  • 1. Data: 2021-02-23 13:45:08
    Temat: W końcu porządnie o rondach
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Nie wiem czy było. Brawo dla autora. W końcu ktoś podeszedł do tego
    całościowo i przeanalizował logicznie.
    https://www.brd24.pl/infrastruktura/46-zderzen-dzien
    nie-na-rondach-jak-
    inzynierowie-w-polsce-popsuli-idee-ruchu-okreznego/

  • 2. Data: 2021-02-23 14:20:42
    Temat: Re: W końcu porządnie o rondach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >całościowo i przeanalizował logicznie.
    >https://www.brd24.pl/infrastruktura/46-zderzen-dzie
    nnie-na-rondach-jak-inzynierowie-w-polsce-popsuli-id

    Tylko czy dobrze przeanalizowal ?

    "Zgodnie z Konwencją wiedeńską, na obiektach zorganizowanych
    bezkierunkowo zezwolono, aby do znaku D-3 dodano znak A-7, który
    odwraca pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    (skrzyżowanie to miejsce przecięcia się wlotu z obwiednią)."

    Czyli co - rondo to ciag skrzyzowan? Myjku - do tablicy :)

    "Uczyniono tak, gdyż - z definicji ruchu okrężnego - jezdnia na
    obwiedni jest kontynuacją drogi wlotowej i która - po zatoczeniu
    łuku - przecinając się z tym wlotem (przecina się sama z sobą), tworzy
    z nim skrzyżowanie równorzędne, na którym pierwszeństwo przysługuje
    nadjeżdżającym z prawej strony, czyli od wlotu. "

    Nie rozumiem, ale ... jesli obwiednia jest kontynuacja drogi wlotowej
    ... to jak dlugo?
    To kolejnego wjazdu?

    Oczywiscie to przypadek bez A-7, czyli w Polsce prawie nie wystepujacy
    ... czy jednak sa to zasady ogolne?

    A jesli chodzi o moje zdanie - ronda moze i fajne sa, ale na drogach o
    malym i srednim natezeniu ruchu, gdzie wystarcza jeden pas.
    Jak pasow jest wiecej, to zaczynaja sie klopoty ... moze jednak
    swiatla lepsze ...

    Ale moment ... te wszystkie rozszerzenia ... to naprawde tylko polski
    wymysl ?
    Chyba jednak nie skoro pisza, ze turbinowe wymyslono w Holandii.

    J.

  • 3. Data: 2021-02-23 14:46:46
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj J.F., 23 lut 2021 w
    news:6035012b$0$515$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    pl...
    ennie-na-rondach-ja
    go/

    > Tylko czy dobrze przeanalizowal ?

    Wg mnie tak. Napisał to, czego sam nie umiałem precyzyjnie wyartykułować
    choćby tu jakiejś dyskusji na grupie, gdzie żaden z was mnie do niczego
    nie przekonał. Autor wyjaśnił mi skąd miałem to poczucie wew.
    sprzeczności w oznakowaniu rond - chodzi o ruch kierunkowy i
    bezkierunkowy jednocześnie.

> [...]
    > (skrzyżowanie to miejsce przecięcia się wlotu z obwiednią)."
    >
    > Czyli co - rondo to ciag skrzyzowan? Myjku - do tablicy :)

    Tutaj zapewne pisząc D-3 miał na myśli C-12. D-3 to chyba międzynar.
    oznaczenie

  • 4. Data: 2021-02-23 14:58:57
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj J.F., 23 lut 2021 w
> [...]

    > (skrzyżowanie to miejsce przecięcia się wlotu z obwiednią)."
    >
    > Czyli co - rondo to ciag skrzyzowan? Myjku - do tablicy :)

    Chyba tak, a fachowo - skrzyżowanie o ruchu okrężnym.

> [...]
    > przysługuje nadjeżdżającym z prawej strony, czyli od wlotu. "
    >
    > Nie rozumiem, ale ... jesli obwiednia jest kontynuacja drogi

    Od każdego wjazdu do każdego wyjazdu.

    > Oczywiscie to przypadek bez A-7, czyli w Polsce prawie nie
    > wystepujacy ... czy jednak sa to zasady ogolne?

    Nie pamiętam, zebym widział rondo C12 bez A7, ale tu nic się nie zmienia
    oprócz pierwszeństwa.

  • 5. Data: 2021-02-23 15:00:36
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    pueblo w

    > Tutaj zapewne pisząc D-3 miał na myśli C-12. D-3 to chyba międzynar.
    > oznaczenie

    To od końca:

    1. ani JF ani ty nie czytaliście artykułu (już na wstepie jest że D-3 to
    C-12 w PL)

    2. ty psujesz linki

    Dwa trolle się spotkały...

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2021-02-23 20:44:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
    pueblo w

    >To od końca:

    >1. ani JF ani ty nie czytaliście artykułu (już na wstepie jest że D-3
    >C-12 w PL)

    Ja czytalem.
    Moze i pobieznie, ale to akurat zauwazylem.

    J.

  • 7. Data: 2021-02-24 14:56:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/orzec
    zenia-sadow/iii-sa-lu-326-17-sygnalizacja-zmiany-kie
    runku-jazdy-na-522544260
    Ale to tylko WSA.

  • 8. Data: 2021-02-25 09:43:07
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 23.02.2021 o 13:45, pueblo pisze:
    > Brawo dla autora.

    Na końcu autor podsumowuje oznakowanie rond (czyli nie rond) na
    zachodzie i u nas. IMO to podsumowanie można rozszerzyć na całość
    przepisów i organizacji ruchu drogowego. Na zachodzie ruch organizowany
    jest tak, aby zasady były czytelne i sytuacja jasna z wystarczającej
    odległości, u nas właściwy sposób przejazdu jest ustalany przez
    biegłych, często z uwzględnieniem danych z rejestru gruntów a i tak
    ostatecznie opinie są rozbieżne.
    (Czy rzeczywiście na zachodzie jest tak dobrze to nie wiem, wiem że u
    nas jest źle.)

    --
    SW3