  • 1. Data: 2015-05-09 11:31:05
    Temat: Wyjazd z posesji
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    Chodnikiem przeznaczonym także dla rowerów (jest znak) wzdłuż zabudowań
    jednorodzinnych jedzie rowerzysta. Nagle z jednej z posesji wyjeżdża
    samochód i rowerzysta w niego wjeżdża.
    Rowerzysta zdążył przyhamować, lekko skręcić i tylko musnął auto oponą,
    więc na szczęście nic się nie stało ani jemu, ani samochodowi, ale np.
    dziecko mogłoby nie zareagować tak szybko.
    Kto w takiej sytuacji ponosi winę?

    Ewa

  • 2. Data: 2015-05-09 11:52:44
    Temat: Re: Wyjazd z posesji
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > więc na szczęście nic się nie stało ani jemu, ani samochodowi, ale np.
    > dziecko mogłoby nie zareagować tak szybko.

    Myślę że ta sytuacja jest podobna do sytuacji na parkingu...
    A więc ruch powolny, ostrożny, uważny bez forsowania swojego
    pierwszeństwa lecz właśnie trzeba się poruszać tiptopkami...

    Jako rowerzysta często spotykam się z takimi przypadkami,
    i jakkolwiek mnie to wkurza że muszę hamować bo mnie
    kierowca auta nie widział to jednak często z posesji wyjeżdza
    się tyłem, a wtedy widoczność jest bardzo ograniczona i tego
    rowerzysty poruszającego się szybciej od pieszego po prostu
    nie sposób zauważyć w porę...

    Czy w Twoim przypadku kierowca z posesji wyjeżdzał tyłem?

  • 3. Data: 2015-05-09 12:04:01
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-09 o 11:52, Pszemol pisze:
> [...]
    > A więc ruch powolny, ostrożny, uważny bez forsowania swojego
    > pierwszeństwa lecz właśnie trzeba się poruszać tiptopkami...

    W tym przypadku rowerzysta musiałby się tiptopkami poruszać na
    odległości kilku kilometrów. :)

> [...]
    > nie sposób zauważyć w porę...
    >
    > Czy w Twoim przypadku kierowca z posesji wyjeżdzał tyłem?

    Nie, nie wyjeżdżał tyłem. Przodem i to dość szybko, wyrósł jak spod
    ziemi. Problem jest taki, że ludzie porobili muropłoty, powsadzali tuje
    na obrzeżach i sami sobie utrudnili tym wyjazdy, bo ich w ogóle nie
    widać, ani oni nic nie widzą wyjeżdżając. A na chodniku ruch dość spory,
    i rowerzystów i pieszych.

    Ewa

  • 4. Data: 2015-05-09 12:23:48
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-09 o 11:31, FEniks pisze:
> [...]
    > więc na szczęście nic się nie stało ani jemu, ani samochodowi, ale np.
    > dziecko mogłoby nie zareagować tak szybko.

    Ustawa prawo o ruchu drogowym

    Rozdział 5 - Ruch pojazdów
    Oddział 2 - Włączanie się do ruchu
    Art. 17.

    1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju
    lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu
    drogowego oraz przy wjeżdżaniu:

    na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do
    takiego obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy
    zamieszkania;
    na drogę z pola lub na drogę twardą z drogi gruntowej;
    na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów
    powolnych;
    na jezdnię lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyjątkiem wjazdu na
    przejazd dla rowerzystów lub pas ruchu dla rowerów;
    pojazdem szynowym - na drogę z zajezdni lub na jezdnię z pętli.

    2. Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować
    szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub
    uczestnikowi ruchu.

    @

  • 5. Data: 2015-05-09 12:39:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > obrzeżach i sami sobie utrudnili tym wyjazdy, bo ich w ogóle nie widać,
    > ani oni nic nie widzą wyjeżdżając. A na chodniku ruch dość

    A... to duży ból. Bo rzeczywiście aby zobaczyć coś na chodniku to kierowca
    musi cały przód auta (swój pysk) wystawić już na chodnik, a więc wjeżdza Ci
    pod nogi jako rowerzystce :-) Ale wyjazd szybko na chodnik gdy dookoła
    wszędzie są muropłoty z tuji to można i pieszego potrącić w ten sposób,
    zwłaszcza dziecko chowające się pod widocznością szyby przedniej.

  • 6. Data: 2015-05-09 12:39:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik FEniks x...@p...fm ...

> [...]
    > więc na szczęście nic się nie stało ani jemu, ani samochodowi, ale np.
    > dziecko mogłoby nie zareagować tak szybko.

    Oczywiście kierowca.

    Patrzac z punktu widzenia rowerzysty - trzeba w takich sytuacjach uważać.
    Samochód przeważnie wyjezdza powoli, warto złapać kontakt wzrokowy z
    kierowcą, wtedy masz pewnosc, ze cie widzi.
    Na debili ktorzy wyjezdzaja z predkoscia drogową nie poradzisz...

  • 7. Data: 2015-05-09 21:12:32
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 09 May 2015 11:31:05 +0200, FEniks napisał(a):

    > Chodnikiem przeznaczonym także dla rowerów (jest znak) wzdłuż zabudowań
    > jednorodzinnych jedzie rowerzysta

    Jak takie coś jest oznaczone?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2015-05-09 21:18:19
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-09 o 21:12, MadMan pisze:

    > Jak takie coś jest oznaczone?

    A takie niebieskie kółko z rysunkiem pieszego i roweru. ;)

    Ewa

  • 9. Data: 2015-05-09 21:46:34
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 09 May 2015 21:18:19 +0200, FEniks napisał(a):

    > A takie niebieskie kółko z rysunkiem pieszego i roweru. ;)

    Aha, czyli po prostu droga dla pieszych i rowerów :) Chodnik
    przeznaczony także dla rowerów nie ma dodatkowego oznaczenia z tego co
    wiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 10. Data: 2015-05-09 22:09:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-09 21:46, MadMan wrote:

    > Aha, czyli po prostu droga dla pieszych i rowerów :) Chodnik
    > przeznaczony także dla rowerów nie ma dodatkowego oznaczenia z tego co
    > wiem.

    Ma;)

    http://wrower.pl/images/strony/007/full/znak_b9_t22_
    10d045_516.jpg

    Wiem, że bez sensu, wiem, że nikt poza autorem i czytelnikami precla
    tego nie ogarania, wiem że się śmieją, wiem że trzeba mieć dużo
    samozaparcia, żeby domyśleć się że to dotyczy chodnika nie jezdni, wiem
    że ogólnie bez sensu (sens jest, ale tak głęboko ukryty, że aż
    niedostrzegalny;) IMHO dowód na to, że można maksymalnie skomplikować
    rzeczy proste, doprowadzając je do absurdu.

    Shrek.