  • 51. Data: 2011-04-01 13:29:32
    Temat: Re: "Wal po osob?wce"
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-04-01 11:41, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:

    > Nie czepiam się sytuacji, tylko nieścisłości wywodu, który może kogoś
    > wprowadzić w błąd.
    > ATSD to te przeszkody stojące wcale nie muszą być groźniejsze dla auta
    > niż inny samochód - [...] drzewko, które się ugnie,

    No, z tym drzewem, to tu raczej nie pasuje. Te rośliny są wyjątkowo
    zdradliwe i odporne. Zadziwiająco cienkie potrafią stać niewzruszone w
    konfrontacji z samochodem. I raczej się nie ugina - albo trzaśnie, albo
    najwyżej straci odrobinę kory.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 52. Data: 2011-04-01 13:30:49
    Temat: Re: Re:
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>

> [...]
    > większośc zgniły..
    >
    > Przykład bardzo obrazowy:
    > W 2005 roku jedne z najbardziej prestiżowych polskich pociągów, czyli
    > intercity na trasie Katowice-Warszawa jeździły przeważnie w 2 godziny 35
    > minut. Dokładnie tyle samo ile przejazd Londyn-Paryż.
    > W 2007 roku skrócono przejazd Eurostara na tej samej trasie do 2 godzin 15
    > minut. W tym samym czasie ponad połowa polskich intercity potrzebowała na
    > odcinek Katowice-Warszawa już 2:45. Na chwilę obecną średni czas przejazdu
    > Intercity to około 2:50, jeden tylko IC jedzie 2.40, około połowy jedzie

    <ciach>
    Ale porównania rób z do prędkości TIRa w korkach, bo o tym zdaje się rozmawiamy,
    a nie Eurostara.
    Równie dobrze mógłbyś porównywać z czasem przelotu samolotem :)

    jarek d.

    PS. robi się OT

  • 53. Data: 2011-04-01 13:38:06
    Temat: Re:
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-04-01 12:51, Waldek Godel pisze:

    > mam na myśli to, że jak zrobią tiry na tory, to będziesz głodny chodził bo
    > nawet w chłodni zdąży się zepsuć, skoro przeciętna szybkość na polskich
    > torach oscyluje w okolicach 30 km/h czy jakoś tak. Nie licząc
    > wielogodzinnych spóźnień i zaginięć pociągów.

    No, a jaką średnią dobową prędkość osiąga samochód ciężarowy biorąc pod
    uwagę czas pracy kierowców i korki?

    Pozdr,

  • 54. Data: 2011-04-01 13:49:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > No, a jaką średnią dobową prędkość osiąga samochód ciężarowy biorąc pod
    > uwagę czas pracy kierowców i korki?

    Zależy od dystansu i organizacji.
    Na małym (albo w dwóch kierowców) ze dwa razy więcej.

  • 55. Data: 2011-04-01 13:52:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 1 Apr 2011 13:30:49 +0200, jarek d. napisał(a):

    > Ale porównania rób z do prędkości TIRa w korkach, bo o tym zdaje się rozmawiamy,
    > a nie Eurostara.
    > Równie dobrze mógłbyś porównywać z czasem przelotu samolotem :)

    a po co mam porównywać do tira w korkach? one rzadko w nich stoją, korki są
    przeważnie w miastach, gdzie i tak musiałyby w końcu pojechać same po
    rozładunku na stacji towarowej (która rzadko jest w centrum miasta.
    "Tiry na tory" ma sens wyłącznie jako zamiennik długich tras po
    autostradach i drogach krajowych, a tam korków stosunkowo mało. Tir
    osiągnie tam średnie prędkości wyższe niż na wagonie towarowym, co
    automatycznie niweluje cały sens takiej operacji, bo nikt się na takie coś
    nie zdecyduje - czas to pieniądz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 56. Data: 2011-04-01 14:24:02
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>

> [...]
    > osiągnie tam średnie prędkości wyższe niż na wagonie towarowym, co
    > automatycznie niweluje cały sens takiej operacji, bo nikt się na takie coś

    Pojedzie szybciej, niż 120km/h?
    Zacząłeś od skrajności (30km/h), na którą ma wpływ przede wszystkim kursowanie
    pociągów pas. po lokalnych, zapyziałych liniach, które nie są przewidziane do
    przewozu kontenerów. Na tych odcinkach obsługę przejmuje ciężarówka i to nie
    koniecznie o ładowności TIRa, bo to już jest detal.

    jarek d.

  • 57. Data: 2011-04-01 14:53:15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 1 Apr 2011 14:24:02 +0200, jarek d. napisał(a):

> [...]
    > przewozu kontenerów. Na tych odcinkach obsługę przejmuje ciężarówka i to nie
    > koniecznie o ładowności TIRa, bo to już jest detal.

    Akurat wspomniana trasa jest równoległa do A4

    Wrocław - Przemyśl drogą - niecałe 7 godzin.
    ta sama trasa pociągiem - 9 godzin.

    Bielsko-Biała - Gdynia, pociągiem 11-15 godzin
    Samochodem - 8-9 godzin

    I to licząc pociągi osobowe, który mogą rozwijać większe prędkości bo są
    lżejsze.
    W jaki sposób zachęcisz przewoźników do włożenia tira na tory?
    Zwłaszcza, że na kołach tir po prostu rusza i jedzie. Tak po załadunku
    musisz dojechać na stację, poczekać na najbliższy pociąg (bo przecież nie
    bedą jeździły co 10 minut), załadować, dojechać (plus typowe dla PKP
    opóźnienia), wyładować, dojechać z dworca do celu.

  • 58. Data: 2011-04-01 15:19:47
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>

> [...]
    > bedą jeździły co 10 minut), załadować, dojechać (plus typowe dla PKP
    > opóźnienia), wyładować, dojechać z dworca do celu.

    Poznań - Warszawa: poc. 3 godz.,
    Warszawa - Kraków: poc. 3 godz,
    to są trasy po modernizacjach

    Równoległa do A4 jest linia E30 Zgorzelec - Medyka
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_E_30
    modernizowana z bólami do prędkości 120 dla towarowych

    Z bólami, bo w tym dziwnym kraju nie zna się pojęcia zrównoważony transport i
    zabiera dotacje unijne na kolej, skutkiem czego są kolumny tirów tam, gdzie ich
    być nie powinno, oraz "typowe dla pkp opóźnienia"

    jarek d.

  • 59. Data: 2011-04-01 15:47:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał
> [...]
    > polskich
    > torach oscyluje w okolicach 30 km/h czy jakoś tak. Nie licząc
    > wielogodzinnych spóźnień i zaginięć pociągów.

    przez 24h mozna jednak przejechac 720km, czyli w wielu przypadkach
    "cala Polske".

    Tir zasadniczo nie jest szybszy, bo co z tego ze ma srednia
    powiedzmy 70km/h, skoro po 9h przymusowy postoj.

    J.

  • 60. Data: 2011-04-01 15:55:36
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    jarek d. wrote:

    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości

    > A wiesz to zapewne z dziennika TV, na podstawie informacji z apogeum
    > zimy, o pociągach pasażerskich.
    > Kwalifikowany pociąg towarowy (a takimi wozi się pilne przesyłki
    > kontenerowe) uzyskuje prędkość handlową porównywalną z poc. osobowym.

    Czyli 60km/h jak nie stoi gdzieś w polu pod semaforem.

    > nie grzęźnie w korkach.

    Za to grzęźnie na każdej stacji węzłowej. "Opóźnienie 12h to nie
    opóźnienie", itd. Załadunek i wyładunek podobnie.

    PKP potrafi wozić węgiel -- tam jak się spóźni o 48h to trudno -- każdy
    odbiorca to wie i ma zapas na co najmniej tydzień do dwu. A węgiel nie
    zgnije -- najwyżej ktoś troszkę pod...li, ale zwykle niewiele (byle mu na
    opał starczyło).
    Z pilnych przesyłek PKP wywiązać się nie potrafi absolutnie.

    \SK