  • 11. Data: 2021-01-07 16:22:00
    Temat: Re: Wzmacniacz dopuszkowy na pasmo UKF
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-01-07 16:09, Adam wrote:
    [...]
    > Jak do dipola, to do Dipola :)
    >
    > https://www.dipol.com.pl/oferta-tv-sat-wzmacniacze-a
    ntenowe,6426.htm

    Te są na pasmo VHF+UHF.

  • 12. Data: 2021-01-08 18:33:21
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2021-01-07 14:40, LordBluzg(R) wrote:

    > Te wszystkie wzmacniacze nieekranowane, obecnie są wycofywane z powodu
    > zbyt wielu usterek i zakłóceń.

    Głowę też owiń folią. :D

  • 13. Data: 2021-01-08 20:11:34
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    W dniu 07.01.2021 o 13:48, JDX pisze:
    > Czy można gdzieś w PL kupić antenowe wzmacniacze dopuszkowe (tj. coś w
    > tym stylu: https://dvbsklep.pl/wzmacniacz-dopuszkowy), ale na pasmo UKF
    > bądź UKF+VHF?

    Niestety, ale wzmacniacz na zakres UKF to proszenie się o kłopoty.
    Większość dostępnych na rynku odbiorników, w tym tunerów nie radzi sobie
    z natężeniem sygnału na samym "kabelku-antenie", co widać po ilości
    intermodulacji na skali odbiornika. Z tego powodu odradzałbym
    jakikolwiek wzmacniacz przy nasłuchach zakresu UKF FM.

    Jaki masz odbiornik?

  • 14. Data: 2021-01-08 21:10:53
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.01.2021 o 20:11, mrvtktjv pisze:

> [...]
    > intermodulacji na skali odbiornika. Z tego powodu odradzałbym
    > jakikolwiek wzmacniacz przy nasłuchach zakresu UKF FM.

    Raczej zapytaj gdzie mieszka i jak daleko ma do nadajnika.
    Zdążyłem wywnioskować, że to gdzieś na uboczu, gdzie nie ma zakłóceń a
    sygnał odbioru jest słaby. Co innego w mieście :)

    Ja akurat mam taką lokalizację defaultową, że wszędzie mam >50km do
    nadajników i musiałem wzmocnić i filtrować ale zabudowa gęsta. Tylko
    jeden nadajnik FM mam 5km od siebie. To radio Maryja i przesiewy są tak
    spore, że nawet jadąc samochodem w odległosci 500mm od nadajnika na
    słabszej stacji (RMF), włazi mi "podniesienie" o 7:30 :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>