  • 1. Data: 2009-03-12 00:28:40
    Temat: pechezyki w wodzie DI
    Od: s...@o...eu

    Witam
    Czy ktos wie jak pozbyc sie pechezykow z wody DI.Stosujemy nadmuch garacym
    powietrzem lecz to calkowicie nie rozwiazuje problemu. Czy ktos moze zna inne
    rozwiazanie??
    dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2009-03-12 05:01:40
    Temat: Re: pechezyki w wodzie DI
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > powietrzem lecz to calkowicie nie rozwiazuje problemu. Czy ktos moze zna

    Wiem jak sie pozbyc wody SI z pecherza moczowego ale pecherzykow z wody DI...
    Nawet nie wiem co to jest woda DI a znam ich niemalo. Napisz lub opisz w
    skrocie te technologie a na pewno sie cos wymysli.
    W zwyklej wodzie pecherzyki tworza sie w skutek jej nagrzania, kiedy czesc
    rozpuszczonego w niej powietrza czy dwutlenku wegla przekracza maksymalna
    ilosc jaka woda w danej temperaturze moze "utrzymac" w sobie w postaci
    agregatow czy lancuchow miedzyczasteczkowych. Woda zimna zawiera wiecej
    powietrza niz ciepla. Dlatego jej nagrzewanie powoduje, ze to powietrze z niej
    czesciowo ulatuje. Jednak aby sie go pozbyc z wody calkowicie nalezy ja
    zagotowac albo "wyciagnac" z niej powietrze matoda prozniowa, co na jedno
    wychodzi. Moze te wode w procesie technologicznym nalezy wczesniej przygotowac
    np. metoda zblizona do pasteryzacji mleka lub prozniowac i juz odpowietrzona
    stosowac?
    Pzdr.

  • 3. Data: 2009-03-12 11:06:14
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > przygotowac
    > np. metoda zblizona do pasteryzacji mleka lub prozniowac i juz

    DI - dejonizowana?
    ...może podgrzać?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
    Nie każdy Żywiec to piwo...

  • 4. Data: 2009-03-12 13:29:14
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 12 Mar, 00:28, s...@o...eu wrote:
> [...]
    > powietrzem lecz to calkowicie nie rozwiazuje problemu. Czy ktos moze zna inne

    Chcesz usunąć widoczne pęcherzyki ze ścianek naczynia czy niewidoczny
    gaz rozpuszczony w wodzie?
    Konrad

  • 5. Data: 2009-03-12 18:37:57
    Od: s...@o...eu

    witam
    Dokladnie jest to woda dejonizowana i jest podawana z zbiornika gdzie
    stsosujemy proznie.Problem jest taki ze dalej ze zbornika podajemy poprzez
    pompe dokladnie IVEK a pompa jak pompa zawsze gdzies z czasem cieknie.
    Nastepnie poprzez dysze podajemy do opakowania (zrobionego z
    polipropylenu)okolo 900ml wody i wkladamy produkt do wizyjnej kontroli. Przed
    inspekcja stusujemy nadmuch garacym powietrzem wlasnie w celu pozbycia sie
    pechezykow lecz wszystkie te zabiegi nie rowiazuja problemu.
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-03-12 19:44:43
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > wszystkie te zabiegi nie rowiazuja problemu.

    Jeśli mnie pamięć nie myli to do pozbycia się pęcherzyków powierza z
    wody stosuje się ultradźwięki.

    Paweł

  • 7. Data: 2009-03-12 20:36:33
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > inspekcja stusujemy nadmuch garacym powietrzem wlasnie w celu pozbycia sie
    > pechezykow lecz wszystkie te zabiegi nie rowiazuja problemu.

    Rzeczywiscie problem. Przyszlosciowo nalezy chyba zmienic technologie, cos
    podpatrzyc, zerznac aby problem ten ominac.
    Ale na biezaco sprobowalbym wyeliminowac czynniki, ktore te DJ wode i
    prozniowana, przetransportowac do tego opakowania tak aby miala jak
    najmniejszy kontakt z powietrzem a w szczegolnosci z zawartym w nim
    tym "wrednym" skadinad, dwutlenkiem wegla.
    Zatem ta dysza cisnieniowa jest do zamiany naplywem laminarnym gdyz wlasnie
    taka tryskajaca z dyszy woda znakomicie sie napowietrza. No i ten kontakt z
    goracym powietrzem...
    Trzeba pamietac, ze rozpuszczalnosc tlenu w wodzie wynosi umownie 40 mg/l,
    azotu 20 mg/l a CO2 2000 mg/l. Zatem moze przeprowadzac te operacje zamiast
    powietrzem i w powietrzu, w jakims namiocie, czy oslonie wolno naplywajacego
    azotu?
    Druga sprawa, ktorej nie wiem to to, czy na sciankach tego polipropylenowego
    opakowania, w czasie napelniania go woda, nie pozostaja adhezyjnie przylepione
    do jego scianek male babeleczki powietrza. Niestety nie mam idei pozbycia sie
    tego zjawiska. A jego przyczyn moze byc wiele, poczawszy od naprezen
    wewnetrznych pozostalych po walcowaniu, przez elektryzacje a na zwyklych
    zanieczyszczeniach materialu czasteczkami hydrofilowymi skonczywszy.
    Pzdr.

  • 8. Data: 2009-03-13 07:56:25
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

> [...]
    > powietrzem lecz to calkowicie nie rozwiazuje problemu. Czy ktos moze zna

    Proponuje odgazowywacze próżniowe. Np Pneumatex.
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 9. Data: 2009-03-13 07:59:27
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Proponuje odgazowywacze próżniowe. Np Pneumatex.

    http://www.imi-internationalcee.com/pl/products_cata
    log/all,c,467,Systemy_odgazowania_prozniowego.html
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 10. Data: 2009-03-13 14:14:47
    Od: Wiesław Bicz <o...@o...pl>

    Paweł pisze:

    > Jeśli mnie pamięć nie myli to do pozbycia się pęcherzyków powierza z
    > wody stosuje się ultradźwięki.
    >
    > Paweł
    Ultradźwięki są bardzo dobrym rozwiązaniem, stosowanym od lat i
    niezastąpionym w przypadku bardzo lepkich substancji (np. miodu). mają
    też zaletę, że działają bardzo szybko. Inne metody, takie jak
    odgazowanie próżniowe lub gotowanie mogą być ekonomiczniejsze w
    przypadku wody.

    Wygląda mi też na to, że tylko ultradźwiękami (ewentualnie ze wsparciem
    podciśnienia) można odgazować do ekstremalnie niskich poziomów gazu.
    Wydobycie resztek gazów wymaga pewnie "wstrząśnięcia" substancji, w
    której się one znajdują. Nie jest to jednak obojętne chemicznie w
    przypadku złożonych mieszanin.

    W. Bicz