  • 1. Data: 2009-01-27 19:21:07
    Temat: Samo odbierający aparat ze sprzężeniem zwrotnym
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    Witam

    Jak najprościej zrealizować coś takiego co automatycznie
    odbierało by rozmowę telefoniczną na lini analogowej i realizowało by
    przy okazji sprzężenie zwrotne - czyli ktoś dzwoni pod określony
    numer, pod w/w numerem odbiera "aparat" który transmituje z powrotem
    to co otrzymał i w efekcie klient słyszy samego siebie.

    Wiem jak w/w uzyskać programowo z asteriska po sip-ie, ale wolałbym
    tradycyjnie wpiąć "coś" na linie analogową.

    pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2009-01-27 21:55:36
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-01-27, Jarek <j...@f...address.from.pl> wrote:

> [...]

    > Wiem jak w/w uzyskać programowo z asteriska po sip-ie, ale wolałbym
    > tradycyjnie wpiąć "coś" na linie analogową.

    Dokładnie tak samo (zmieniasz SIP na DAHDI), tylko dowolną kartą z portem FXO.

    kd,

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 3. Data: 2009-04-16 11:03:20
    Od: Zenek <l...@l...lon>

    Dnia 27.01.2009 Jarek <j...@f...address.from.pl> napisał/a:
> [...]
    > numer, pod w/w numerem odbiera "aparat" który transmituje z powrotem
    > to co otrzymał i w efekcie klient słyszy samego siebie.

    Jest bardzo proste i sprytne rozwiazanie do "automatycznego odbierania".
    Zbudowane jest z neonowki miedzy drutami pary miedzianej :-)

    Jak nikt nie dzwoni, nic sie nie dzieja. Jak zadzowni - neonowka zaswieci i
    "odbierze polaczenie" :-)

    Niestety nic nie mówi :-( Zpytaj na grupie elektronikow - moze powiedza Ci
    jak zbudowac uklad 'lokalny' (czyli anty antylokalny)

    --
    ml

    http://www.archimedes.eu.org/

  • 4. Data: 2009-04-16 11:41:41
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Niestety nic nie mówi :-( Zpytaj na grupie elektronikow - moze powiedza Ci
    > jak zbudowac uklad 'lokalny' (czyli anty antylokalny)

    Hmm....
    Obawiam sie, ze ta neonówka nie za bardzo wspólpracuje z centralami
    cyfrowymi.
    Odebrana linia to napiecie 9-15V i nie wynika to juz dzis chyba z samego
    spadku na rezystancji wyposazenia.
    Nenówki raczej nie podtrzymuja jonziacji przy takich napieciach.
    A gdy nawet na chwile sie zapali i zgasnie to wspólczesne centrale cyfrowe
    (na pewno 5ESS i S12) nie odbiora W TEN SPOSÓB polaczenia.
    S-12 z krotkim zwarciem linii ma funkconalnosc "odrzucenia" polacznia na
    PSTN.
    5ESS to zalezy od softu.
    Najczesciej nie zauwaza tak krótkiego zwarcia (nawet jak na chwile
    zwieralbys druty to nie odbierze - to oprna centrala do odbierania na nowych
    softach choc byl czas ze odbierala takim impulsem ale tylko gdy abonent mial
    usluge CLIP aktywowana - teraz to chba nie ma róznicy i nie odbiera).
    Moze tez byc tak, ze sam zaplon i zgasniecie jest na tyle malo bezwladne, ze
    "zwierany" (obciazany) bedzie tylko prad dzwonienia.
    Tak wiec neonówka to slaby odzewnik.
    Ja bym szedl w kierunku ukladu z kondensatorem filtrujacym skladowa stala a
    za nim prostownik i kondziolek elektrolityczny zdolny na pewien dluzszy czas
    spowodowac zadzialanie przekaznika, zwierajacego linie (sam elekrolit
    podtrzyma dluzej mimo ze przekaznik linie juz zewrze).
    Uklad nie wymagajacy zewnetrznego zasilania ale trzeba by zbadac jak zachowa
    sie cenrala z tak obciazonym pradem dzwonienia (nie naladowany elektrolit).
    Mozna by jeszcze dobrac jakis rezystor miedzy mostkiem Graetza (lepiej
    korzystac w dwu polówek) a elektrolitem.
    Malutkie przekazniki maja spora rezystancje uzwojen i taki numer moze sie
    udac.
    vari