eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleWtrysk przy hamowaniu silnikiem › Wtrysk przy hamowaniu silnikiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.chmurka.net!.POSTED.xt.v.chmurka.net!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Wtrysk przy hamowaniu silnikiem
    Date: Tue, 6 Sep 2016 09:53:36 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <lTcrooa1Imn2Nv8%gof@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 6 Sep 2016 09:53:36 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="xt.v.chmurka.net:172.24.44.4"; logging-data="22791";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.3.3-20160327 ("Kinloch") (UNIX) (Linux/3.16.0-4-amd64 (x86_64))
    DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/simple; d=chmurka.net; s=news;
    t=1473155719; bh=4xI+itzJEy0m8mo89FX7hvIs85k=;
    h=From:Subject:Newsgroups:Message-ID:Cancel-Lock:User-Agent:
    MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding;
    b=egyw7zyWUkpmIOg+sfvbbdILup9OAmmfy7TePJSie/XAwk5bUozwz2/5E4d8Lbydg
    7xbQIScUqt5JZshmsuZ0Xtv8BvDDxTM8l536HBkTSI07C7k0c52N9HfqxyXNenoUnf
    DdyKBpIUf55L0FD89zoHH+aLtJH1TVEtEXzzPFvo=zPFvo=
    Cancel-Lock: sha1:28kd24YxDCDwiv6GnexG7TtTMpU=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:669203
    [ ukryj nagłówki ]

    Panuje powszechna opinia, że podczas hamowania silnikiem komputer nie
    podaje impulsów na wtryskiwacze, bo nie ma to sensu. W samochodach pewnie
    tak jest, może w innych motocyklach też, ale w Hayce z sygnaturki tak się
    nie dzieje - zrobiłem sobie wskaźnik braku wtrysku i zapłonu (mam dziwny
    problem z tym, że motocykl czasami, bardzo rzadko, kręci i nie może
    odpalić, i próbuję go w ten sposób zdiagnozować) i zauważyłem, że podczas
    hamowania silnikiem, nawet z bardzo wysokich obrotów, wtrysk nadal się
    pojawia. Co jest w sumie zgodne z tym, że jak wyłączę silnik podczas
    hamowania silnikiem, to słychać że motor pracuje inaczej, hamuje odrobinę
    bardziej.

    Czujnik TPS mam dobrze skalibrowany - komputer w trybie diagnostycznym
    pokazuje "kreseczkę" na środku wyświetlacza.

    Teraz pytania:

    1. Dlaczego tak się dzieje? Czy ma to jakąś zaletę? Przecież to marnowanie
    paliwa.

    2. Czy gdybym pokusił się o poprawianie fabryki i zrobił układ, który
    elektronicznie odcinałby wtrysk przy wysokich obrotach i zamkniętym gazie,
    to spalanie spadłoby o tyle, że warto się w to bawić, czy nawet pół litra
    na setkę by nie było?

    --
    [ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ]
    [ http://www.chmurka.net/ ]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: