  • 1. Data: 2017-01-04 18:24:18
    Temat: VPN client na Livebox 3 - da się?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Tak czytając coś tam odnośnie konfigurowania VPN i co to można tym robić
    (znaczy przedłużyć sieć) wpadłem na pomysł, aby spróbować jak to działa
    i zestawić łącze do rodziców, aby tam mogli skorzystać z mojego serwera
    DLNA (bajki dla dzieciaków).

    Skonfigurowałem u siebie na routerze Asusa VPN Server - PPTP.
    Ustawiłem hasła, zakres IP (standardowo).

    I teraz po drugiej stronie jest Livebox 3, takie czarne z wyświetlaczem.
    Zobaczę go dopiero w weekend.

    Na razie wyczytałem że to coś blokuje porty potrzebne do uruchomienia
    VPN, ale domyślam się, że chodzi o to, że za nim postawiony serwer nie
    działa.
    A ja chciałbym go jako klienta skonfigurować. Tylko czy się da? Ktoś
    próbował? Jest w nim taka opcja?

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2017-01-04 20:43:28
    Temat: Re: VPN client na Livebox 3 - da się?
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message
    > Witam.

    Asus jako serwer VPN działa bez problemu ? Domyslna konfiguracja dostarcza inny
    podzakres IP (za cholere niedzialający 192.168.10.x zamiast standardowego dla
    normalnych lokalnych połaczen 192.168.1.x) ale na szczescie da sie to zmienic.

> [...]
    > działa.
    > A ja chciałbym go jako klienta skonfigurować. Tylko czy się da? Ktoś

    Obawiam się , że takim hmm..sorry..prymitywnym urządzeniem tego nie zrobisz - mowa o
    Livebox'ie rzecz jasna.

    A jak w praktyce miało by to wszystko się łaczyć ? Co z czym ?

  • 3. Data: 2017-01-04 21:20:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-01-04 o 20:43, ggs pisze:

> [...]
    normalnych lokalnych połaczen 192.168.1.x) ale na szczescie da sie to zmienic.

    Jeszcze nie wiem, ale chyba powinien ;)
    W każdym razie w innej lokalizacji jest sobie router GSM/LTE Asusa i tam
    sobie zdalnie przez LTE wchodzą na niego do zarządzania serwerem w szafie.

    > Obawiam się , że takim hmm..sorry..prymitywnym urządzeniem tego nie zrobisz - mowa
    o Livebox'ie rzecz jasna.

    > A jak w praktyce miało by to wszystko się łaczyć ? Co z czym ?

    TV wpięte do Liveboxa z siecią u mnie za Asusem (czyli z NAS'em)

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2017-01-04 22:03:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    normalnych lokalnych połaczen 192.168.1.x) ale na szczescie da sie to zmienic.

    Co to znaczy nie działający 192.168.10.x?
    Co to znaczy standardowy 192.168.1.x?

    Przecież oba podane są z puli zarezerwowanych do sieci wewnętrznej klasy
    B. Można wykorzystywać wszystkie od 192.168.0.x do 192.168.255.x

    A jak mało, to możesz ustawić klasę A: 10.x.x.x

    Nie wiem, czy nie spotykałem w tanich routerach więcej defaultowych
    adresacji w 192.168.0.x niż .1.x

    A poza tym przy składaniu VPN każda sieć (przy VPN Many-Many) musi być w
    osobnej adresacji.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2017-01-05 07:55:17
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    normalnych lokalnych połaczen 192.168.1.x) ale na szczescie da sie to zmienic.

    > Co to znaczy nie działający 192.168.10.x?

    Przy x.x.10.x nie moge sie do niczego w LANie dostac.
    Przy x.x.1.x moge sie do wszystkiego w LANie dostac.

  • 6. Data: 2017-01-05 07:57:11
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    > TV wpięte do Liveboxa z siecią u mnie za Asusem (czyli z NAS'em)

    OK , no jezeli bedzie szansa ogarnąć klienta VPN na tym Liveboxie.

    Łącze po obu stronach w miare żwawe? Streaming multimediów troche wymaga...

  • 7. Data: 2017-01-05 08:45:47
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 4 stycznia 2017 18:24:14 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:
> [...]
    > działa.
    > A ja chciałbym go jako klienta skonfigurować. Tylko czy się da? Ktoś

    Najpierw podstawy:
    Aby ci to działało musisz miec albo jeden stały IP albo przynajmniej dyn dns.

    W tym przypadku po stronie tego asusa musisz mieć stały ip (lub dyndns).
    A po stronie liveboxa musisz mieć kompatybilnego klienta. Nie musi być na tym
    liveboxie, moze byc na serwerku czy na laptopie. Ale aby wtedy dzialalo we wszystkich
    kompach w sieci za liveboxem to musisz mieć poustawiany routing aby ta siec vpnowa
    byla osiagalna przez tego kompa z klientem vpn.

    Livebox nie powinien byc tu problemem bo klient vpn sie laczy na zewnątrz a zazwyczaj
    takie routerki nie blokuja połaczeń wychodzących.

  • 8. Data: 2017-01-05 09:46:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-05 o 07:55, ggs pisze:

> [...]
    >>

    > Przy x.x.10.x nie moge sie do niczego w LANie dostac.
    > Przy x.x.1.x moge sie do wszystkiego w LANie dostac.

    To fizycznie niemożliwe.

    Albo błąd w konfiguracji urządzenia (DHCP, VPN, NAT, jakieś filtry czy
    blokady), albo klienty nie "dogadały się" z DHCP.

    Chyba, że mylisz LAN z WAN.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2017-01-05 11:03:48
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 5 stycznia 2017 07:55:19 UTC+1 użytkownik ggs napisał:
> [...]
    > >

    > Przy x.x.10.x nie moge sie do niczego w LANie dostac.
    > Przy x.x.1.x moge sie do wszystkiego w LANie dostac.

    Masz źle ustawiony routing.
    1. Sieć lokalna musi byc inna niż ta vpn-owa i ewentualnie zdalna.
    Idealnie jest jesli jest tak:
    lokacja A - 192.168.1.x/24
    Lokacja B - 192.168.2.x/24
    Sieć vpn - 192.168.3.x/24
    Oczywiście numeracja moze byc inna ale idea powinna byc wlasnie taka.

    W lokacji A masz domyslna bramke np. 192.168.1.1 i serwer vpn np. 192.168.1.100
    Ustawiasz domyslny routing na bramke domyslna i caly ruch do internetu leci przez te
    bramke prosto do internetu.
    Dla sieci 192.168.2.x ustawiasz routing na serwerek vpn.

    Przy czym dla routerków z vpn-em to "sie robi samo" bo to zazwyczaj jedna skrzynka i
    on se tam sam zarządza a dhcp odpowiednie adresowanie ustawia.

    Po drugiej stronie robisz podobnie ale "na krzyż" z adresowaniem.

    Aby vpn dzialal musisz mieć kompatybilne rozwiązania po obu stronach.
    Jak masz openvpn z jednej to musisz mieć openvpn z drugiej. Jak masz ciscowy to
    musisz mieć ciscowy.

    W praktyce najlepiej jest wymienic tego liveboxa na takiego samego asusa zakosztuje
    troche ale zaoszczedzi godzin diagnostyki i montowania przez kogos kto sie nie zna.
    Szczególnie jak te lokalizacje są od siebie oddalone i nie ma zdalnego dostepu...

  • 10. Data: 2017-01-05 15:24:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-05 o 11:03, s...@g...com pisze:
> [...]
    > Jak masz openvpn z jednej to musisz mieć openvpn z drugiej. Jak masz ciscowy to

    Równie dobrze można zestawić VPN pomiędzy Cisco/HP/OpenVpn/MicroTik o
    ile gadają podobnie. A w praktyce w większości przypadków uda się.

> [...]
    Szczególnie jak te lokalizacje są od siebie oddalone i nie ma zdalnego dostepu...

    Racja. Out-of-the-box o tyle dobre, że wyklika się co potrzeba. Kilka
    minut roboty i gotowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam