eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia › VoIP Orange
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2020-01-12 19:26:19
    Temat: VoIP Orange
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tak na marginesie dyskusji o ISDN -
    Orange bardzo chetnie migruje klientow POTS do VoIP.
    Ciekawe czemu - przeciez stare centrale juz sa, serwis za drogi?

    Ale jak klient chce wiecej nr, to co robia ?
    Funbox ma przeciez jeden port tlf ?

    J.


  • 2. Data: 2020-01-12 21:09:02
    Temat: Re: VoIP Orange
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Tak na marginesie dyskusji o ISDN -
    > Orange bardzo chetnie migruje klientow POTS do VoIP.
    > Ciekawe czemu - przeciez stare centrale juz sa, serwis za drogi?

    Być może nie serwis, a licencje. W tym biznesie osobno sprzedawano
    hardware, stosunkowo tanio, a do tego licencje na używanie każdego
    numeru. No powiedzmy, że w paczkach po tysiąc. Nie wiem, czy te
    licencje nie były przypadkiem czasowe.

    --
    Jarek


  • 3. Data: 2020-01-14 15:14:08
    Temat: Re: VoIP Orange
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-01-12 o 19:26, J.F. pisze:
    > Tak na marginesie dyskusji o ISDN -
    > Orange bardzo chetnie migruje klientow POTS do VoIP.
    > Ciekawe czemu - przeciez stare centrale juz sa, serwis za drogi?
    >

    Słowo klucz: stare.
    Jak ja bym miał to obsługiwać i opłacać monterów, to wolałbym mieć w
    budynku centrali tylko DSLAMy a nie POTSy i DSLAMy. Żre to prądu, trzeba
    serwisować, porty po burzach się palą jak bezpiecznik nie zadziała za
    szybko. Baterie akumulatorów też wieczne nie są, same problemy.

    I tak grono ludzi ma linię tel tylko po to, żeby tam jakiś internet
    zapiąć. Na tej samej linii jak parametry spadną, DSL zmniejszy synchro i
    nadal będzie w miarę stabilny. A telefon już będzie szumieć, buczeć itp.
    To już lepiej zrobić router z bramką voip. I póki DSL stabilny, to
    jakość głosu o niebo lepsza.
    Mam trochę wglądu na usługi operatorów w innych krajach, już dawno tam
    uciekli od analoga. Jak klient jednak chce pogadać, to mu voip tylko
    pozostaje. Co to za różnica gdzie wepnie telefon, do gniazdka na
    ścianie, czy do routera? Postąpi jak mu w manualu narysowali :)

    > Ale jak klient chce wiecej nr, to co robia ?
    > Funbox ma przeciez jeden port tlf ?
    >
    Widocznie więcej nie potrzeba. Neostrada to dla home'a przecież jest, a
    oni na analogu mają przecież tylko jeden numer :)


    Może z 10 lat temu Netia miała taką kompleksową usługę dla small
    biznesu: router DSL z wifi, jeden POTS, voip, fax2mail. Zarządzanie
    zdalne tym, klient nie musiał się znać, konfigurować. Wszytko maile, lub
    bezpośrednio na infolinii było załatwiane.
    W std wersji szło to z trzema liniami tel. Analogiem jako backup, 2xVoIP
    bo router miał 2 gniazdka FXS. Jak chciał więcej linii, dostawał
    dodatkowe bramki VoIP.


    --
    viktorius


  • 4. Data: 2020-01-16 00:05:49
    Temat: Re: VoIP Orange
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qvkibf$d3n$1$v...@n...chmurka.net.
    ..
    W dniu 2020-01-12 o 19:26, J.F. pisze:
    >> Tak na marginesie dyskusji o ISDN -
    >> Orange bardzo chetnie migruje klientow POTS do VoIP.
    >> Ciekawe czemu - przeciez stare centrale juz sa, serwis za drogi?

    >Słowo klucz: stare.
    >Jak ja bym miał to obsługiwać i opłacać monterów, to wolałbym mieć w
    >budynku centrali tylko DSLAMy a nie POTSy i DSLAMy. Żre to prądu,
    >trzeba serwisować, porty po burzach się palą jak bezpiecznik nie
    >zadziała za szybko. Baterie akumulatorów też wieczne nie są, same
    >problemy.

    Hm, to juz elektroniczne, wiec sie chyba nie zuzywaja.
    Baterie akumulatorow i tak musisz miec, do zasilania nowego sprzetu.

    >I tak grono ludzi ma linię tel tylko po to, żeby tam jakiś internet
    >zapiąć.

    Ogolnie tak, ale zauwaz ze inicjatywa jest nie tylko oddolna
    (stacjonarny jest za drogi), ale tez odgorna - to Orange chce klientom
    zmienic.

    >> Ale jak klient chce wiecej nr, to co robia ?
    >> Funbox ma przeciez jeden port tlf ?
    >
    >Widocznie więcej nie potrzeba. Neostrada to dla home'a przecież jest,
    >a oni na analogu mają przecież tylko jeden numer :)

    A dla firm co proponuja ?
    Dwa telefony, 5, 10 ...

    J.


  • 5. Data: 2020-01-16 09:49:06
    Temat: Re: VoIP Orange
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-01-16 o 00:05, J.F. pisze:

    >
    >> Słowo klucz: stare.
    >> Jak ja bym miał to obsługiwać i opłacać monterów, to wolałbym mieć w
    >> budynku centrali tylko DSLAMy a nie POTSy i DSLAMy. Żre to prądu,
    >> trzeba serwisować, porty po burzach się palą jak bezpiecznik nie
    >> zadziała za szybko. Baterie akumulatorów też wieczne nie są, same
    >> problemy.
    >
    > Hm, to juz elektroniczne, wiec sie chyba nie zuzywaja.
    > Baterie akumulatorow i tak musisz miec, do zasilania nowego sprzetu.
    >
    Wentylatory jakie były, takie są, padają, filtry też się zapychają.
    Porty choćby były ze złota, jak dostaną przepięcie z burzy, to idą w
    strzępy, trzeba wymieniać. Oczywiście, są bezpieczniki, ale nie zawsze
    zadziałają w porę.
    Bateria akumulatorów do linii telefonicznych to jednak coś innego niż
    zwykły UPS 230V dla podtrzymania jakiegokolwiek urządzenia elektronicznego.


    >> I tak grono ludzi ma linię tel tylko po to, żeby tam jakiś internet
    >> zapiąć.
    >
    > Ogolnie tak, ale zauwaz ze inicjatywa jest nie tylko oddolna
    > (stacjonarny jest za drogi), ale tez odgorna - to Orange chce klientom
    > zmienic.
    >
    Bo obu stronom się to nie opłaca.

    >>> Ale jak klient chce wiecej nr, to co robia ?
    >>> Funbox ma przeciez jeden port tlf ?
    >>
    >> Widocznie więcej nie potrzeba. Neostrada to dla home'a przecież jest,
    >> a oni na analogu mają przecież tylko jeden numer :)
    >
    > A dla firm co proponuja ?
    > Dwa telefony, 5, 10 ...
    >
    Nie znam oferty dla SME i większego biznesu.



    --
    viktorius


  • 6. Data: 2020-01-17 04:01:59
    Temat: Re: VoIP Orange
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Jan 2020 09:49:06 +0100, viktorius napisał(a):
    > W dniu 2020-01-16 o 00:05, J.F. pisze:
    >>> Słowo klucz: stare.
    >>> Jak ja bym miał to obsługiwać i opłacać monterów, to wolałbym mieć w
    >>> budynku centrali tylko DSLAMy a nie POTSy i DSLAMy. Żre to prądu,
    >>> trzeba serwisować, porty po burzach się palą jak bezpiecznik nie
    >>> zadziała za szybko. Baterie akumulatorów też wieczne nie są, same
    >>> problemy.
    >>
    >> Hm, to juz elektroniczne, wiec sie chyba nie zuzywaja.
    >> Baterie akumulatorow i tak musisz miec, do zasilania nowego sprzetu.
    >>
    > Wentylatory jakie były, takie są, padają, filtry też się zapychają.
    > Porty choćby były ze złota, jak dostaną przepięcie z burzy, to idą w
    > strzępy, trzeba wymieniać. Oczywiście, są bezpieczniki, ale nie zawsze
    > zadziałają w porę.
    > Bateria akumulatorów do linii telefonicznych to jednak coś innego niż
    > zwykły UPS 230V dla podtrzymania jakiegokolwiek urządzenia elektronicznego.

    No tak ... ale ... to samo dotyczy DSLAMow.

    J.


  • 7. Data: 2020-01-17 15:12:13
    Temat: Re: VoIP Orange
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-01-17 o 04:01, J.F. pisze:

    >
    > No tak ... ale ... to samo dotyczy DSLAMow.
    >
    > J.
    >
    Ale masz jeden rodzaj sprzętu do serwisowania, zapewnienia części na
    magazynie, przeszkolenia ludzi z procedur serwisowych.


    --
    viktorius


  • 8. Data: 2020-01-18 14:56:00
    Temat: Re: VoIP Orange
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Jan 2020 15:12:13 +0100, viktorius napisał(a):
    > W dniu 2020-01-17 o 04:01, J.F. pisze:
    >> No tak ... ale ... to samo dotyczy DSLAMow.
    >>
    > Ale masz jeden rodzaj sprzętu do serwisowania, zapewnienia części na
    > magazynie, przeszkolenia ludzi z procedur serwisowych.

    No moze i racja - jesli ciagle DSL do dokladka do centrali, to burza
    uszkodzi dwa elementy, a mogla by tylko jeden.

    Ale ... gdzies w miedzyczasie nie powstal "koncentrator wydzielony z
    DSL"? Jako modul podlaczany do centrali

    Czy wlasnie powstal i poszedl o krok dalej - nie ma juz analogowego
    telefonu na linii abonenckiej.

    J.


  • 9. Data: 2020-02-09 21:27:10
    Temat: Re: VoIP Orange
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 12.01.2020 o 19:26, J.F. pisze:
    > Tak na marginesie dyskusji o ISDN -
    > Orange bardzo chetnie migruje klientow POTS do VoIP.
    > Ciekawe czemu - przeciez stare centrale juz sa, serwis za drogi?
    >
    > Ale jak klient chce wiecej nr, to co robia ?
    > Funbox ma przeciez jeden port tlf ?
    >
    > J.
    >
    Jak masz ISDN to dla Ciebie jest BiznesPakiet

    A centrale to prądożerne gruchoty od których VOIP jest o wiele tańszy,
    bo potrzebujesz 2-4 serwery na kraj.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: