuch"...

    Np. jakie? Czego i pod czym szukać tego w bramce?, mam Grandstream HT486.

  • 4. Data: 2009-01-26 23:44:40
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

  • 5. Data: 2009-01-26 23:49:02
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    Tomasz Wójtowicz pisze:
> [...]
    To chyba popularne problemy właśnie od analogowej strony. Byłem na
    jednej konferencji, gdzie ta sprawa była poważnie dyskutowana, mimo iż
    tematem konferencji była raczej cyfrowa strona VoIP-a.

    Myślę że problem tkwi w tym, że typowy aparat ma układ antylokalny
    wyregulowany w założeniu, że do centrali jest pare km kabla. Tymczasem
    do bramki jest parę metrów i tak to właśnie wychodzi.

  • 6. Data: 2009-01-27 06:37:04
    Od: "eska" <b...@o...pl>

    "Piotr [trzykoty]"
> [...]
    > sieci to jego aparat nie generuje sprzężenia, a jak przez voip do jego
    > PTSN to ten sam aparat już mu sprzęga, dlaczego?

    RE: Echo - skutek odbicia - sprzężenia sygnału, po odległej stronie (u
    odbiorcy) przy odpowiednim opóźnienieniu w pętli 50 -60ms min.
    Odbicie - echo może być elektryczne lub akustyczne.
    Eliminacja - układy echo cancellers (EC) czyli eliminatory echa po
    odległej stronie
    lub tłumienie echa czyli zmniejszanie wzmocnienia torów nadawczego i
    odbiorczego po obu stronach.
    również
    w przypadku echa akustycznego zmniejszenie czasu opóźnienia w buforze
    jittera odbiorcy
    w przypadku echa elektrycznego dopasowanie impedancji linii do impedancji
    aparatu po stronie odbiorcy.

    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2009-01-27 12:24:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

> [...]
    > jittera odbiorcy
    > w przypadku echa elektrycznego dopasowanie impedancji linii do impedancji

    Ja niestety nie mam żadnego wpływu na urządzenia odiorców (różnych), muszę
    więc regulować u siebie.

  • 8. Data: 2009-01-27 12:35:49
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@t...much.spam> napisał
    > Myślę że problem tkwi w tym, że typowy aparat ma układ antylokalny
    > wyregulowany w założeniu, że do centrali jest pare km kabla. Tymczasem do
    > bramki jest parę metrów i tak to właśnie wychodzi.

    Ale zaraz, przecież rozmawiam z tego samego apartu połaczonego z bramką,
    a tylko przy niektórych odbiorcach(rozmówcach) mam to zjawisko.
    Więc nie rozumiem jak do tego mógłby się mieć mój układ antylokalny w
    aparacie.

  • 9. Data: 2009-01-27 19:33:02
    Od: "eska" <b...@o...pl>

    "Piotr [trzykoty]"
    > Ja niestety nie mam żadnego wpływu na urządzenia odiorców (różnych), muszę
    > więc regulować u siebie.

    RE: Jeśli tak to tak. Przede wszystkim poziom wzmocnienia toru nadawczego,
    następnie odbiorczego.
    Opóźnienie - typ kodeka, najmniejsze G.711 lub G.726 -32,
    długość pakietu głosu standard 20ms można spróbować 10,
    długość własnego bufora jittera - minimalna, jeżeli
    można
    regulować w HT486.
    Czasami skutkuje podmiana aparatu telefonicznego na bezprzewodowy DECT
    Pozdrowienia

  • 10. Data: 2009-01-27 21:21:26
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > a tylko przy niektórych odbiorcach(rozmówcach) mam to zjawisko.
    > Więc nie rozumiem jak do tego mógłby się mieć mój układ antylokalny w

    A to przepraszam, miałem na myśli odwrotną sytuację.