  • 1. Data: 2009-08-16 22:38:02
    Temat: Włącznik sterowany z kompa
    Od: Dżejm <n...@n...spam>

    Hej,

    Potrzebuję włącznik sterowany z komputera. Sterowanie przez port USB, LAN
    lub wyjście audio ;). Może być to jakiś zestaw do samodzielnego zlutowania.
    Włączane urządzenie pobiera 5V / 0.5A. Znacie może coś co się nada ? Może
    ktoś poradzi jak to prosto zrealizować :) ?

    pozdro

  • 2. Data: 2009-08-17 05:45:59
    Temat: Re: Włącznik sterowany z kompa
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Dżejm pisze:

    > zlutowania. Włączane urządzenie pobiera 5V / 0.5A. Znacie może coś co
    > się nada ? Może ktoś poradzi jak to prosto zrealizować :) ?

    Program do zarządzania włączaniem i wyłączaniem USB? ta masz dokładnie
    takie parametry jakie potrzebuijesz.
    Jeśli masz port LPT to Transoptor PC817 i już. Program do obsługi
    napiszesz sobie sam jeśli dobrze zapytasz wujka Google.

  • 3. Data: 2009-08-17 06:46:52
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Monday 17 August 2009 00:38, Dżejm wrote:
> [...]
    > LAN lub wyjście audio ;). (...) Włączane urządzenie pobiera 5V / 0.5A.
    > Znacie może coś co się nada ? Może ktoś poradzi jak to prosto

    Kiedyś sobie zmajstrowałem włączanie światła w kilku pokojach za pomocą
    komputera :)
    Jako interfejsu użyłem LPT.

    Tu schemat:
    http://www.viste-family.net/mateusz/electronic/schem
    es/switch6v.htm

    A tu mój program sterujący (DOS):
    http://www.viste-family.net/mateusz/dos/en/lptdrv.ht

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 4. Data: 2009-08-17 09:39:51
    Od: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl

> [...]
    >Włączane urządzenie pobiera 5V / 0.5A. Znacie może coś co się nada ? Może
    >ktoś poradzi jak to prosto zrealizować :) ?

    a proszę bardzo:
    http://www.obdev.at/products/vusb/prjcontrol.html
    z naciskiem na ostatni projekt od dołu:
    http://www.obdev.at/products/vusb/prjdetail.php?pid=
    77

    Tyle, że dla mnie jak cos ma avr'a który trzeba jakoś zaprogramować to jest to dla
    mnie proste. A
    czy dla Ciebie....

    Jak nie jest, to szukaj czegoś pod LPT. Tam wystarczy tranzystor i przekaźnik.

    --
    pozdrawiam serdecznie
    Jacek Kłapacz

  • 5. Data: 2009-08-17 11:08:59
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Dżejm schrieb:
> [...]
    > zlutowania. Włączane urządzenie pobiera 5V / 0.5A. Znacie może coś co
    > się nada ? Może ktoś poradzi jak to prosto zrealizować :) ?

    ponieważ porady w stylu "weź LPT" (jak piszesz wyraźnie w zestawieniu, w
    którym LPT się nie pojawia) uważam za niezbyt pomocnie to masz jeszcze
    inne możliwości. Sterowanie wyjściem audio jest wbrew pozorom bardzo
    łatwe. Na wyjście audio dajesz diodę shottky i kondensator do masy (za
    diodą). To ło wysteruje tranzystor NPN, który może załączyć przekaźnik.
    Na USB masz też kupę możliwości. Jak nie chcesz robić samemu, to np,
    nabyć drogą zakupu listwę rozdzielczą Silvershield (u nas w Conradzie po
    chyba 29.90EUR) i masz 4 gniazdka sieciowe sterowane niezależnie przez
    USB. Druga możliwość to nabycie gotowego sterownika IO-warrior, np. u
    producenta: http://www.codemercs.com/index.php?id=142&L=1, ale uważam,
    że są za drogie. Trzecia możliwość z minimalnym narzutem własnoręcznym
    to wykorzystanie np. FT232R (USB<->RS232) w bit-bang mode. Oprócz
    standartowego konwertera USB-RS232 ma on jeszcze 4 programowo sterowane
    wyjścia, więc można zrobić nawet kilkunastokanałowy wyłącznik. Na 1
    kanał potrzebujesz tylko FT232R, 2 kondensatory, opornik i tranzystor
    NPN. Jak ustrojstwo pobiera 500mA z 5V to możesz zasilić z tego samego
    USB bez dodatków. Mam parę sztuk porobionych (laser kalibracyjny) i
    mieszczą się one we wtyczce USB. Jak masz więcej miejsca (moja płytka ma
    12x8 mm), to można toto zrobić na pająku.

    Waldek

  • 6. Data: 2009-08-17 13:24:33
    Od: "awiesiek" <n...@c...tnmrgn.cy>

    Użytkownik "Dżejm" <n...@n...spam> napisał w wiadomości
> [...]
    > zlutowania. Włączane urządzenie pobiera 5V / 0.5A. Znacie może coś co
    > się nada ? Może ktoś poradzi jak to prosto zrealizować :) ?

    Uszanowanie

    A może być wejście i wyjście USB ?
    Gotowe , z programem sterujacym i źródłami w DELPHI ?
    http://www.arco.pl/produkty/prod.htm
    http://www.arco.pl/produkty/diousb/diousb.htm

    --
    awiesiek

  • 7. Data: 2009-08-17 13:53:43
    Temat: Re: Włšcznik sterowany z kompa
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ter_haar (wywalto)" <@poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Tyle, że dla mnie jak cos ma avr'a który trzeba jakoś zaprogramować
    > to jest to dla mnie proste. A czy dla Ciebie....

    Można też użyć kostkę FTDI która jest gotowym interface USB->Paralel:
    http://www.ftdichip.com/Documents/DataSheets/DS_FT24
    5R_V206.pdf

    > Jak nie jest, to szukaj czegoś pod LPT. Tam wystarczy tranzystor i
    > przekaźnik.

    Wiele komputerów nie ma dziś już LPT.

  • 8. Data: 2009-08-17 19:46:07
    Od: Dżejm <n...@n...spam>

    > Program do zarządzania włączaniem i wyłączaniem USB? ta masz dokładnie
    > takie parametry jakie potrzebuijesz. [...]

    A czy to w ogóle możliwe ? Sterowanie zasilaniem USB programowo ? Kiedyś
    szukałem tego i spotykałem tylko pytanie, nigdy odpowiedzi.

    pozdro

  • 9. Data: 2009-08-17 19:46:43
    Od: Dżejm <n...@n...spam>

    > Kiedyś sobie zmajstrowałem włączanie światła w kilku pokojach za pomocą
> [...]

    Niestety LPT ani COM nie ma. Komputer to Asus EEE PC. Ale dzięki za chęci
    :).

    pozdro

  • 10. Data: 2009-08-17 19:50:12
    Od: Dżejm <n...@n...spam>

> [...]
    77

    > Tyle, że dla mnie jak cos ma avr'a który trzeba jakoś zaprogramować to

    Hmm, no to może stanowić pewien problem :).

    pozdro