  • 1. Data: 2018-07-16 08:20:57
    Temat: Wybór nadajnika
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dzień dobry szanownym grupowiczom.

    Na bazie ostatniej dyskusji o ustawieniu anteny.
    Lokalizacja: 50.597038,19.976874 (Słupia Jędrzejowska,
    świętokrzyskie).

    Aplikacja (DVB-T Finder) podpowiada nadajnik
    Wolbrom Zasępiec- 32 km, ale... 0,05 kW (!).

    Czy jest sens (choć akurat kierunek mi odpowiada)
    liczyć na sensowny odbiór, czy lepiej od razu
    celować w Chorągwicę (Kraków)- 73 km, ale 100 kW.
    Profil terenu ciut na styk, ale powinno być ok.

    https://emimaps.emitel.pl/ sugeruje Chorągwicę,
    ale tylko dla MUX-2 (nieaktualne dane?).

    Myślałem też nad Kielcami, ale strona emimaps
    nie pokazuje tu żadnych (!) nadajników,
    a aplikacja o sporo mniejszej mocy, niż Kraków.

    Celować w Chorągwicę?

    Dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam,

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 2. Data: 2018-07-16 08:28:43
    Temat: Re: Wybór nadajnika
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.07.2018 Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > Celować w Chorągwicę?

    Aha, antenę brałem pod uwagę podobną do tej:
    https://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_19
    -21-60_dvb-t_uhf_A1911.htm

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 3. Data: 2018-07-16 09:27:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Jul 2018 06:20:57 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
    napisał(a):

    > Dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam,

    Zacznij od tego:
    http://www.sat-charts.eu/dvb-t.php
    Znajdź swój nadajnik i poserfuj. Niezłe mapki, na zielono zaznaczona
    strefa dobrego odbioru. Możesz tam też wygenerować pionowy profil trasy
    między nadajnikiem a twoją anteną.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2018-07-16 10:20:07
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 16.07.2018 08:20, Dominik Ałaszewski pisze:

> [...]
    > liczyć na sensowny odbiór, czy lepiej od razu
    > celować w Chorągwicę (Kraków)- 73 km, ale 100 kW.
    > Profil terenu ciut na styk, ale powinno być ok.

    Tak, bez żadnych aplikacji, w ciemno, celuj dobrą
    anteną kierunkową w Chorągwicę. Co 100 kW to nie
    0,05 kW, a 73 km dla anteny 18 dB (są takie, bez
    wzmacniacza, np. ATX-91 w Dipolu) to bułka z masłem. :)

  • 5. Data: 2018-07-16 10:39:22
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.07.2018 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał/a:

    > Zacznij od tego:
    > http://www.sat-charts.eu/dvb-t.php

    Tu też byłem, i poza tym że proponuje Miechów i Włoszczową
    (nie wszystkie MUXy, kiepskie moce), z sensownych nadajników
    wybór jest pomiędzy Chorągwicą a św Krzyżem Kielce
    (Katowice i Częstochowa odpadają ze względu na profil).

    Na zielono na liście proponuje zarówno nadajniki 100 kW
    w odległości 70-80 km, jak i 20 kW z 90 km. A to drugie
    to chyba mocno optymistycznie :-)

    Choć dane faktycznie wyglądają na bardziej aktualne,
    niż na stronie Emitela.

    > Znajdź swój nadajnik i poserfuj. Niezłe mapki, na zielono zaznaczona
    > strefa dobrego odbioru. Możesz tam też wygenerować pionowy profil trasy
    > między nadajnikiem a twoją anteną.

    No niestety po kliknięciu w nadajnik każdy ma narysowany
    na mapie kółko, mniej więcej jednakowe. Lokalizacja jest poza
    kółkiem na mapie.

    http://www.sat-charts.eu/nadajnik,37KielceswKrzyz.ht
    ml

    Gdzie tu ta strefa dobrego odbioru?

    Ale faktycznie, pionowy profil trasy pokazuje lepiej,
    niż aplikacja i można sobie wybrać wysokość masztu.
    Z tego wynika, że Kielce będą chyba jednak lepsze,
    ze względu na ukształtowanie terenu.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 6. Data: 2018-07-16 13:03:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Jul 2018 08:39:22 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
    napisał(a):

    > No niestety po kliknięciu w nadajnik każdy ma narysowany
    > na mapie kółko, mniej więcej jednakowe. Lokalizacja jest poza
    > kółkiem na mapie.

    Nie patrz na to kółko. Patrz na zielony kolor wokół nadajnika.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2018-07-16 13:48:12
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.07.2018 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał/a:

    > Nie patrz na to kółko. Patrz na zielony kolor wokół nadajnika.

    Mogę prosić o pokazanie palcem?

    https://zapodaj.net/287d76f756998.png.html

    Po powiększeniu widać tak:

    https://zapodaj.net/c2cea6d4d0aa1.png.html

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 8. Data: 2018-07-16 14:17:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Jul 2018 11:48:12 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
    napisał(a):

    > Mogę prosić o pokazanie palcem?

    Wiesz co? Dupa jestem :) To zielone (czy raczej zielononiebieskie) to
    chyba tereny zielone. Pop... mi się :) Więc jednak kółko. Ale przy
    twojej antenie masz spore szanse na wszystkie muksy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2018-07-16 14:34:59
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

> [...]

    > chyba tereny zielone. Pop... mi się :) Więc jednak kółko. Ale przy
    > twojej antenie masz spore szanse na wszystkie muksy.

    :-)

    Wszystkie raczej nie, ósmy MUX jest ze Świetego Krzyża
    na kanale 8 i ma moc 10 kW, więc raz że nie ta antena, a dwa
    że przy tej odległości to jednak za mała moc raczej.

    Ale 1-3 to i tak będzie bardzo dobrze.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.