  • 61. Data: 2017-06-09 08:52:46
    Temat: Re: Wartość samochodu w stosunku do rocznych dochodów
    Od: a...@g...com

    > Podzielcie sumę aktualnej wartości wszystkich aut w rodzinie
    > do kwoty rocznych dochodów brutto w tej rodzinie
    > i podajcie procent... bez niepotrzebnych szczegółów :-)
    >
    > Mi wychodzi tak na oko ~~ 5% dla trzech samochodów :-))
    > Z tym że ostatnio dokupiony Passat deczko zaniża średnią ;-)

    270%

    --
    PozdrawiAM!

  • 62. Data: 2017-06-09 13:52:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Idiotycze pytanie zadales. Co to znaczy w stosunku do zarobkow? Jak
    >ktos zarabia 3500 na reke to duzo czy malo?

    Ale nie pytal czy to duzo, tylko jaki procent ceny posiadanego auta to
    stanowi :-)

    J.

  • 63. Data: 2017-06-09 13:58:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    co moze byc pod wzgledem poznawczym warta statystyka z przedzialu od 1:0,01 do 1:5 ?

  • 64. Data: 2017-06-09 14:19:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Chcę sprawdzić czy wciąż płynie we mnie Polska krew, czy już się
    >całkiem
    >przefiltrowała na amerykańską przez te wszystkie zjedzone hamburgery
    >;-)

    Nie potrafie wlasciwego odnalezc, ale na YT jest pare filmow
    "Polska-Ukraina - porownanie".
    I tam gdzies mlode Ukrainki mowia
    "jeden znajomy pracuje w Polsce, zarabia niezbyt duzo, ale samochod
    sobie kupil za 20 tys $.
    nawet szef takiego nie ma.
    No coz ... my Ukraincy tak mamy, fura najwazniejsza rzecz, pochwalic
    sie przed rodzina i znajomymi" ...

    Wiec nie przejmuj sie, po prostu kup, skoro tak Cie korci.
    Najwyzej schudniesz, jak na maselko do chleba zabraknie :-)

    >Otóż to.

    Tak swoja droga - ile sie placi tego ubezpieczenia zdrowotnego w USA ?
    Pamietam gdy to bylo ok 300$ miesiecznie od rodziny.
    Co by dawalo ok 13 tys zl rocznie.
    No coz, jak popatrzylem w pit, to gdyby zona zarobila drugie tyle, to
    wyszlyby porownywalne pieniadze.

    Przy czym nasza "polisa" pokryje transplantacje serca, ale leczenia
    zeba, czy wizyty o okulisty nie.
    Tzn pokryje, o ile ktos bedzie chcial czekac pol roku ...

    J.

  • 65. Data: 2017-06-09 14:19:57
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 9 czerwca 2017 13:58:09 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > co moze byc pod wzgledem poznawczym warta statystyka z przedzialu od 1:0,01 do 1:5
    ?

    Moze oznaczac ze ludzie nie wkladaja za duzo pieniedzy w dupowozy (0.05) albo ze
    ludzie wkladaja cala swoja krwawice w auta na które ich nie stać (2.0).

  • 66. Data: 2017-06-09 14:34:35
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 09.06.2017 o 14:19, s...@g...com pisze:

    > Moze oznaczac ze ludzie nie wkladaja za duzo pieniedzy w dupowozy (0.05) albo ze
    ludzie wkladaja cala swoja krwawice w auta na które ich nie stać (2.0).

    no właśnie tego na pewno nie będzie oznaczać.
    Jak ktoś wyda 5% z dochodu 24.000zł to się może wykrwawić, a jak wyda
    600.000 zł na auto, zarabiając 300.000zł, to najwyżej na kilka dni
    odpuści ośmiorniczki ;) z pytania o stosunek kosztu samochodu do dochodu
    można wywnioskować jedynie jaki jest stosunek kosztu samochodu do
    dochodu - i nic więcej ;)
    I - jak napisał Pszemol - właśnie to chce wywnioskować - czyli to
    dokładnie takie samo pytanie jak porównanie koloru samochodu do rocznego
    dochodu - można by wywnioskować, że auta czerwone mają ci co zarabiają
    40.000 i 120.000, a zielone ci co 30.000 i 110.000 :)

    Łukasz

  • 67. Data: 2017-06-09 14:44:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Mi wychodzi tak na oko ~~ 5% dla trzech samochodów :-))

    na 3 auta wychodzi mi jakieś 12% jeśli dobrze policzyłem

  • 68. Data: 2017-06-09 15:15:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale nic nie oznacza chociazby dlatego ze probka to 5 osob.

  • 69. Data: 2017-06-09 17:35:23
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Wiec nie przejmuj sie, po prostu kup, skoro tak Cie korci.
    > Najwyzej schudniesz, jak na maselko do chleba zabraknie :-)

    :-)))))

> [...]
    > zeba, czy wizyty o okulisty nie.
    > Tzn pokryje, o ile ktos bedzie chcial czekac pol roku ...

    Problem ubezpieczenia medycznego w USA jest bardzo drażliwy - płaci się
    ogromne składki w prywatnym sektorze aby właśnie móc pójść gdy potrzebujesz
    pomocy bez czekania 1/2roku.

    Te 300 usd składki to udział pracownika, pracodawca zwykle dokłada dwa razy
    tyle i razem daje to ubezpieczenie jako jeden z benefitow zatrudnienia na
    etat.
    Jak jestes na wlasnej dzialalnosci to takie ubezpieczenie kosztowac cie
    moze pare tysiakow miesiecznie.

  • 70. Data: 2017-06-09 17:44:02
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 9 czerwca 2017 14:34:40 UTC+2 użytkownik ddddddddddddd napisał:

> [...]
    > odpuści ośmiorniczki ;) z pytania o stosunek kosztu samochodu do dochodu
    > można wywnioskować jedynie jaki jest stosunek kosztu samochodu do

    Ale jak Pszemol sobie to wrzuci w excela to te wyjatkowe sytuacje odrzuci i
    statystyka mu pokaże sie elegancko.
    Ewentualnie nie odrzuci ale narysuje sobie wykres i mu wyjdzie czy maksimum jest w
    okolicy 5 czy 30 czy 150%

    Nadinterpretujesz. :)