  • 1. Data: 2021-01-06 21:33:30
    Temat: Positiv 20 po 14 latach
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Zapragnąłem powtórzyć płytkę zaprojektowaną prawie 2 dekady temu.
    Oczywiście jak przystało na rozsądnego człowieka... mam tylko klisze :)
    więc albo posiedzę i narysuję ponownie, albo wrócę do technologii którą
    już zdążyłem zapomnieć.
    Resztka positivu 20 w lodówce jest. O dziwo nadal ma ciśnienie, po
    natryśnięciu wygląda chyba ok, w sensie nie śmierdzi inaczej i kolor
    chyba też taki jak pamiętam.
    Jak oceniacie szanse, emulsja (białkowa jak kiedyś ją nazywali, a może
    to była starsza wersja bez tzw. plusa?) miała szanse przetrwać aż tyle?
    Dowiemy się pewnie jutro, może pojutrze, zobaczymy jak z czasem będzie.

    Irek.N.

  • 2. Data: 2021-01-06 21:38:02
    Temat: Re: Positiv 20 po 14 latach
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/01/2021 21:33, Irek.N. wrote:
    > miała szanse przetrwać aż tyle?

    Mam pojemnik zakupiony w 1996 :D

    Gdzieś z połowa. Troche ponad rok temu tryskał, smierdział po staremu i
    płytkę zrobiłem... się jeszcze przyda.

  • 3. Data: 2021-01-06 23:45:29
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Kiedyś często używałem positiva i z moich doświadczeń wynikało, że jest
    mało odporny na przeterminowanie. Ale może to kwestia przechowywania ?

    Tak czy owak - nie męczyłbym się dziś z tym, skoro w TME są gotowe
    powlekane PCB o znacznie lepszej jakości i to niedrogo...

  • 4. Data: 2021-01-18 22:20:07
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Poszło bez żadnego problemu. :)