  • 1. Data: 2021-02-20 09:40:17
    Temat: prąd vs benzyna
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Przypomina się scena z Obcego2 kiedy to kapral Hicks
    wyciąga zza pazuchy na-wszelki-wypadek-obrzyna ;)

    The Southwestern state's energy grid has been overwhelmed by a surge in
    demand for heat as temperatures plummeted to 30-year lows, hitting 0F
    (-18C) earlier this week.

    As of Friday, about 180,000 homes and businesses in Texas still had no
    electricity. Amid freezing temperatures earlier this week, as many as
    3.3 million were without power.

    The recorded deaths in Texas include people who have died in traffic
    accidents, as well as some who suffered carbon monoxide poisoning from
    running cars and generators indoors to stay warm.

    https://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-56129833

    Do ilu stopni elektryk odpala?

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 2. Data: 2021-02-20 10:43:28
    Temat: Re: prąd vs benzyna
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 20 Feb 2021 08:40:17 GMT, PiteR

    > Do ilu stopni elektryk odpala?

    Jak ma baterię to odpala do niższych temperatur niż spaliniak, szczególnie
    że preheat w standardzie ma. :P Wczoraj oglądałem The 8-bit Guy -- zdawał
    relację z Teksasu: https://www.youtube.com/watch?v=hc4_PnKoea4 Wspomniał,
    mając Bolty (PHEV) gdzie w baku trzyma galon paliwa, bo jeździ 6 miesięcy
    bez wizyt na stacji benzynowej, że stacje benzynowe przy tak długim braku
    prądu, też nie działają i ogólnie miał problem żeby się ewakuować. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2021-02-20 14:43:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > who suffered carbon monoxide poisoning from
    > running cars and generators indoors to stay warm.
    ale to potwierdza że ludzie to debile albo zatraciliśmy instynkt przetrwania

    > Do ilu stopni elektryk odpala?
    nie ma ograniczenia. problem jest inny. dobrze opisał 8bit guy:my car
    was not fully charged. Myjk wspomina że ma preheat, ale to chyba ma sens
    gdy auto się ładuje. Ale wyobraź sobie że masz w połowie naładowaną
    baterię, na płatnej ładowarce a auto stoi pod domem, prądu brak. w aucie
    minus 18 stopini. zanim prądem zagrzejesz auto, (i prawdopodobnie jego
    akumulator) to zasięg spadnie drastycznie (spidersweb, zeszły tydzień).
    natomiast na 100% ruszysz z miejsca, potem - radź sobie sam.
    Silniki spalinowe w warunkach arktycznych działają - więc odpowiedź
    masz. Ale u nas, gdy wyskakuje minus 20? 90% spalinowców nie odczuwa
    różnicy. reszta albo wymaga sprawnego akumulatora, albo powinna trafić
    na złom. Ale gdyby nagle pierdyknęło i cała polska nie ma prądu przez
    parę dni, sądzę ze właściciele stacji benzynowych szybko by ogarnęli
    generator prądu z diesla, uruchomili pompy i normalnie sprzedawali
    paliwo. co by potwierdzało teorię że amerykanie całkiem stracili
    instynkt przetrwania albo 8bit ściemnia
    ToMasz
    Ps mam kocioł gazowy co 2f i raz nie było prądu przez 48 godzn.
    normalnie żyłem, odpalając kocioł raz na prarę godzin (gaz na maksa), z
    UPS APC1000. dało się przeżyć