  • 1. Data: 2009-08-16 22:27:24
    Temat: Peryskop ze swiatłowodu
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    Zastanawiam się , czy ze światłowodu + jakas optyka można zrobić peryskop.

  • 2. Data: 2009-08-16 22:43:28
    Temat: Re: Peryskop ze swiatłowodu
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    kola pisze:
    > Zastanawiam się , czy ze światłowodu + jakas optyka można zrobić peryskop.

    A pewnie, ze mozna, endoskop to to sie nazywa, w domowych warunkach
    raczej niewykonalne ;)

    --
    butek

  • 3. Data: 2009-08-17 07:40:56
    Od: kos1a <k...@g...com>

    kola pisze:
    > Zastanawiam się , czy ze światłowodu + jakas optyka można zrobić peryskop.

    Potrzebujesz obrazowód (taka "macierz" światłowodów).

  • 4. Data: 2009-08-17 11:20:11
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Butek schrieb:

    > A pewnie, ze mozna, endoskop to to sie nazywa, w domowych warunkach
    > raczej niewykonalne ;)

    widziałem coś takiego zrobione ręcznie, nawet niezłe było (długość 1m),
    ale rozdzielczość niespecjalna (64x64 pix) i facio dość się przy tym
    narobił. No i pixele były duże, bo używał światłowodów toslinkowych.
    Po obu stronach miał macierze poklejone z cienkich rurek plastikowych,
    do których wklejał ręcznie światłowody. Najdroższe były te 3km
    światłowodu ;-). Tu chodziło o to, by obrazki przekazać do pacjenta
    leżącego w rurze FMRI.

    Waldek

  • 5. Data: 2009-08-17 17:37:40
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Butek pisze:

    > A pewnie, ze mozna, endoskop to to sie nazywa, w domowych warunkach
    > raczej niewykonalne ;)

    A to tak przy okazji endoskopu. Mam taki światłowód - najprawdopodobniej
    właśnie z endoskpu - długość około 2m, średnica ok 10mm, bardzo
    elastyczny, zakończony z jednej strony taką oprawą ze sprężyną
    zabezpieczającą przed nadmiernym zgięciem, z drugiej strony - krótka
    metalowa oprawa (z obu stron tak jakby lustrzane szybki).

    Czy na bazie tego czegoś jest szansa zrobienia "obrazowodu". Chętnie bym
    coś takiego posiadał.

    --
    M.